Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AUTO stracilo moc i swista czy by to bylo turbo ?


Moto Hubi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem samochód kupilem dwa tygodnie temu 1,9 130 km 2001 r tydzien temu w niedziele jechalem powyzej 120 moze 130 bo juz nie bylo slizgo i troche mu deplem i w pewnym momecie poczulem jak by turbo przestalo dzialać zgasilem auto zapalilem i bylo juz okej zdazylo sie tak z 3 razy ostatnio podjechalem na parking bylo okej zgasilem wsiadam do auta zapalam a tu mul na jedynce przy ruszaniu szarpie slychać swist taki jak z odrzutowca i czarny dym za nim bylem u znajomego mechanika ale chwilowo kompa ani czasu i dopiero w srode ale mysle zeby cos po dzialac przy nim nie znam sie zbytnio na tdi bo zawsze mialem benzyne macie jakies pomysly co to moze być ? z góry dzieki przepraszam za bledy panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zrobić logi, ale z tego co piszesz to podejrzewam, że powodem tego, że auto straciło moc a po ponownym odpaleniu było ok to notlauf (przeładowanie turbo), częsty przypadek w tdi, a ten czarny dym to pewnie jakaś nieszczelność w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może masz nieszczelność w dolocie i zasysa lewe powietrze i stąd ten świst, może też być sonda, która powiedziała bye bye

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tdi nie ma sondy. Odciecie mocy przy przekroczeniu 3000 rpm to awaryjny który spowodowany jest zapewne zapieczonymi kierownicami turbiny. Turbo przeładowywało pewnie dość długo aż wysadziło ci jakiś wąż, świst który słyszysz to dziura w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tdi nie ma sondy. Odciecie mocy przy przekroczeniu 3000 rpm to awaryjny który spowodowany jest zapewne zapieczonymi kierownicami turbiny. Turbo przeładowywało pewnie dość długo aż wysadziło ci jakiś wąż, świst który słyszysz to dziura w dolocie.

jutro pojade na komputer ale sram w gacie bo boje sie ze turbo sie rosypalo :o uwazasz ze trza bedzie turbine do regeneracju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba regenerować tylko trzeba wyjąć turbine i wyczyszcić geomterie. Fachowe czyszczenie/szkielkowanie turba kosztuje 300zł + montaż/demontaż, ja za cała operacje oczywiscie z ręcznym czyszczeniem biore ok 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panów spadł przewód od turbiny od intercoolera tz roszczelnilo sie i jest juz dobrze tylko jak dzis deplem to znowu bylo jak by przy 120 wylonczylo sie turbo co to moze byc panowie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Moto Hubi. Jak Wyżej odpowiedział Ci Lukaszooo ten objaw że przy 120 tracisz moc jest prawdopodobnie spowodowany zapieczoną geometrią turbiny lub problemem z jakimś zaworkiem podciśnienia.


Spadł Ci wąż od turbo więc pewnie przeładowuje... czyszczenie geometrii i będzie latać jak ta lala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...