Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BFB - Momenty dokręcania - Wymiana kompletnego rozrządu (pasek, łańcuch + pompa oleju)


ExeQtoR

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Przymierzam się do "grubej" wymiany:

Góra (części tylko ASO):

-> napinacz

-> łańcuch

-> uszczelki

-> Uszczelniacze(simmering)

Dół (części tylko ASO):

-> napinacz łańcucha

-> łańcuch

-> uszczelnienie miski oleju

Środek (prawdopodobnie 90% z ContiTech - zakup po rozebraniu auta):

-> pasek rozrządu

-> r. napinająca

-> r. prowadząca

-> pompa wody

-> pasek osprzętu

-> rolka prowadząca

-> rolka napinająca

======================

Teraz co potrzebuję:

Poznać momenty (i kolejność tam gdzie jest to istotne) dokręcania wszystkich śrub na bloku silnika:

-> panewki na wałkach + kolejność

-> dekiel(pokrywa)

-> śruby mocujące napinacz

-> śruba od wałka od strony koła na pasek

-> śruby od miski

-> śruba od mocowania napinacza

-> śruby mocujące koło zębate z wału(pasek rozrządu) + dekielek (muszę dostać się do łańcucha na pompę oleju)

-> śruby na koło wieloklinowe

-> inne śruby mocujące (rolki, pompę wody, napinacz)

-> inne jeżeli pominąłem podczas procedury wymiany w/w części.

Wymiana planowa - 60% części już jest (to co w/w z ASO ponad ~3k PLN po zniżkach)

podwójny garaż i kanał mam, klucze, pomoc drugiej osoby i dryg mechanika też ;-))

Może uda się zrobić jakąś foto relację z tej czynności, bo i tak będę robił sobie fotki dla siebie aby potem dobrze złożyć bez wahania się) ;-)

PACJENT:

A4, B6, Avant, 1.8T BFB, Quattro, 2003, Manual:5B

aktualny przebieg: 260 tyś km

wymiana planowana wiosną przy ok 270-280 tyś km

Samochód pochodzi z Polski - nie przekraczał magicznej Niemieckiej granicy(w celu sprzedaży)

Powód wymiany:

- stukający łańcuszek

- zbliżająca się wymiana rozrządu

- zbliżająca się wymiana oleju(filtrów itp)

PS: Proszę nie negować powodów wymiany - jeżdżę dużo i w dalekie trasy, muszę mieć pewny samochód i dlatego inwestuje w pewne części.

Edytowane przez ExeQtoR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje lepiej miec pewny samochod i na org czesciach. Ja tez planuje wymienic napinacz i lancuch.A ile kosztowal Cie napinacz z lancuhem i uszczelkami w aso?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2044,38zł napinacz

332,32zł łańcuch

126,45zł uszczelki pod dekiel

39,13zł uszczelki pod napinacz

ceny brutto(z VAT 23%),

ceny ostateczne już po rabacie 15% od kwot brutto

PS: ja jeszcze dodatkowo zamówiłem termostat za 406,18zł (brutto, po rabacie) bo mój już sygnalizuje błąd, a podobno zamienniki to loteria.

PS2: Jak planujesz wymieniać łańcuch, to pasek musisz zrzucić... chociaż widziałem patenty podwiązywania koła zębatego od paska... ale nie polecam. Jak sam napinacz to zrobisz to bez ruszania rozrządu i w sumie samemu idzie to zrobić dość szybko jak się ma gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie duzo bo mi za napinacz powiedzieli 2405 a za lancuch 390. A to Ty masz znizki czy przez znajomego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z ori napinaczem to ostatnio loteria,bez montażu w ASO ciężki temat z gwarancją, zresztą jest temat na forum, a i łańcuch spokojnie idzie wymienić bez rozpinania przodu i podwiazywania czegokolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2405 to cena standardowa, czasami tylko różne ASO zaokrąglają w różną stronę.... zdarzyła mi się oferta nawet 2600 ;=]

Brak znajomości, dostałem od ręki xD tylko jedno ASO mi to dało z całej Polski... tzn... napisałem do wszystkich ASO, ale odpisało mi ok 60% i ten jeden co dał zniżki xD

Temat schodzi z toru.... a moje pytania o momenty dokręcania nadal aktualne.

PS: To co ma chodzić 10lat zamawiam w ASO, a oleje wymieniam czasami 2-3 razy do roku więc jeździ na "zamiennikach" Magnatec, pełny syntetyk...

PS2: ja odliczam od tej kwoty jeszcze ~25% (1/2 VATu i 18% podatku dochodowego), więc mnie taki napinacz wychodzi ok 1520zł jak mam samochód na firmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dorzucę że przy moim przebiegu olej wymieniam 4-5 razy w roku, i nigdy bym nie zalał Magnateca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam poszukać książkę sam naprawiam audi a4 b6 w pdf'ie.

Jest tam dużo informacji które Ciebie interesują. :)

Odnośnie termostatu.

Nie loteria tylko trzeba mieć sprawdzonego sprzedawcę.

Mam takiego kupowałem od niego różne rzeczy.

Towar zawsze był pierwszej klasy.

Mój termostat działa bez zarzutu.

Porównywałem go z oryginałem jest identyczny ten sam materiał śrubki, wytłoczone napisy, tylko znaczki vw i oooo ma wytarte i inną date produkcji.

W oryginalnym pudełku male termostat male behr z hologramem itp

Na forum dawno temu ten sprzedawca był najbardziej znany z zestawów zawieszenia lemfordera

nie bede mu robił reklamy.

a cena za termostat przesyłką 175zl

pozdro.

Edytowane przez cypek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...