Zivia Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 (edytowane) Witam. Tak jak w temacie moje autko straciło moc turbina przestała pompować. Co najdziwniejsze stało się to z dnia na dzień w sobotę jak jechałem do szkoły autko miało małego muła przy redukcji i wciśnięciu gazu mijała chwila zanim auto zaczęło przyspieszać wcześniej tego nie było za to w niedziele samochód całkowicie nie chciał jechać tak jak by odcięło mu turbinę. Dzisiaj po wizycie na komputerze nie ma błędów Pan mechanik zalecił mi podmianę przepływki. Sprawdził tak że doładowanie turbiny które wynosi 0.2. I teraz pytanie do Was co może być przyczyną takiej nagłej starcy mocy i od czego najlepiej zacząć sprawdzanie ?? Dodam tylko że autko jest wyposażone w instalację gazową BRC. Edytowane 1 Grudnia 2015 przez Zivia
lukirks83 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 02 czego? bara? to bardzo mało.Kopci ci na czarno jak przygazujesz?
Unf Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Tak juz bywa. Moja turbina tez umarla doslownie z dnia na dzien. Wczoraj byla dzisiaj nie ma ~~ Ps: w jaki sposob pan mechanik sprawdzil doladowanie, zwlaszcza w silniku AEB? Wpial sie manometrem i jezdzil czy wrozy z fusow?
Zivia Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2015 Podpoił się pod wężyk ale to możliwe że padła ?? Nie było żadnego huku szarpnięcia itp... W robocie jak nam w busie t4 piz*nęła turbina to aż samochodem rzuciło i zaczęła głośno gwizdać u mnie nie było nic takiego
Unf Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 To nie musi byc turbina ale moze. Ja mialem tak ze nagle przestala dzialac, potem czasami sie budzila i znowu przestawala dzialac, a potem skonczylo sie na chmurze opilek metalu pod maska od wirnika tracego o obudowe. Oczywiscie moze to byc przeplywomierz, a nie turbina. Moze to tez byc zawor N75. Moze to byc nagle powstala nieszczelnosc w ukladzie dolotowym. Moze byc tysiac powodow Najlepiej zaczac od tych najtanszych. Albo oddac gdzies w dobre rece http://a4-klub.pl/index.php?/forum/39-lubelskie/
--Rafcio-- Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Sprawdz klapkę w turbinie po stronie gorącej bo może jej juz nie masz
Zivia Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2015 Sprawdz klapkę w turbinie po stronie gorącej bo może jej juz nie masz czyli mam przeprowadzić taką operację tak ?? http://a4-klub.pl/index.php?/topic/30218-b5-aeb-wyciagniecie-turbiny-oraz-ustawienie-sztangi-wastegate/
lukirks83 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 zrób tak jak kolega techotronic mówi, sprawdź czy sztanga na turbinie jest domknieta, bo jeżeli nie to upuszcza spaliny i turbo sie nie napedza. Jak coś ja mam dobrego fachowca od turbin, który regeneruje i naprawia. Wszystko zależy od stanu obudowy żeliwnej. W twoim przypadku całkowita regeneracja to koszt 1200 zł a może być mniej wszystko wyjdzie po sprawdzeniu. Jak chcesz namiar to pisz na priv. Koleś daje gwarancję na turbo i nie wsadza chińszczyzny
Zivia Opublikowano 1 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2015 zrób tak jak kolega techotronic mówi, sprawdź czy sztanga na turbinie jest domknieta, bo jeżeli nie to upuszcza spaliny i turbo sie nie napedza. Jak coś ja mam dobrego fachowca od turbin, który regeneruje i naprawia. Wszystko zależy od stanu obudowy żeliwnej. W twoim przypadku całkowita regeneracja to koszt 1200 zł a może być mniej wszystko wyjdzie po sprawdzeniu. Jak chcesz namiar to pisz na priv. Koleś daje gwarancję na turbo i nie wsadza chińszczyzny Jak na razie poszukam przepływki a jak to nie pomoże to wyjmę turbo i zobaczę w jakim jest stanie wrazie czego będę się do cb. odzywał ;p
Magicbattle Opublikowano 19 Grudnia 2015 Opublikowano 19 Grudnia 2015 chyba lepiej sprawdzic turbo a nie szukac przeplywki. na poczatek test szczelnosci to najtansza opcja. pewnie masz wezyk urwany od dv do kolektora mialem podobna sytuacje. wracalem z trasy i na wskazniku turbo nie bylo peaka i odrazu czulem ze byl lekki spadek
Zivia Opublikowano 20 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2015 Sprawa jest już ogarnięta co prawda nie mam pojęcia co było przyczyną zdjąłem katalizator żeby zobaczyć czy klapka jest jeszcze na swoim miejscu okazało się że jest wszystko w porządku luz jest minimalny ale na turbo był biały nalot a katalizator był praktycznie zapchany calutki biały ale po sprawdzeniu wszystko było złożone tylko nie było skręcone turbo z katalizatorem tylko przyłożone po odpaleniu turbina zaczęła pracować zaraz po uruchomieniu katalizator został wycięty a obudowa była tak jak by przebarwiona od ciepła sam katal tak jak by się topił nie wiem czy to przez gas czy co ale już go nie ma a z autkiem jest wszystko w porządku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się