House Opublikowano 30 Listopada 2015 Opublikowano 30 Listopada 2015 (edytowane) Hej, potrzebuję fachowej porady, za "namową" forum, spodobała mi się kierownica od nowszego modelu. Zakupiłem kierownicę ze zdjęcia, i chciałbym ją zamontować. Kierownica jest z audi A5. Moduł z końcówką N (mam tempomat) moja obecna kierownica to totalny golas trójramienny. Nowa kierownica ma multifunkcję oraz łopatki do zmiany biegów (tiptronic) Jaką poduszkę mam zamontować (numer lub od jakiego modelu) Jakie numery wiązki muszę dokupić aby połączyć poduszkę z modułem? Jak muszę zakodować kierownicę ? (w tutorialu były wszystkie kierownice ale w żadnej nie było F1) Za podpowiedzi z góry dzięki. Edytowane 30 Listopada 2015 przez House
wrclaguna Opublikowano 30 Listopada 2015 Opublikowano 30 Listopada 2015 Jaki numer kiery ? bo były dwa rodzaje poduszek Do wymiany masz :- moduł z B7- tasma AIR BAG- okablowanie poduszki- poduszka
House Opublikowano 30 Listopada 2015 Autor Opublikowano 30 Listopada 2015 (edytowane) Naklejka jest w połowie zdarta niestety ale początek 8F0 419 ..... Kupiłem wiązkę 4F0971589A. Moduł nie podejdzie ten który mam? Jest z końcówką N więc myślałem, że będzie dobry ? PS. i czym się różniły te poduszki jeśli możesz podpowiedzieć Jeszcze jedno szybkie pytanie. Siedzę i przeglądam i dochodzę do takich wniosków. W audi a4 b6 było i sterowanie łopatkami, i sterowanie multifuncją, więc jedyna różnica, to poduszka powietrzna która w przypadku b6 miała jeden nabój a w przypadku b7 dwa naboje. Widziałem na zagranicznych portalach, że modyfikują wiązki, przez rozdzielenie sygnału na dwa naboje. I teraz koncepcja, kupić wiązkę od b6 z multifuncją, i przerobić ją w taki sposób aby podłączyć do nowej kierownicy? Ktoś coś takiego rzeźbił ? Edytowane 1 Grudnia 2015 przez House
Robero321 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Jak chcesz to podjedź dzisiaj na spota o 19 stej do Arkadii to zczytam Ci kodowanie bo mam już coś takiego zamontowane
House Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2015 Siedzę dziś w warsztacie ale przy najbliższym spociku chętnie podjadę
wrclaguna Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 PS. i czym się różniły te poduszki jeśli możesz podpowiedzieć Są dwa rodzaje mocowań Reszta opisana tu : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/18670-instalacja-kierownicy-multifunkcyjnej-s3-r8-tt-a4-b7/?p=243037#entry243037
House Opublikowano 4 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2015 Jeśli chodzi o warsztat to czasami do 3 w nocy to hobbystyczne zajęcie więc ile trzeba tyle się siedzi Temat przejrzałem. Wydaje mi się, że modułu nie będę musiał wymianiać, bo mam tempomat i literkę N czyli kompaybilną wersję- teoretycznie. W praktyce mam już zwijak 4E0953541A oraz wiązkę 4F0971589A oraz widoczną kierownicę, brakuje poduszki, ale przyznam, że ciężko coś trafić w rozsądnym stanie/pieniądzach Odnośnie poduszki, możecie podpowiedzieć ten rodzaj mocowania? Czym one się różniły? aaaa, jeszcze jedno, jest gdzieś na forum odnośnie wymiany zwijaka? nie chciałbym uszkodzić taśmy nie wiem, czy ktoś zdjął kierownicę w centralnej pozycji i czy nie kręcił sobie taśmą
Robero321 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Opublikowano 4 Grudnia 2015 Co do modułu to nie jestem pewien czy jest kompatybilny. Z tego co pamiętam mod N to moduł z B6 i obsługuje MF ALE w B6 a Ty masz kiere nowszego typu która wysyła inne sygnały nie zrozumiałe dla modułu N. Możliwe ze nie cała MF będzie Ci działać trzeba by to sprawdzić.. Wydaje mi się że moduł też powinieneś wymienić na Q niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.. Poza tym nie wiem czy zauważyłeś że Twoja kiera nie będzie w pełni kompatybilna z taśmą którą masz. Nie zamontujesz tego w takiej konfiguracji. Taśma będzie się blokowała w kierze ponieważ ta ma wycięcie w które wejdzie blokada taśmy i po zamontowaniu wszystkiego nie obrócisz kiery bez rozpie*enia taśy... Temat przerabiany więc wiem co piszę Tak poduszek do tej kiery są dwa rodzaje różnią się mocowaniem na śruby są pod różnymi kątami choć poza tym wyglądają niemal identycznie
House Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2015 (edytowane) Faktycznie, przymierzyłem właśnie że tak powiem, brawo Luśka w sumie, nie bede ukrywał, że zaczyna mnie to troche wkurzać nie ma konkretnego tutoriala, wszystko po omacku. Co do modułów, to bede musiał porównać po prostu numery czy ten z końcówką N jest taki sam jak u mnie..... zobaczymy. Co do blokady taśmy, to chyba nie będzie dużym problemem z przerobieniem tej blokady, myszę tylko wymyślić zaślepkę w to miejsce Ech a miało być tak pięknie . Pomijam już fakt znalezienia w ogóle poduszki na 3 ramiona a to jeszcze odpowiedni rodzaj chyba się skończy albo na zaślepce albo sprzedam w pistu to wszystko Ps i juz widzę, ze mam "inny" typ poduszki w audi b7 nie ma tych bolców przy srubach a u mnie sa czyli musze szukac poduszki z S5 i ciekawe pytanie.... czy bedzie kompatybilna z autem http://allegro.pl/audi-q5-s5-a5-airbag-kierowcy-pasazera-poduszka-i5270503510.html Taka poduszka...... tyle, że zacząć muszę, od zakupu odpowiedniej wiązki, i porównać, czy wszystkie przewody wchodzą "prawidłowo" czyli tak jak w B7 ech, będzie ciężko, ale nikt nie mówił, że będzie łatwo Powoli do przodu Tak więc, dziś przyszła odpowiednia wiązka do poduszki, i o ile kostka nie pasuje, to wszystkie podłączenia są identyczne, każdy pin wchodzi dokładnie w to samo miejsce, zielona kostka odpowiada zielonej kostce air bagu, fioletowa- pomarańczowej. Zachodzę w głowę dlaczego zmienili tą kostkę...... i nie mam pojęcia, jedyna zmiana, to kolorowe kabelki zamiast czarnych i dodatkowe wejście na "ziemię" poduchy. Albo zamontuję kostkę od B7 i kabelki od Q5 albo po prostu całą kostkę od B7 jeśli wszystkie kabelki będą odpowiedniej długości Pora na załatanie dziury, żeby "zwolnić" zwijak i pora kupić podusię Edytowane 4 Grudnia 2015 przez House
Robero321 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Nie łataj dziury. Usuń blokadę rozbierając taśmę na części pierwsze..
House Opublikowano 15 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2015 Powoli do przodu, czekam na kostkę do taśmy, resztę mam, wszystko przymiarkowane, pasuje Cała kierownica praktycznie jak nowa, a na tym mi zależało. Jedyny mankament to taki, że w dobrych pieniądzach kupiłem ....... kierownicę od audi a4 b8 SLINE z okrągłą poduszką i teraz mam dylemat.... czy zostawiać tą, czy brnąć w nową Święty mikołaj zapukał Przyszła kierownica w drewnie i to co na zdjęciu poniżej to co na foto kosztowało razem z wysyłka 72pln a w audi sama zaślepka 68pln Ps. A dziurę załatałem w prosty i bezinwazyjny sposób, wyciąłem z puszki po napoju odpowiedni kształt z odpowiednią zakładką i przykleiłem na kropelkę trzyma się idealnie a i z usunięciem nie będzie problemu:D
Robero321 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 To się nie zdziw jak przy wybuchu poduszki ta twoja blaszka podetnie Ci np gardło albo wyłupie oko. Zdajesz sobie sprawę co zachodzi podczas wybuchu w poduszce. Nie powinieneś umieszczać tam żadnych blaszek !!!
House Opublikowano 20 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2015 ta blaszka jest po za kierownicą, nie w środku tam gdzie poduszka więc bez obaw nic się nie stanie No i mam teraz dylemat...... Finalnie, szukam takiej z okrągłą poduszką ale z łopatkami do multitronica bo zabawa łopatkami to najfajniejsza rzecz w tym aucie mega frajda polecam każdemu
Robero321 Opublikowano 20 Grudnia 2015 Opublikowano 20 Grudnia 2015 To szukasz do Multitronika czy do Tipa którego masz w opisie bo już się pogubiłem a blaszka nie ważne gdzie jest. Będzie poruszana przez ta blokadę na taśmie i kiedyś możesz się zdziwić takich rzeczy się nie robi i tyle. Zabawa łopatkami jest fajna ale trzeba to robić z rozwaga bo można nieźle dać skrzyni po d*pie. Jak już masz uruchomione łopatki to zwróć uwagę że łopatkami jak zmieniasz biegi skrzynia przepina je szybciej. Przynajmniej ja odnoszę takie wrażenie
House Opublikowano 21 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2015 Do tipa oczywiście Co do blaszki, niech Ci będzie mam trochę oleju w głowie i uważam, że równie prawdopodobne, jest urwanie manetki od wycieraczek/kierunków i zrobienia sobie nimi krzywdy co tym wypełnieniem nie ma co się spierać Multi to przejęzyczenie mam wrażenie, że przy przełączaniu manetkami, auto mniej pali, zmieniam biegi przy około 3500obr i na kompie wychodzi mi około 15,5L gdzie wcześniej było to około 16,5L Ale może to złudne wrażenie.
Robero321 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Opublikowano 21 Grudnia 2015 To jak biegi się przepinają znaczy przy jakiej prędkości zależy od programu w skrzyni DSP czy jakoś tak się to nazywa. jak jeździsz spokojnie przez dłuższy czas to będzie Ci przepinać przy mniejszej prędkości jeśli dajesz trochę w palnik to z automatu będzie Ci przeciągać wyżej i dopiero przepinać a wtedy i spalanie idzie w góre. Jak wcześniej przepinasz biegi przy mniejszej prędkości obrotowej niż to robiła skrzynia to i spalanie spadnie - normalny objaw
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się