Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów - pompowtryskiwacze, przepływomierz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Rok temu regenerowałem turbinę. Ostatnio znowu przestała działać. Okazało się, że kierownica jest zapchana suchym nagarem.

W związku z tym proszę o analizę logów pod kątem działania pompowtryskiwaczy.

Robiłem logi na rozgrzanym silniku 013, 018, 023 statyczne

http://vaglog.pl/log_243954.html

w trakcie jazdy:

http://vaglog.pl/log_243956.html

Proszę o opinię, czy przyczyny zapchania turbiny szukać w pompowtryskach? Zastanawiam się nad myciem w myjce ultradźwiękowej, regulacją, regeneracją. A może wystarczy jakis specyfik do paliwa?

Samochód ma swoje lata, przebieg 350 kkm i nie chcę popłynąć z kosztami pełnej regeneracji, gdy nie ma takiej potrzeby.

Po podłączeniu interfejsu okazało się że w pamięci pozostał błąd przepływomierza. Załączam wobec tego grupę 003.

http://vaglog.pl/log_243947.html

Logowałem też inne grupy statycznie, więc mogę je dołączyć - nie wiem które będą istotne w tej diagnozie.

001 - http://vaglog.pl/log_243944.html

004 - http://vaglog.pl/log_243948.html

Jeżeli trzeba zrobić jakieś jeszcze logi w czasie jazdy to dajcie znać.

Mam vcds lite niezarejestrowany, więc mogę robić tylko wartości mierzalne, basic settings mam niedostępne.

Edytowane przez Gienek79
Opublikowano

Przepływka mało mierzy, daj jeszcze loga 08 i 11 dynamicznie ale raczej przepływka do wymiany.

Opublikowano

Takie cos jest do niczego nie potrzebne, zrób loga pojedynczo na 3 biegu 1500-4500 i pedał w podłodze,

Opublikowano

Logi dynamiczne wykonane wg instrukcji:

008 i 011: http://vaglog.pl/log_244089.html

008, 010, 011: http://vaglog.pl/log_244091.html

001, 003, 004: http://vaglog.pl/log_244092.html

013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_244090.html(czy te grupy loguje się dynamicznie?)

Dajcie znać jeżeli robienie 3 grup do jednego logu nie jest zalecane. No i oczywiście proszę napiszcie co z tych logów wynika. Czy jest zasadna i ewentualnie jaka interwencja we wtryskiwacze.

Opublikowano

Napisałem ci ze pojedynczo a ty dalej swoje. 13,18,23 statycznie do tego 4 statycznie wygląda na lekko przestawione synchro.

Opublikowano (edytowane)

Ok, zrobię pojedynczo.

Od wymiany rozrządu minęło 80 kkm.


Załączam pojedyncze logi dynamiczne:

003

http://vaglog.pl/log_244169.html

004

http://vaglog.pl/log_244168.html

008 (pierwsza część to logowanie na 4 biegu, druga część już na 3)

http://vaglog.pl/log_244171.html

010

http://vaglog.pl/log_244167.html

011

http://vaglog.pl/log_244166.html

Edytowane przez Gienek79
Opublikowano

Turbo troche skacze ale jest ok, daj statyczne.

Opublikowano

pompowtryski zdrowe, masz przestawione synchro.

Opublikowano

Dzięki lukaszooo. A co z przepływomierzem?

Poczytałem trochę na forum o synchronizacji i niestety wiem tyle co przedtem. Nie wiem czy dobrze sprawdzam, ale w 004 statycznych mam od 2.2 do 3.3.

Jaka wartość dla leciwego awx będzie zalecana? Czy warto regulować, czy wymieniać rozrząd (teoretycznie powinienem za 10 kkm)

W święta zrobię trasę, więc sprawdzę czy fis i dystrybutor pokazuje takie same wartości spalania. Ale to mnie tak bardzo nie martwi.

Chciałbym uniknąć czyszczenia turbo za pól roku, a rocznie robię raptem 20 kkm.

Cieszę się, że pompowtryski są ok. Objawów typu dymienie, szarpanie nie mam. Jedynie syf w turbinie blisko rok po regeneracji.

wymienię filtr paliwa, bo ma już najechane 40 kkm bez wymiany.

Opublikowano

Przeplywka tez ok, pobaw sie z synchro sam dasz rade ustaq na ok -0.5.

W trasie turbo sie dobrze nagrzewa i samo oczyszcza jedz agresywnie nie zwracaj uwagi na spalanie a napewno poczujesz potem roznice, oczywiscie z agresja trzeba uwarzac zeby nie wrocic w jesionce.

Opublikowano

Może ktoś jeszcze kiedyś tu zajrzy, więc z kronikarskiego obowiązku:

styl jazdy i ustawienie synchro nie miało wpływu na działanie napędu - było coraz gorzej. Czyszczenie egr i kolektora też nie pomogło.

Natomiast wyczyszczenie zaworku N75 (lub 18 nie pamiętam już dokładnie) i samochód jak nowy. Oznacza to, że ten zaworek od wymiany (oryginał z ASO) wytrzymał tylko 4,5 roku.

Jak na to wpadłem? Prosto - zaślepienie wężyka.

Opublikowano

Wytrzymał krótko bo albo masz gdzieś nieszczelności i łapie syf albo co bardziej prawdopodobne vacum puszcza olej. Zaworki średnio wytrzymują ok 15 lat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...