Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd P2401 "Evaporative Emmision System Leak Detected Pump Control Circuit Low"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Wczoraj po dolaniu oleju i przejechaniu kliku kilometrów pojawił mi sie taki błąd jak w temacie P2401. Czego on dotyczy i jak to rozwiązać?

Od jakiegoś czasu pojawiają sie tez błędy P0139, P0141 i P0299.

Oleju dolałam nie tak jak zwykle żeby poziom był pomiędzy min a max, a tak ze jest na max. Ktoś pomoże z czym związany jest ten błąd? Teoretycznie sugeruje jakiś wyciek.

Pozdrawiam.

Auto: A4 B7 2.0TFSI 200KM Quattro. Amerykaniec w automacie, 2006r., obecnie 142tys. przebiegu

Podbije, może ktoś coś pomoże? Auto po regeneracji turbiny i wymianie zaworu z membraną. Nadal brakuje 0,2 Bara i jest błąd 2401, coś z paliwem może?

Edytowane przez kerajek
Opublikowano

a co dokładnie dzieje się z autem? Zapala Ci się jakaś kontrolka na desce rozdzielczej?

Ten wskazany błąd to problem z evapem, ale powodów może być x - poluzowane wężyki na evapie, sam evap jak i inne przyczyny.

Opublikowano

Nie wiem jak po regeneracji turbiny, bo nadal stoi u mechanika. Ale wcześniej nie miał siły (jechał ale szału nie bylo). Raczej nie odczywalem żeby było coś nie tak, poza zapaleniem się kontrolki Check Engine, chwilę po odpaleniu auta i po zczytaniu był to błąd P2401.

Opublikowano

przeczytaj sobie ten temat http://a4-klub.pl/index.php?/topic/308843-b7-20-tfsi-usa-blad-odpowietrzenia-zbiornika-paliwa/

możliwe, że u Ciebie tylko evap jest problemem - czyli n80 - sugeruje zakup w intercarsie - przez moje przejścia mam jeszcze dwa evapy w bagażniku :)

pytałem co się dzieje z autem bo chciałem się upewnić czy może masz podobny problem co ja - na to wygląda, że nie do końca.

Te dodatkowe błędy są związane z sondami - nie wzrosło Ci spalanie ostatnio?

Czy turbinę robisz bo... dlaczego ją robisz? Bo nie jechało auto (bez zapalonego check), czy przez ten check?

Opublikowano

Zapaliły się błędy i zaprowadziłem do swojego mechanika przy okazji na wymianę oleju i inne drobne sprawy. Powiedział że turbina stoi, ma przeciek i dlatego tak ostatnio olej żre. Jako że w okolicy mam warsztat który się specjalizuje w regeneracji turbin to tam zaprowadziłem. Zeby nie bawić się samemu w montaż i demontaż. Wyszło jeszcze poza turbina jakiś zawór z membraną do wymiany. I właśnie obecnie motaja się z evapem, bo nie wiedzą co jest. Czasami im chwyci, że się tak wyrażę, i jest ok, a czasami brakuje z tego co rozmawiałem 0,2 Bara sprężania na turbinie bodajże.

Opublikowano

evap to 35 zł w intercarsie - dla testu bym wymienił - dodatkowo niech sprawdzą szczelność wężyków od evapa

Opublikowano

Dzięki. Będę informował czy pomogło.

Etap wymieniony na nowy, a błąd pozostał :( jakieś pomysły?

Może jakiś porządny mechanik od audi w woj. lubelskim?

Opublikowano

a wężyki posprawdzane?

Opublikowano

Te które do zaworu dochodzą? Myślę że mechanik sprawdzał. Twierdzi że może to byc pompa wysokiego ciśnienia, a nie ma czym sprawdzić.

Opublikowano

Gdzie robiłeś regenerację? Z tego co piszesz to turbo nie dmucha tyle ile powinno. Może spartolili po prostu robotę ? Wklej jakie błędy wyskakują teraz..

Opublikowano (edytowane)

Myślę że ta regeneracja jest ok. Mają renomę w okolicy i nie robią fuszerek. Mam jakieś wykresy mogę zeskanować i wrzucić. Dzisiaj po jeździłem dosyć dużo, ok 350 km w sumie i tak:

Po odpaleniu samochodu po chwili odpalam się błąd P2401 i drugi od czujnika ciśnienia paliwa. Po skasowanie w czasie jazdy się nie zapala. Dopiero po zgaszeniu i odpaleniu na nowo się zapala. Dodatkowo teraz już jest nie na czerwono tylko na żółto w błędach. I wydaje mi się że raz jak odpaliłem to się nie zapalił. Odpaliłem 5-6 razy w ciągu tych 350 km. Jak chwycił już turbina to czuć że ciągnie, od 100 do 140 ładnie podchodziło. Jednak jak nie złapie to tak sobie to idzie.

Edytowane przez kerajek
Opublikowano (edytowane)

Którego czujnika wysokiego ciśnienia czy niskiego ciśnienia? Może też być wina po stronie pompy wysokiego ciśnienia w niektórych tfsi w b7 są wałki z końcówką A jak dojdzie do wytarcia szklanki popychacza to może być lipa sprawdź krzywkę wałka ssącego lub popychacz (30 minut roboty na spokojnie). Dodatkowo posprawdzaj układ paliwowy czy wszystko jest git wraz z korkiem wlewu i uszczelką i można rzucić okiem na pompe niskiego ciśnienia sprawdzcie parametry pracy pompy pod jakim obciążeniem pracuje w programie lub wina leży po stronie czujnika po prostu. Takie wskazówki dla mechaniora. BTW u mnie przy ok170tyś też była wymieniania pompa paliwa przed programem. Kod silnika masz taki jak ja BPG? Więc wałek obstawiam, że jest wadliwy.

Edytowane przez arek_cccp
Opublikowano

P2293 Fuel Pressure Regulator 2 Performance

Szklanka (popychacz) była wymieniana na nowa w zeszłym roku we wrześniu. Osobiście dysponuje jedynie oprogramowaniem Torque na Androida i nie wiem czy tam ciśnienia mogę posprawdzać, ale poszukam.

Korek niby sprawdzałem, ale uszczelce się nie przyglądałem. Możesz podrzucić konkretnie na jakimś schemacie co sprawdzić, bo ja noga do mechaniki jestem, bardziej informatyka :/

Opublikowano (edytowane)

Tylko,że krzywka wałka jak ulegnie wytarciu to moment popychacz jest zajechany.. nie zaszkodzi zobaczyć, jeśli jest ok to myślałbym o czujniku albo podmienić od kogoś kto ma sprawny a jak nie to kupić nowy. A jak wałek się wytarł to mogła dostać i pompa w tyłek. To tylko moje uwagi ..

Edytowane przez arek_cccp

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...