Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Buczenie przy ruszaniu i przy niskich obrotach


bartekkk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z moją a4 :(

OD jakiegoś czasu dziwnie buczy przy ruszaniu tak samo na dwójce przy niskich obrotach jak dodaje gazu pod górkę ale tylko mocno słychać wewnątrz w aucie.

Dźwięk idzie od strony kierowcy.

Wymienione kompletne sprzęgło z dwumasą a to dalej słychać. Ostatnio bardzo się nasiliło a, że jeżdże dużo jeżdże to nie może mi autko nigdzie stanąć.

Co dziwne jak wbije wsteczny próbuje ruszyć ale trzymam drugą na hamulcu żeby był obciążony to tego nie słychać a jak wbije jedynke albo wyższe biegi to strasznie wali tak jakby coś o siebie udeżało.

Czytałem że może to być koło pasowe na sprężarce klimy. Miał ktoś jeszcze taki problem? Proszę o szybką pomoc.

Silnik 1.9 TDI AVF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie następujące;

Czy wydech ci buczy na postoju?

Drga ci lewarek na postoju?

Czy problem występuje tylko na 1 i 2 biegu? Czy na każdym biegu?

Zrób logi w 01engine grup 013 018 023 oraz

003 004 015 przez minute albo dwie

Edytowane przez nik23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie następujące;

Czy wydech ci buczy na postoju?

Drga ci lewarek na postoju?

Czy problem występuje tylko na 1 i 2 biegu? Czy na każdym biegu?

Zrób logi grupy 13 18 23 004

Nie to nie wydech,ani nie lewarek lewarek minimalnie ale to prawie nie odczuwalne więc to jest normalne.

Jak próbuje ruszać trzymam jedną noge na hamulcu drugą na sprzęgle wbita jest jedynka próbuje ruszać specjalnie na hamulcu żeby był opór dla auta i słychać właśnie takie drgania jakby coś uderzało u siebie i słychać tylko wewnątrz już dosyć mocno od strony kierowcy jakby okolice zbiorniczka wody na zewnątrz jak próbuje się wsłuchać przy otwartej masce to nie moge tego zlokalizować dokładnie bo ledwo co słychać na zewnątrz to tylko w środku mocno.

Wtryski w październiku były wyjęte i sprawdzone i wszystko z nimi ok nawet mam gdzieśjakieś wydruki co mi dali i wszystko sięw normie mieści nawet ich nie regenerowali a grupa 004 to egr? Jeżeli tak to egr też nówka wymieniony, dwumasa kompletna też. Nie raz jak jade po jakiejś kostce albo po dziurach to wydaje mi się że też słysze ten dźwięk ale nie nasila się tak czyli tak jakby coś od zawieszenia może? Ale właśnie jak ruszam słychać ten dziwny odgłos przy większych obrotach jest ok potem wbijam dwójke i np. 1100 obr/min dodam mocniej gazu ale nawet nie tak dużo i też tak buczy potem ustaje i znowu trójka jak bardzo niskie obroty to też słychać a potem to już nie wiem czy to słychać bo już za duża prędkość szum na zewnątrz i nie słychać. Najbardziej mnie dziwi czemu tak jak wyżej pisałem słychać to na jedynce jak puszczam sprzęgło i trzymam noge na hamulcu i wyższych biegach a na wsteczny jest idealnie zero buczenia drżenia stukania nawet nie wiem jak ten dźwięki dobrze opisać, ale na wstecznym tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poduchy silnika i skrzyni i przeguby wewnetrzne przy skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poduchy silnika i skrzyni i przeguby wewnetrzne przy skrzyni

Poduchy też nowe ori zapomniałem dopisać i skrzyni nie jest nowa ale niby jest ok bo sprawdzali i przeguby też były sprawdzane przy wymianie sprzęgła i są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze raz przeguby

czy jedziesz do przodu czy do tyłu silnik ki tak pracuje w tą sama stronę -- klima odpada.

Mi bił o karoserię przewód ze wspomagania dotykał minimalnie o karoserię a butlu robił że cho cho. Ale to miałem po wymianie maglownicy.

Poproś kogoś by zapalił twoje autko i popatrz na przednie koło przy zapalaniu i gaszeniu auta

Z tego co opisujesz stawiał bym na wahacze lub stabilizator-Banan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze raz przeguby

czy jedziesz do przodu czy do tyłu silnik ki tak pracuje w tą sama stronę -- klima odpada.

Mi bił o karoserię przewód ze wspomagania dotykał minimalnie o karoserię a butlu robił że cho cho. Ale to miałem po wymianie maglownicy.

Poproś kogoś by zapalił twoje autko i popatrz na przednie koło przy zapalaniu i gaszeniu auta

Z tego co opisujesz stawiał bym na wahacze lub stabilizator-Banan

byłem na trzepakach i gościu mnie zawołał do kanału i wahacz od strony kierowcy dolny opierał się o jakby blache czy jakąś podpore a od pasażera miał centymetr odstępu od tej blachy może to będzie to? A dziś dodatkowo zauważyłem że coś przycisk ECON na klimatroniku mi się sam zapalił i nie mogłem go zgasić a potem wyłaczone auto troche było gdzieś jechałem i już sie nie zapalił więcej. Coś tam wariuje poza tym nie słychać jak załącza sie sprężarka klimy niby wieje chłodne i econ nie świeci ale nie słychać jak się załącza czy to normalne czy zależy od temperatury na dworze? Może to jednak od tej sprężarki klimy łożysko buczy i teraz się już nie załącza przynajmniej nie słychać tego ani nie widać po obrotach silnika. Albo ten wahacz pozostaje bo dźwięk idzie od strony kierowcy i tam ten wahacz tak się opiera o tą blache.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być ten wahacz :) przy ruszAniu i zmianie biegów zawias ci pracuje. Spróbuj podłożyć tam jakaś gąbkę czy coś i lekko podłapać. Jak nie będzie buczeć to masz rozwiązanie.

Econ powinien działać nie zależnie od temp. U mnie mogę nim dowolnie włączać i wyłączać.

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klimy to niech kompa podepni i błędy zczyta napewno będą. I będzie wszystko jasne. A zawieszenie to uszkodzony element trzeba wymienić żadnego sztukatorstwa, jak jest wadliwy to wcześniej cZy później i tak trzeba kupić nowy, a napewno jazda na uwalonym nie spowoduje nic dobrego, więc lepiej wymienić jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobie to dopiero w lutym ten wahacz jestem za granicą teraz.

Co do klimy po podpięciu taki błąd :

VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8E0 820 043 BK
Component and/or Version: A4 Klimaautomat 2832
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 05311
1 Fault Found:
00819 - High Pressure Sensor (G65)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
Po skasowaniu nie pojawił się narazie ale dziwne że sprężarka się nie załącza sprawdzałem na vagu obroty jak włączam klime niby podskakują na chwile z 840 na 860 a potem spowrotem na 840 spadają ale jak było lato to było słychać i czuć i widać na obrotomierzu że się załącza.
A teraz nic nie widać na obrotomierzu tylko na vagu coś tam wypatrzyłem i nie mam pewności czy działa niby zimne wieje ale zime mamy więc inaczej nie bedzie narazie.
Wie ktoś jak tą klime jeszcze sprawdzić vagiem czy działa w blokach pomiarowych?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...