Gienek79 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Opublikowano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Witam, Rok temu regenerowałem turbinę. Ostatnio znowu przestała działać. Okazało się, że kierownica jest zapchana suchym nagarem. W związku z tym proszę o analizę logów pod kątem działania pompowtryskiwaczy. Robiłem logi na rozgrzanym silniku 013, 018, 023 statyczne http://vaglog.pl/log_243954.html w trakcie jazdy: http://vaglog.pl/log_243956.html Proszę o opinię, czy przyczyny zapchania turbiny szukać w pompowtryskach? Zastanawiam się nad myciem w myjce ultradźwiękowej, regulacją, regeneracją. A może wystarczy jakis specyfik do paliwa? Samochód ma swoje lata, przebieg 350 kkm i nie chcę popłynąć z kosztami pełnej regeneracji, gdy nie ma takiej potrzeby. Po podłączeniu interfejsu okazało się że w pamięci pozostał błąd przepływomierza. Załączam wobec tego grupę 003. http://vaglog.pl/log_243947.html Logowałem też inne grupy statycznie, więc mogę je dołączyć - nie wiem które będą istotne w tej diagnozie. 001 - http://vaglog.pl/log_243944.html 004 - http://vaglog.pl/log_243948.html Jeżeli trzeba zrobić jakieś jeszcze logi w czasie jazdy to dajcie znać. Mam vcds lite niezarejestrowany, więc mogę robić tylko wartości mierzalne, basic settings mam niedostępne. Edytowane 19 Grudnia 2015 przez Gienek79
lukaszooo Opublikowano 19 Grudnia 2015 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Przepływka mało mierzy, daj jeszcze loga 08 i 11 dynamicznie ale raczej przepływka do wymiany.
Gienek79 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2015 Przepływka mało mierzy, daj jeszcze loga 08 i 11 dynamicznie ale raczej przepływka do wymiany. Na razie grupa 008 i 011 statyczne. Później dodam dynamiczne: http://vaglog.pl/log_243946.html http://vaglog.pl/log_243952.html
lukaszooo Opublikowano 19 Grudnia 2015 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Takie cos jest do niczego nie potrzebne, zrób loga pojedynczo na 3 biegu 1500-4500 i pedał w podłodze,
Gienek79 Opublikowano 20 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2015 Logi dynamiczne wykonane wg instrukcji: 008 i 011: http://vaglog.pl/log_244089.html 008, 010, 011: http://vaglog.pl/log_244091.html 001, 003, 004: http://vaglog.pl/log_244092.html 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_244090.html(czy te grupy loguje się dynamicznie?) Dajcie znać jeżeli robienie 3 grup do jednego logu nie jest zalecane. No i oczywiście proszę napiszcie co z tych logów wynika. Czy jest zasadna i ewentualnie jaka interwencja we wtryskiwacze.
lukaszooo Opublikowano 20 Grudnia 2015 Opublikowano 20 Grudnia 2015 Napisałem ci ze pojedynczo a ty dalej swoje. 13,18,23 statycznie do tego 4 statycznie wygląda na lekko przestawione synchro.
Gienek79 Opublikowano 20 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2015 (edytowane) Ok, zrobię pojedynczo. Od wymiany rozrządu minęło 80 kkm. Załączam pojedyncze logi dynamiczne: 003 http://vaglog.pl/log_244169.html 004 http://vaglog.pl/log_244168.html 008 (pierwsza część to logowanie na 4 biegu, druga część już na 3) http://vaglog.pl/log_244171.html 010 http://vaglog.pl/log_244167.html 011 http://vaglog.pl/log_244166.html Edytowane 20 Grudnia 2015 przez Gienek79
lukaszooo Opublikowano 21 Grudnia 2015 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Turbo troche skacze ale jest ok, daj statyczne.
Gienek79 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2015 turbo jest po regeneracji i ostatnio po czyszczeniu. Logi statyczne: 001 http://vaglog.pl/log_244326.html 003 http://vaglog.pl/log_244328.html 004 http://vaglog.pl/log_244329.html 007 http://vaglog.pl/log_244331.html 010 http://vaglog.pl/log_244334.html 013http://vaglog.pl/log_244337.html 018 http://vaglog.pl/log_244340.html 023 http://vaglog.pl/log_244342.html 005 http://vaglog.pl/log_244330.html 008 http://vaglog.pl/log_244332.html 011 http://vaglog.pl/log_244335.html
lukaszooo Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 pompowtryski zdrowe, masz przestawione synchro.
Gienek79 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2015 Dzięki lukaszooo. A co z przepływomierzem? Poczytałem trochę na forum o synchronizacji i niestety wiem tyle co przedtem. Nie wiem czy dobrze sprawdzam, ale w 004 statycznych mam od 2.2 do 3.3. Jaka wartość dla leciwego awx będzie zalecana? Czy warto regulować, czy wymieniać rozrząd (teoretycznie powinienem za 10 kkm) W święta zrobię trasę, więc sprawdzę czy fis i dystrybutor pokazuje takie same wartości spalania. Ale to mnie tak bardzo nie martwi. Chciałbym uniknąć czyszczenia turbo za pól roku, a rocznie robię raptem 20 kkm. Cieszę się, że pompowtryski są ok. Objawów typu dymienie, szarpanie nie mam. Jedynie syf w turbinie blisko rok po regeneracji. wymienię filtr paliwa, bo ma już najechane 40 kkm bez wymiany.
lukaszooo Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Przeplywka tez ok, pobaw sie z synchro sam dasz rade ustaq na ok -0.5. W trasie turbo sie dobrze nagrzewa i samo oczyszcza jedz agresywnie nie zwracaj uwagi na spalanie a napewno poczujesz potem roznice, oczywiscie z agresja trzeba uwarzac zeby nie wrocic w jesionce.
Gienek79 Opublikowano 9 Września 2016 Autor Opublikowano 9 Września 2016 Może ktoś jeszcze kiedyś tu zajrzy, więc z kronikarskiego obowiązku: styl jazdy i ustawienie synchro nie miało wpływu na działanie napędu - było coraz gorzej. Czyszczenie egr i kolektora też nie pomogło. Natomiast wyczyszczenie zaworku N75 (lub 18 nie pamiętam już dokładnie) i samochód jak nowy. Oznacza to, że ten zaworek od wymiany (oryginał z ASO) wytrzymał tylko 4,5 roku. Jak na to wpadłem? Prosto - zaślepienie wężyka.
lukaszooo Opublikowano 10 Września 2016 Opublikowano 10 Września 2016 Wytrzymał krótko bo albo masz gdzieś nieszczelności i łapie syf albo co bardziej prawdopodobne vacum puszcza olej. Zaworki średnio wytrzymują ok 15 lat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się