Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0TFSI P1297 Powracający błąd, nierówna praca.


Wolter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem tutaj nowy.

Prześledziłem chyba wszystkie tematy odnośnie P1297 ale nadal mam problem z tym błędem, postaram się wytłumaczyć mój problem:

AUDI A6 C6 2.0TFSI 170KM

P1297 Pressure drop between Turbo and throttle valve (check D.V) diagnozowany launchem x431pro

Za każdym razem kiedy się pojawi auto faluje i szarpie

Zaczęło się od ssania korka wlewu oleju, więc wymieniłem zawór przewietrzenia skrzyni korbowej na nowy zamiennik. Ssanie z korka oleju ustało ale błąd p1297 po przygazowaniu nadal się wyświetlał i cały czas słychać nieprzyjemny pisk (świst) z okolic tej odmy(bardzo trudny do zlokalizowania). Sprawdziłem pod kątem szczelności układ od turbo do przepustnicy i wszystko jest ok. Również szukałem nieszczelności przy kolektorze ssącym i też nic.

Sporadycznie wyskakiwał błąd zaworu turbiny N249, a na forum wyczytałem, że to on może być przyczyną. Wymieniłem go na nowy oryginał i dalej pojawia się błąd p1297 z tym że już nie pojawia się błąd zaworu n249.

Pomyślałem że może sprzedali mi lipny zawór odmy więc na wszelki wypadek zamówiłem i wymieniłem go ponownie.....i dalej błąd p1297 i falowanie.

Jak skasuje błąd na wolnych obrotach Audi chodzi równo. Jak jadę dynamicznie również się nie pojawia, ale jak dojeżdżam do krzyżówki i puszczam całkowicie gaz pojawia się błąd i Auto szarpie i telepie.

Wyczyściłem również przepustnicę i zrobiłem adaptację.

Ale: kiedy zdejmę przewód kolektor ssący-odma i zatkam go palcem wszystko wraca do normy (nie piszczy i nieszarpie)

Panowie....nie mam już sił i pomysłów co z tym samochodem a usterka bardzo dokuczliwa.

Bardzo proszę o rade albo wskazówkę,

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przewód od domy do turbiny. Nie pamiętam czy tam jest jakiś zawór zwrotny, ale chyba odma dostaje "lewe" ciśnienie z turbiny. Ten silnik ma dwa odpowietrzenia bloku: ten do kolektora i do turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być też po prostu pęknięta membrana w odmie i dlatego występuje falowanie obrotów. Żeby to sprawdzić trzeba zdjąć ten okrągły dekielek na odmie. Nowa kosztuję ok 350 zł w razie czego bo raczej nie kupisz w Polsce samej membrany jeśli to jest problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten drugi idzie z odmy do jakiejś plastikowej puszki pod kolektorem ssącym przy bloku, na przewodzie nie ma żadnego zaworu...


Odnośnie tematu chciałbym zapytać czy ktoś się orientuje, czy po zgaszeniu 2.0TFSI, przez około 7-10sek ma być słyszalne syczenie(jakby ulatywało powietrze) z okolic serwa? W w mojej Audi tak jest. Nie wiem jak sprawdzić czy do kolektora dostaje się lewe powietrze z turbo...czy ktoś ma jakiś pomysł?

Edytowane przez Wolter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


przez około 7-10sek ma być słyszalne syczenie(jakby ulatywało powietrze) z okolic serwa?

to może gaz z klimy się rozpręża i może ci się wydawać, że to powietrze.

poczytaj tutaj o odmach, jeśli masz takie same. łatwo jest sprawdzić szczelność, bo obie odmy działają jedno kierunkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że mój 2.0tfsi ma tylko jedną odmę, tą przy pokrywie zaworów...nie mogę znaleźć innej.

To syczenie to faktycznie gaz od klimy, bo w okolicy serwa są rurki klimatyzacji.

Zmierzyłem też sprężanie i wszędzie jest ok.

Mam jeszcze jedno pytanie:

06F129101N

06F129101P

Jak zamawiałem te odmy to nie zauważyłem małej różnicy: numer części nowej jest taki sam, ale w oryginale kończy się literą N a ja kupiłem z literą P

Czy to może mieć wpływ na pracę odmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc.Chcialbym sie podpiac pod temat nierownej pracy silnika 2.0 tfsi 150KM .Kupilem Audi A4 2003r.Na poczatku okazalo sie ze jest zatarta pompa wody.Wiadomo zawory do wymiany.Wszystkie ssace i dwa wydechowe.Glowica zrobiona rozrzad ustawiony...Pali od pierwszego..Okazuje sie ze nie ma mocy i silnik pracuje nierowno.Po podpieciu do komputera okazuje sie ze do wymiany czujnik polozenia walka rozrzadu i bledy na 1 i 4 cewce.czujnik wymieniony cewki nowe.silnik pracuje bez zmian i nadal wyskakuje blad zwiazany z rozrzadem. takie bledy jeszcze wyskakuja 16725-17748-16698-17912.Zastanawiam sie nad wymiana czujnika polozenia faz rozrzadu czy czujnik wariatora(czujnik przy lancuszku rozrzadu) ale nie wiem czy to pomoze poniewaz czytalem na forum ze przy takich objawach moze byc 10 mozliwosci.Ktos wymienil czujniki za 400zl a okazalo sie ze napinacz lanczuszka byl do wymiany.Najlepsze jest to ze czujnik ktory chce wymienic ma 5cm kabel i nigdzie nie moge znalesc takiego czujnika.Nawet w serwisie Audi w UK nie moga ogarnac.Zreszta Oni tutaj nic nie ogarniaja.Prosze o jakies podpowiedzi.Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykluczone, że jest źle ustawiony rozrząd, dlatego pokazuje czujnik położenia wałka i nie ma mocy. Kiedyś miałem passata, palił, ale nie miał mocy i cały czas wywalało czujnik położenia wałka (okazało się, że miał źle ustawiony rozrząd o 1 ząb B)

Edytowane przez Wolter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykluczone, że jest źle ustawiony rozrząd, dlatego pokazuje czujnik położenia wałka i nie ma mocy. Kiedyś miałem passata, palił, ale nie miał mocy i cały czas wywalało czujnik położenia wałka (okazało się, że miał źle ustawiony rozrząd o 1 ząb B)

Co do ustawienia walka rozrzadu to mam pytanie.Na walkach rozrzadu sa punkty i na pokrywie od walkow sa strzalki.Patrzac na kolo ktore jest na walku i na kolo na wale znaki sie pokrywaja,ale znaki na walkach sa przesuniete wlasnie o jedez zab.Wiec na co mam patrzec.na znaki na kolach czy na znaki i strzalki.Dodam ze znaki na walkach sa w tym samym polozeniu ale przesuniete wzgledem strzalek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


AUDI A6 C6 2.0TFSI 170KM

To jest silnik na pasku, czy na łańcuchu? Pewnie jeszcze pasek... Czyli temat dla speców od B7....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Ta odma jest inna jak w B8. Ja polecam rozwiązanie może nie całkiem zgodne z przepisami, ale rozwiązujące wiele wad tych silników. Zwłaszcza najgorsza: zawalony dolot!

http://www.uspmotorsports.com/Engine/PCV-and-Catchcans/BSH-Competition-Oil-Catch-Can-2.0T-FSI.html

ccengine2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AUDI A6 C6 2.0TFSI 170KM

To jest silnik na pasku, czy na łańcuchu? Pewnie jeszcze pasek... Czyli temat dla speców od B7....

Silnik jest na pasku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...