Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B7 2.0 TFSI USA Błąd odpowietrzenia zbiornika paliwa


hanek74

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry! Na wstępie chciałem pozdrowić. Jestem nowy na forum. Mam audi a4 2.0 tfsi amerykańca 2005 r.

Mam problem w moim samochodzie z odpowietrzeniem zbiornika paliwa.Gdy zatankuję do fula zbiornik nie mogę odpalić auta.Muszę kręcić dwa razy.Komputer pokazuje błąd odpowietrzenia zbiornika.Cały układ był czyszczony i przedmuchiwany.Jak zatankuję za przysłowiową stówkę nic się nie dzieje.Po zatankowaniu do pełna i wyjechaniu ze stacji następne uruchomienie auta jest bez problemów. Proszę o sugestie. Może ktoś miał taki przypadek? Co zrobić?Jest to troszeczkę denerwujące .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co miałem problemy związane z evapem, ale zaczął łapać lewe powietrze, a później przy wymianie założyłem złe objemki i nadal łapał lewe powietrze :) Wyskakiwało mi 8 błędów, czyli wszystko co związane z pracą silnika EPC, a później check engine...

ciężko sprawdzić czujnik, bo jest to elektromagnez i albo jest zamknięty, albo otwarty... koszt nowego w aso 123 zł... trzeba zwrócić uwagę przy zakupie, ponieważ w etce wskazuje im zupelnie inny element (koszt jkaieś 170 zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Sprawdzę to u mechaniora i dam znać

Witam, sprawdź zawór n80 czy cyka. koszt w intercarsie ok 35 pln

https://www.drive2.ru/l/572230/

Edytowane przez plxhorrorx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Komputer pokazuje błąd odpowietrzenia zbiornika.

Cześć. Pamiętasz może jaki błąd wyrzucał ci komp? U siebie ostatnio zrobiłem czujnik niskiego ciśnienia, polatałem 3 dni i znowu zapalił się check. Sprawdziłem na kompie i wyrzuca mi P0455 związany z EVAPem, więc obstawiam N80 do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

wiem, że temat stary i trochę odkopany, ale nie ma odpowiedzi czy wymiana pomogła :)

u mnie ostatnio zaczął występować również problem z odpaleniem silnika bezpośrednio po zatankowaniu (aż wstyd na stacji), później mogę go zgasić i odpala już bez problemów do kolejnego tankowania.

Zapalił mi się check z błędem P0455 Evap System Large Leak Detected.

Wyżej zasugerowano wymianę zaworu n80 - czy można jakoś na szybko go zdiagnozować? Dodam, że piszczy on dosyć głośno po włączeniu stacyjki przez kilka/naście sekund - nie wiem czy tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nlukasn czy tylko taki błąd Ci wyrzuciło? Nie było dodatkowych?

Jeśli tylko taki to n80 w intercasie kosztuje niecałe 35 zł http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3122312218310-0_280_142_431-O18371-zawor-zwrotny-ukladu-zasilania-paliwa.html- kup i wymień.

Jeśli pojawiły się dodatkowe błędy to napisz jakie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


czy można jakoś na szybko go zdiagnozować?

ciężka sprawa, bo mój stary też cykał, dmuchając z jednej strony nie przepuszczał powietrza, u siebie też miałem błędy od nieszczelności układu i wymieniłem ten zaworek i po 500km przejechanych jest spokój. pamiętaj o dobrych opaskach zaciskowych na wężyki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedyny błąd jaki mi wyskakuje.

Zawór mam już kupiony, ale jestem poza domem i może zmienie go w przyszłym tygodniu.

A co do opasek, czy te zwykłe skręcane będą dobre?

opaska-zaciskowa-60-80-m_6010.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komuś z forum po jakimś czasie się luzowały, a błędy dalej były.

kup takie, żeby śrubka nie miała takiego dużego skoku gwintu, coś ala to:

http://allegro.pl/obejma-opaska-zaciskowa-na-srube-mini-8-10mm-3szt-i5553777264.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się luzowały, ale u mnie problemem nie do końca był sam evap, ale tak luzowały się. Tworzyło się takie ciśnienie/podciśnienie, że rozkręcały się.

Kup lepiej te z wrzuconej aukcji - będą pewniejsze.

P. S.

miałem 8 błędów - na to wygląda, że winny był przekaźnik pod podszybiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak obiecałem tak odpisuje,

po wymianie n80 problem znikł i jak narazie wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


po wymianie n80 problem znikł i jak narazie wszystko wróciło do normy.

standard w amerykańcach.

Czy po wymianie tego zaworka zauważyliście, żeby w zbiorniku robiło się podciśnienie? I przy odkręcaniu korka robiło psss? :P u mnie cisza, błędów brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie od momentu wymiany przekaźnika jest spokój

w bagażniku mam chyba jeszcze ze dwa n80 - tak jakoś wyszło przy błędnej diagnozie przez dłuższy czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...