Skocz do zawartości
IGNOROWANY

P0420 błąd


sprat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

auto to 1.8T z LPG. co jakiś czas wyrzuca błąd P0420. Dodam, że po skasowaniu błąd nie wraca przez jakieś 300-400 km.

Od czego zacząć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy kat to koszt spory - nie opłacalny.

DP ok 300 zł. Po za tym po wywaleniu kata możesz go odsprzedać za ~150 zł.

Wycięcie w ECU szczerze nie wiem ile może kosztować.


No i po wywaleniu kata silnik w końcu bedzie mógł sie należycie wypierdzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK a jeżeli błąd występuje tylko na LPG?

dodam, że oprócz tego checka jeździ normalnie - nie ma on wpływu na jazdę

czy to trzeba robić na już?

Edytowane przez sprat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam podobny błąd i wstawiłem emulator sondy i na razie spokój. Przymierzam sie na wiosnę do DP.

Zbieram materiały na razie i bd spawał.

Błąd nie wpływa na prace silnika wiec mozesz póki co zignorować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jest ryzyko zbyt ubogiej mieszanki na gazie?

(niby wczoraj gazownik na to patrzył i ciśnienie LPG jest OK)

Edytowane przez sprat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam A na PB wywala tem bład ?? ten bład jest częsty w tych motorach mialem to samo chociaż nie mam lpg ja po prostu wywaliłem kata i wstawiłem DP i drugą sonde out z ECU kata nie opłaca sie kupować nowego. DP plus wyłaczenie sondy robił mi to Gregor10 roznica po wywaleniu kata jest odczuwalna turbo szybciej wstaje i zmniejsza sie temp w dolocie polecam taka przeróbke a pozatym sprawdz czy nie masz rozwalonego łacznika elastycznego ktory jest nie daleko kata pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez zbyt bogatą lub zubożoną mieszanke może co prawda wyskoczyć błąd z tym że wtedy problem zgłaszała by sonda nr 1, bo to ona jest odpowiedzialna za informowanie sterownika o zawartości tlenu w spalinach. Tu ewidentnie błąd zgłasza sonda nr 2, która powiadamia o niskiej emisji katalizatora, sonda druga z mieszankami nie ma nic wspólnego, jest ona tylko i wyłącznie do sprawdzanie jakości spalin czyli poprawności działania katalizatora.


Jednym słowem wywal ten katalizator na szmelc i wsadź rurę. Jeśli spawarka TIG ci nie straszna to zrobisz to spokojnie sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam A na PB wywala tem bład ?? ten bład jest częsty w tych motorach mialem to samo chociaż nie mam lpg ja po prostu wywaliłem kata i wstawiłem DP i drugą sonde out z ECU kata nie opłaca sie kupować nowego. DP plus wyłaczenie sondy robił mi to Gregor10 roznica po wywaleniu kata jest odczuwalna turbo szybciej wstaje i zmniejsza sie temp w dolocie polecam taka przeróbke a pozatym sprawdz czy nie masz rozwalonego łacznika elastycznego ktory jest nie daleko kata pozdrawiam :)

Przez zbyt bogatą lub zubożoną mieszanke może co prawda wyskoczyć błąd z tym że wtedy problem zgłaszała by sonda nr 1, bo to ona jest odpowiedzialna za informowanie sterownika o zawartości tlenu w spalinach. Tu ewidentnie błąd zgłasza sonda nr 2, która powiadamia o niskiej emisji katalizatora, sonda druga z mieszankami nie ma nic wspólnego, jest ona tylko i wyłącznie do sprawdzanie jakości spalin czyli poprawności działania katalizatora.

Jednym słowem wywal ten katalizator na szmelc i wsadź rurę. Jeśli spawarka TIG ci nie straszna to zrobisz to spokojnie sam.

Nie właśnie na PB nie wywala. Dzięki za podpowiedzi chlopaki ;)

Edytowane przez sprat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz tez wywalić środek kata i zamontować go a zamiast wyłączać droga sondę zastosuj Emulator http://allegro.pl/369-emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiadz-katowy-i4844988777.html w moim srebrnym AVJ mam taki i pomogło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

teraz blad z tematu wyatepuje razem z p0411 powiazane sa?

Od razu powiem ze w kwestii kata nic nie rusalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek pali ci się check a auto normalnie jeździ?Jeśli tak i masz p0411 to jest cały układ SAI do rozebrania i sprawdzenia.Przerabiałem temat jesienią.Skasowany i check znikł ale po kilkuset kilometrach znowu.Mechanik rozebrał i wyczyścił.Miałem tam kupę syfu i sporo wody w wężach.Był spokój kilka miechów ale kilka dni temu znowu walnął check.Chyba powtórka z robotą.Te błędy są powiązane.Jak SAI kuleje to i błędy z rzekomym niesprawnym katalizatorem też się pojawiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy Ja walczyłem z błędem  lambda P0420 zamontowałem emulator 2 sondy z wysyłką 28zł i problem został rozwiazany wymiana 15min Polecam juz zrobione 1000km i zero błedu spalanie takie samo jak było wczesniej silnik pracuje tak damo nic sie niedzieje podejrzewam ze mam wypalony katalizator stąd ten błąd ważne ze problem został rozwiazany za grosze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przy wycięciu kąta i wystawieniu DP oraz emulator 2 sondy lambda nie będzie  problemów podczas przeglądu na stacji diagnostycznej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2019 o 11:14, Przemo8812 napisał:

A czy przy wycięciu kąta i wystawieniu DP oraz emulator 2 sondy lambda nie będzie  problemów podczas przeglądu na stacji diagnostycznej ?

Dobre pytanie, też mnie to chyba czeka bo już coś brzęczy w kacie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...