Skocz do zawartości
IGNOROWANY

prośba o analizę logów i błędu sondy lambda


darcon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na forum ale mam nadzieję że ktoś mi pomoże. Z góry przepraszam za błędy i głupie pytania. Do rzeczy, mam problem z sondą lambda a mianowicie vag com wyświetla kody 17521 - Oxygen(Lambda) Sensor: B1 S1Internal Resistance too High P1113-35-10---Intrmittent oraz 17522 - Oxygen(Lambda) Sensor: B1 S2 Internal Resistance too High P1114-35-10---Intrmittent. Kody po wykasowaniu wracają. Silnik pracuje równo na wolnych obrotach i nie ma problemu z wchodzeniem na wyższe ale czasami odczuwam lekki brak mocy. Poza tym nie wiem czy to ma znaczenie ale jak jest zimny i chodzi na Pb to po dodaniu gazu potrafi lekko szarpnąć. Mam wycięty katalizator i zastąpiony tłumnikem przelotowym w któym mam chyba malutką nieszczelność, druga sonda wkręcona na emulatorze. Dodam że auto od niedawna ma instalację gazową. Zrobiłem logi dynamiczne na lpg bloków 002, 033, 115 i 118. nie wiem czy są wystarczające ale to moje pierwsze logi. proszę aby ktoś doświadczony pomógł mi z analizą logów i co za tym idzie rozwiązaniem problemu sondy.to linki do logówhttp://vaglog.pl/log_243289.html i http://vaglog.pl/log_243288.html. nie wiem jak dodawać linki , sorry. Czekam na wasze opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi na czym były wykonywane? na lpg czy na pb, doładowanie jest ok, drugi log też w miare, przepływka ok, jedynie sonda koryguje cały czas a powinna przejść w pętle otwartą przy maksymalnym obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedewszystkim dzięki za zainteresowanie. Logi robiłem na lpg ponieważ większość dystansu pokonuje na gazie.Postaram się zrobić logi na Pb i wrzucić ale nie za bardzo mam gdzie bujnąć do odcięcia. Czy masz może jakieś podejrzenia co do zachowania sondy. Dodam że auto pali między 10 a 11 litrów gazu a jak jeździłem na Pb to 10l benzyny więc raczej w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bledy pojawily sie kiedy? Po montazy lpg czy wczesniej? Poza tym log statyczny i dynamiczny na pb 002+033 . Dopiero cos mozna bedzie powiedziec.

Wysłane z mojego Q8HD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kiedy się pojawiły te błędy bo vaga mam od zeszłej soboty. Wykasowałem je w sobotę a w poniedziałek przed robieniem logów już były zpowrotem. Oczywiście przed logowaniem je wykasowałem. Zrobię logi na Pb i je wrzucę, tylko nie wiem jak zrobić logi statyczne. Mam jeszcze pytanie czy mała nieszczelność w tłumniku który zastępuje katalizator może mieć wpływ na odczyt z sondy?

Nie wiem kiedy się pojawiły te błędy bo vaga mam od zeszłej soboty. Wykasowałem je w sobotę a w poniedziałek przed robieniem logów już były zpowrotem. Oczywiście przed logowaniem je wykasowałem. Zrobię logi na Pb i je wrzucę, tylko nie wiem jak zrobić logi statyczne. Mam jeszcze pytanie czy mała nieszczelność w tłumniku który zastępuje katalizator może mieć wpływ na odczyt z sondy?

Właśnie zrobiłem nowe logi. Dynamiczny 002 i 033 na Pb http://vaglog.pl/log_243474.html oraz statyczne 002 033 026(napięcie na cewkach) na Pb http://vaglog.pl/log_243478.html i 002 033 026(napięcie na cewkach) na Lpg http://vaglog.pl/log_243479.html. Dodałem blok 026 z napięciem na cewkach bo zauważyłem że trochę wariują na LPG. Proszę o opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi na pb wyglądają wporządku. Sprawdz jeszcze jakie korekcje masz w bloku 032 po jeżdzie na lpg, nie kasuj błędów przed sprawdzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Rozumiem że chodzi o log dynamiczny bloku 032. Zrobię go jutro bo dziś idę do roboty na drugą zmianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi na pb wyglądają wporządku. Sprawdz jeszcze jakie korekcje masz w bloku 032 po jeżdzie na lpg, nie kasuj błędów przed sprawdzeniem.

Ok. Rozumiem,że chodzi o log dynamiczny bloku 032. Zrobię jutro.

Hej, wykonałem dziś bieg i zrobiłem logi na kanale 032 i dodatkowo na 031. Mam nadzieję, że to pomoże w diagnozie sondy. Tak jak prosiłeś nie kasowałem błędów przed logowaniem ale po biegu doszedł nowy kod błędu 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity P0140 - 35-10 - - - Intermittent

Logi na pb wyglądają wporządku. Sprawdz jeszcze jakie korekcje masz w bloku 032 po jeżdzie na lpg, nie kasuj błędów przed sprawdzeniem.

Ok. Rozumiem,że chodzi o log dynamiczny bloku 032. Zrobię jutro.

Hej, wykonałem dziś bieg i zrobiłem logi na kanale 032 i dodatkowo na 031. Mam nadzieję, że to pomoże w diagnozie sondy. Tak jak prosiłeś nie kasowałem błędów przed logowaniem ale po biegu doszedł nowy kod błędu 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity P0140 - 35-10 - - - Intermittent

link o logu bloku 032: http://vaglog.pl/log_243740.html

Niestety nie doczekałem się analizy ostatnio dodanych logów więc wziąłem sprawy w swoje ręce i zaryzykowałem wymianę sondy przed katalizatorem. Efekt -brak błędów związanych z sondą przed katem. Niestety zalega błąd związany z sondą za katem ale to efekt braku katalizatora i jedynym sensownym rozwiązaniem jest wycięcie diagnostyki tej sondy ze sterownika. Dodam że emulator sondy nie wiele daje poza tym że błąd występuje żadziej. Mam nadzieję że mój post komuś pomoże. Zamykam temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...