mattii Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Cześć stałem się dziś szczęśliwym posiadaczem a4 1.8t cabrio po małej kolizji do wymiany zderzak przód, błotnik prawy i lekko stuknięte drzwi prawe (kierowcy bo to anglik). Nie miałem możliwości sprawdzić auta przed zakupem - zakup w ciemno ale za to cena bardzo dobra- choć to się jeszcze okaże. Auto przyjechało na lawecie odpala ale bardzo telepie na wolnych obrotach ( na wysokie nawet nie wkręcałem) szybko wyłączyłem i podpiąłem komp i oto co ujrzałem : Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Controller: 8E0 909 518 BA Component: 1.8L R4/5VT G 0001 Coding: 0004584 Shop #: WSC 00672 VCID: 709353C323BB 14 Faults Found: 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded 16685 - Cylinder 1: Misfire Detected P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded 16687 - Cylinder 3: Misfire Detected P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded 17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure P1479 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure P1479 - 008 - Implausible Signal 16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected. P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16688 - Cylinder 4: Misfire Detected P0304 - 002 - Lower Limit Exceeded 17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded 17658 - Fuel Level too Low P1250 - 008 - Implausible Signal 17645 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Open Circuit P1237 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 17646 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Open Circuit P1238 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 17647 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit P1239 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 17648 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Open Circuit P1240 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent Readiness: 0000 1101 Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Controller: 8E0 909 518 BA Component: 1.8L R4/5VT G 0001 Coding: 0004584 Shop #: WSC 00672 VCID: 709353C323BB 14 Faults Found: 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded 16685 - Cylinder 1: Misfire Detected P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded 16687 - Cylinder 3: Misfire Detected P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded 17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure P1479 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure P1479 - 008 - Implausible Signal 16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected. P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16688 - Cylinder 4: Misfire Detected P0304 - 002 - Lower Limit Exceeded 17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded 17658 - Fuel Level too Low P1250 - 008 - Implausible Signal 17645 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Open Circuit P1237 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 17646 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Open Circuit P1238 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 17647 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit P1239 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 17648 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Open Circuit P1240 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent Readiness: 0000 1101 Czy ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć ?? Mam faktury na naprawy z przed wypadku i 20tys km temu był zrobiony kompletny rozrząd pompą, 5tys temu tyle klocki ale w uwagach "błąd zapłonu prawdopodobnie spowodowany cewkami lub utratą ciśnienia. Więc po mojemu stłuczka nie miała z tym nic wspólnego.
Mateuszek1001 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Opublikowano 20 Stycznia 2016 Na początek usun błędy i zczytaj od nowa jakie pokazuje
mattii Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2016 Na początek usun błędy i zczytaj od nowa jakie pokazuje Ok usunąłem wszystkie, ale widzę że kable idące do cewek są popękane ( tzn plastikowa oprawka jak i same wtyczki do cewek). Postanowiłem więc je wymienić tylko nie mogę nigdzie znaleźć numeru ??? W tej wiązce idzie też kabel masy do silnika, jest on jakoś już obklejony taśmą więc fajnie jakbym wszystkie te kable wymienił (masa+ kable idące do cewek). Do tego wymienię cewki polecacie beru (jakiś konkretny model)?? czy oryginały? I najważniejsze gdzie dostać tą wiązkę. Pozdr i dzięki za odpowiedź
Mateuszek1001 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Wiązka z tego co sie nie mylę idzie do sterownika, spróbuje ci nr znaleźć. Cewki w sumie Beru są spoko. 8E1971072PR Etka pokazuje ze to niby. Najlepiej szukać na alledrogo.
mattii Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2016 Dzięki w takim razie wymianę sobie daruję Zrobię same cewki może to pomoże.
koloboro Opublikowano 28 Stycznia 2016 Opublikowano 28 Stycznia 2016 ja bym tu zaczął od kontroli wtryskiwaczy bo są błędy odnośnie ciągłości obwodu. jak nie poda paliwa to nie bedzie zaplonu stąd błędy odnośnie wypadnietych zaplonów
mattii Opublikowano 29 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2016 (edytowane) Dzięki każdy pomysł cenny. Tylko jak to sprawdzić vag czy wyjmować wtryski i organoleptycznie? Właśnie otrzymałem też informację, że moje auto brało udział w akcji wymiany cewek zapłonowych w 2011 w salonie Audi. Sam już nie wiem co myśleć teraz Edytowane 29 Stycznia 2016 przez mattii
koloboro Opublikowano 31 Stycznia 2016 Opublikowano 31 Stycznia 2016 wtryski można omomierzem sprawdzić
mattii Opublikowano 31 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2016 (edytowane) Dzięki, chyba nawet nie muszę mierzyć bo każdy wtrysk jest brudny: Teraz pytanie wymieniać w nich jakieś uszczelnienia czy cała listwę wymienić, ew czyścić je jakoś? Znalazłem post w którym mowa o oringach i gniazdach plastikowych- podobno to ich wina zazwyczaj. Pytanie tylko czy to może powodować wszystkie błędy? Oczywiście wymienię ale pytanie czy czegoś jeszcze nie sprawdzić przy okazji ? Przy okazji oględzin wtrysków znalazłem coś takiego, jak dla mnie wygląda jakby coś było zniszczone??? Chodzi mi o to zaznaczone kółkiem co to może być??? Koloboro dzięki za naprowadzenie. Edytowane 31 Stycznia 2016 przez mattii
Mateuszek1001 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Opublikowano 31 Stycznia 2016 To sprawa jest prosta, uszkodzone kolanko od odmy, mnie też szarpało bez niego zaraz numery ci dam 06A103213F Sprawdz również ten zawor 035103245G znajduje sie on w tej rurce 06A103247 która jest połączona do tego kolanka ktore ci sie urwało Po wymianie powinno już nie szarpać
mattii Opublikowano 31 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2016 Dzięki, w takim razie idę sprawdzić czy ew coś jeszcze tam urwało zamawiam i biorę się do roboty. Pozdrawiam
Mateuszek1001 Opublikowano 1 Lutego 2016 Opublikowano 1 Lutego 2016 Uważaj tylko jak bd usuwal resztkipplastiku wchodzące do bloku, aby kawałki nie dostaly się do środka. Najlepiej jakbyś zatkał otwór jakąś kulka papieru bądź szmatki.
mattii Opublikowano 1 Lutego 2016 Autor Opublikowano 1 Lutego 2016 (edytowane) Rozbiorę na części przed wymianą bo i tak muszę jakoś wsadzić to kolanko od odmy inaczej chyba byłoby ciężko. A orientuje się ktoś czy w zaznaczonym na czerwono miejscu coś powinno być ?? Bo płyn chłodniczy tam się zbiera to nie powinno się z czymś łączyć?? Edytowane 1 Lutego 2016 przez mattii
Mateuszek1001 Opublikowano 1 Lutego 2016 Opublikowano 1 Lutego 2016 Tam ma być korek, otwór służy do odpowietrzania układu.wiec musisz czymś zaslepic. Moge później nr podesłać do ori jeśli chcesz A wracając do odmy to wyczyść wszystkie rurki, będą zabite nagarem
mattii Opublikowano 1 Lutego 2016 Autor Opublikowano 1 Lutego 2016 Tam ma być korek, otwór służy do odpowietrzania układu.wiec musisz czymś zaslepic. Moge później nr podesłać do ori jeśli chcesz A wracając do odmy to wyczyść wszystkie rurki, będą zabite nagarem Jakbyś mógł byłoby super bo na etce online nie mogę znaleźć (chyba czas ściągnąć na kompa którąś wersję). Zamawiam części z PL i wolę wydać to parę zł więcej jak ma mi coś brakować. A co do czyszczenia to ściągać wszystkie rurki bo z tego co widziałem na schemacie to one idą dookoła auta? Ale jak trzeba to ściągnę. Ps. Myślisz, że to może rozwiązać problemy z zapłonem i pozostałe??
Mateuszek1001 Opublikowano 1 Lutego 2016 Opublikowano 1 Lutego 2016 N90534202 nr zaworka, podobno 6.35zł Moje auto od razu jak przyjechało z Londynu to wjechało na warsztat. Zaraz po rozebraniu przodu zobaczyłem wizje angielskich szpeców. Odma zaślepiona, zaworki podciśnienia także, brak kolanka przez co syf sie do michy pchał, uszczelka pod miską rozwalona. Normalnie rzeźba w gó.nie jednym słowem. Po ogarnięciu wszystkiego zaraz po odpaleniu okazało sie że auto pracuje gorzej niż przed naprawą, nie trzyma obrotów, dusi sie, telepie silnikiem, sypie błędami aż miło. Po odpięciu MAFa było troche lepiej, ale po sprawdzeniu okazał sie dobry. No ale co z tego jeśli auto dalej nie pracuje normalnie. Przypadkiem naszło mnie i odręciłem korek oleju, po tym jak ręką odjął, pracuje normalnie. Wiec pierwszy wniosek - coś nie tak z odmą. Po długich walkach okazał sie popsuty zaworek PCV. Po wymianie pracował normalnie. Dlatego też sugeruje rozebranie całego układu i złożenie na nowo. Dodatkowo możesz wyrzucić SAI - będzie więcej miejsca pod maską.
mattii Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Opublikowano 5 Lutego 2016 Części już zamówione niedługo auto wjeżdża na warsztat i zobaczymy co z tego wyjdzie.
gplaza Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 Części już zamówione niedługo auto wjeżdża na warsztat i zobaczymy co z tego wyjdzie. Miałem podobny problem z szarpaniem (telepaniem silnika) na wolnych obrotach. Po podpięciu kompa -... wywaliło wypadanie zapłonów. Jednak po dłuższym przegrzebaniu forum znalazłem problem: padnięta śruba odpowietrzania skrzyni korbowej, czyli ten sam zaworek znajdujący sie w gumowym trójniku. Kupiłem cały komplet na allegro - plus kolanko odmy z uszczelką. Wymiana, żaden problem, odkręcasz zbiorniczek uzupełniający płyn chłodniczy, jest więcej miejsca, trochę gimnastyki i..... Piękna równa praca silnika. Ale nie powiem, szarpało wcześniej jak starej babie cycki... należy również wyczyścić z oleju i syfu rurki z obydwu stron zaworu odmy tego na górze koło aku. Zastanawiam się tylko, że w sumie jak masz zaślepione odpowietrzenie, to czy reszta rurek nie została usunięta, począwszy od samego dolotu??
mattii Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Opublikowano 5 Lutego 2016 (edytowane) Wszystkie rurki poza tą pierwszą ( kolankiem) są. Ale z tego co widziałem to trójnik brudny z zewnątrz to zamówiłem wszystko nowe (uszczelka kolanka, kolanko, trójnik i zaworek w nim). Także to pójdzie do wymiany, reszta do czyszczenia. Przy okazji wymiana oleju (zastanawiam się nad płukaniem Liqui Moly) wszystkie filtry też nowe. I jak to nie pomoże to będę szukał dalej. Chyba nie tyle zaślepione co połamane ale dobiorę się do tego i zobaczymy Edytowane 5 Lutego 2016 przez mattii
gplaza Opublikowano 6 Lutego 2016 Opublikowano 6 Lutego 2016 Ok, to dobieraj się powoli i ostrożnie, bo to *ujostwo lubi powpadać do środka ... trójnik może być brudny z zewnątrz ale ma być szczelny, po wymianie podciśnienie do sprawdzenia szczelności.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się