yuhri Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Moje pytanie jest dokładnie jak nazwa tematu. Ale do rzeczy. W aucie mojej żony cały czas coś trzeszczało/piszczało. Okazało się że z silnika wychodzi rura wydechu, która potem przez łączenie stożkowe przechodzi dalej. To łączenie jest skręcone dwoma śrubami a na nich osadzone sprężyny. Wygląda to mniej więcej jak na zdjęciu: I właśnie w te otwory wchodza te śruby. Ponieważ trzeszczało, na śruby nałozyłem tulejki miedziane. Ilość trzeszczenia spadła o 80%. Pozostałe 20% to samo łączenie. I teraz moje pytanie- czy można tam wsadzić jakąś gumę by metal nie ocierał o metal. Dodam że te rury łączą się zaraz za katalizatorem jak tutaj: więc temperatura tam jest pewnie wysoka. Ewentualnie jakiś inny pomysł na to łączenie, który wyeliminuje te piski, trzeszczenia itp. Może jakaś uszczelka miedziana ?
Fido Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 czy można tam wsadzić jakąś gumę by metal nie ocierał o metal. Znasz jakąś gumę co wytrzyma wysokie temperatury ? Skręć to porządnie dobrymi śrubami. Możesz użyć pasty do uszczelnienia układów wydechowych.
M@rcin Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 (edytowane) ja bym nie wsadzał nic tam, a w szczególności na pewno nie gumę. Edytowane 19 Stycznia 2016 przez xMarcin95x
iwadrian Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 (edytowane) w niektórych autach np opel jest pierścień pleciony z drutu. http://imged.pl/pierscien-rury-wydechowej-iveco-daily-9603895480-3293585.html Edytowane 19 Stycznia 2016 przez iwadrian
yuhri Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2016 Znasz jakąś gumę co wytrzyma wysokie temperatury ? Tak, silikon. http://www.tworzywa.org/produkt,11989,guma-silikonowa Poza tym, to w pewnym sensie ma niwelowac drgania/ruchy silnika. Jak to skręcę to poleci któreś mocowanie-tak mi podpowiada logika. Pasta do uszczelnień nic nie da - jak sama nazwa mówi, ona nie smaruje a uszczelnia. Potrzebowałem porady bo się nie znam. Ale nie wiem czy iwadrian nie podał lepszego rozwiązania.
jaro1768 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Do takich połączeń jest uszczelka, musisz dokupić i założyć. A sam przegub po skręceniu musi mieć możliwość ruchu, to taki odpowiednik plecionki w naszych audicach. Jeśli będzie sztywny to rozleci się szybko coś w układzie wydechowym. Do śrub stosuje się chyba sprężyny z tego co pamiętam, inaczej nie da rady zapewnić tej swobody ruchu.
yuhri Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2016 Jaro, bardzo dziękuję ale czy masz namiar na taką uszczelkę ? Da sie to kupić w różnych wymiarach ? Rozumiem że ta uszczelka wchodzi w to łączenie ? śrub nie ruszam, jedyna modyfikacja to jak w pierwszym poście, miedziane tulejki na śrubach.
jaro1768 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Musisz spytać w skl motoryzacyjnym, czasem tylko ASO. W Toyocie, jak byłem na przeglądzie, też wymieniali uszczelkę, sporo kosztowała ale nie było wyboru bo w zamienniku nie występowała i była nieosiągalna poza ASO. Co do śrub to zobacz jak są skręcane w ori takie połączenia i tak samo zrób u siebie, bo na sztywno nie wolno tego skręcać, po prostu wydech nie będzie miał możliwości ruchu i w końcu najsłabsza jego część/połączenie ulegnie uszkodzeniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się