RTC Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Problem pojawił się kilka dni temu podczas powrotu z gór. Zrobiłem ok. 300 km, podczas postoju - przerwy w drodze zgasiłem samochód. Po ponownym zapaleniu na zegarach pojawił się czerwony wykrzyknik, spadły obroty i samochód zgasł. Po ponownym przekręceniu kluczyka samochodu odpalić już nie można (kręci ale nie odpala). Poniżej podam trochę faktów, żeby uniknąć zgadywania w ciemno. 1) Podczas drogi samochód zachowywał się poprawnie (żadnych niepokojących dźwięków, żadnych zapachów spalenizny, żadnych sygnałów dźwiękowych oraz świetlnych na wyświetlaczu). 2) Benzyna jest w baku (na gazie nie jeżdżę). 3) Po przekręceniu kluczyka kontrolka immo miga kilkukrotnie i gaśnie. 4) Przy kręceniu silnikiem czuć i słychać tak jakby chciał zapalić - dostawał paliwo, ale coś go blokuje - odcina. 5) Przy dłuższym kręceniu czuć zapach benzyny pod maską. 6) Zapalanie zapasowym kluczykiem nic nie zmienia (kontrolka immo gaśnie poprawnie). 7) Próba odpięcia akumulatora nie daje żadnego efektu. 8) Po podpięciu VAG-a z polskim interfejsem można połączyć się ze wszystkimi podzespołami oprócz sterownika silnika. 9) Po wyjęciu sterownika silnika przez elektryka i podłączeniu go na stole do zasilania także nie ma z nim żadnej łączności. 10) Z tego co widziałem sterownik silnika to Hitachi. 11) Nie widziałem jaki rodzaj interfejsu ma elektryk (COM, przejściówka USB, itd) - oprogramowanie było w polskiej wersji. Z tego wszystkiego nasuwają mi się następujące możliwości - wnioski: 1) Uszkodzony jest sterownik silnika. 2) Elektryk posiadał nieodpowiednią wersję interfejsu do modelu mojego auta. 3) Podłączanie się do sterownika wyciągniętego z samochodu (na stole) podając mu odpowiednie zasilanie i wpinanie się w przewody diagnostyczne nie daje żadnej odpowiedzi, gdyż wszystkie podzespoły są odpięte. 4) Problem tkwi tylko w niewłaściwym rodzaju interfejsu, używanego przez tego elektryka. Jeżeli ktoś miałby podobne doświadczenia lub wiedział - doradził czego jeszcze szukać i co sprawdzać byłbym bardzo wdzięczny. Planuję w tym tygodniu odholować samochód do warsztatu. Nie chcę, żeby bez potrzeby został wymieniony sterownik silnika, gdyż jest to dość spory wydatek.
ujanusza Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Może jakiś przewód się zwarł? to może blokować jednostkę sterująca w samochodzie
RTC Opublikowano 17 Listopada 2008 Autor Opublikowano 17 Listopada 2008 Może jakiś przewód się zwarł? to może blokować jednostkę sterująca w samochodzie Raczej nie widać było zwarcia przewodów, przynajmniej na zewnątrz sterownika. Z tego co twierdzi elektryk to w środku też wygląda normalnie. Jednak pomimo podania zasilania nie chce łączyć się z Vagiem.
LolekŁDZ Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 Widzę, że podobny problem mamy... http://www.a4-klub.pl/smf/b5_arg_lodz_potrzebna_pomoc_a4_nie_odpala-t53593.0.html Niestety, na razie nie pomogę, bo o mojej usterce wiem mniej niż Ty o swojej, ale jak tylko uda mi się coś zrobić u siebie i to wypali to dam znać i proszę o to samo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się