Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z obrotami


Micromartinez

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, potrzebna pomoc. Trochę się rozpiszę, na wypadek gdyby komuś miało to podsunąć jakiś pomysł.

Autko kupione w lipcu ubiegłego roku, kilka problemów było (falujące czasem obroty na jałowym + błędy):

-wymienione DV

-odma + uszczelka

-uszczelka pod pokrywą

Wszystko kupione w ASO

Generalnie wszystko było ok, tylko czasami obroty zafalowały i sypnął błędami z tym związanymi (nie do końca wiadomo było czemu).

W międzyczasie założyłem FMIC. Później (w styczniu 2015) padł alternator i po wymianie (na używany) wszystkie problemy zniknęły. Żadnego falowania, zero błędów, robione logi w CTR Tuning Zabrze - wszystko cacy.

W lipcu 2015r wymieniany wariator u Karczmarza w Pyskowicach + czyszczenie nagaru. Wymienione uszczelki pod pokrywą, głowicą i przy dolocie. Po tej naprawie też żadnych problemów.

I teraz od momentu kiedy zrobiło się zimno (koniec pażdziernika) znów problem z obrotami. O dziwo gdy temperatura na zewnątrz jest wyższa (pow. 5st C) to raczej się nic nie dzieje.

Natomiast gdy spada, samochód zachowuje się dziwnie. Na zimnym silniku wszsytko jest ok, przez chwilę obroty wyższe, później te 780-800 trzyma.

Kiedy się rozgrzeje do powiedzmy 80st, zdarza mu się 'kaszlnąć' - obroty najpierw na chwilę spadną, zakrztusi się, później rosną do ok 1100 i tak się utrzymują.

Dziś zauważyłem, że przy temp silnika ok 80st. obroty wzrosły do 1100, włączyłem klimatyzację i momentalnie spadły do 800. Po wyłączeniu klimy znów skoczyły.

Po chwili silnik osiągnął 90st i obroty same spadły do ok. 800. Czasami jednak na rozgrzanym do 90 też zdarza im się podnieść do tych 1100.

Ze 3 tygodnie temu czyszczona przepustnica, wymieniony olej+ filtry powietrza, paliwa (wszystko Knecht), zalany Motulem, jeździ na Pb98 z Orlenu. Nie licząc jednej naprawy, wszystko robione w CTR Zabrze.

Dziś sprawdzony alternator - jest ok, ładowanie 14-14,1V

Powtarzają się dwa błędy:

18619/P2187/008583 - Bank 1; System too Lean at Idle Possible Causes
  • Injectors leak/blocked
  • Air Intake Leak (after MAF)
  • Exhaust Leak
Possible Solutions
  • Check Mass Air Flow Sensor (G70)
  • Check Injector(s)
  • Check Fuel Pump
  • Check Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
Special Notes
  • When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather Valve
    • If the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle.
16891/P0507/001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected. Possible Symptoms
  • Malfunction Indicator Lamp (MIL) active
Possible Causes
  • Throttle Valve Control Module (J338) dirty/faulty
  • Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)
  • Vacuum Leak
Possible Solutions
  • Check Throttle Valve Control Module (J338)
  • Check Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)
  • Check Intake System for Leaks
Special Notes
  • When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather Valve
    • If the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle.

Macie jakieś pomysły ? Ktoś się może spotkał z czymś podobnym ? Ewentualnie co i jak sprawdzić ?

Z góry dzięki za pomoc i pomysły. Jeszcze może zerknę na odmę, wymianiałem ten plastikowy przewód od niej idący i była w nim minimalna ilość oleju. Z tego co wiem, może się tam pojawić, byle nie dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...