Skocz do zawartości
IGNOROWANY

14 błędów silnika, telepanie przy niskich obrotach,


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć stałem się dziś szczęśliwym posiadaczem a4 1.8t cabrio po małej kolizji do wymiany zderzak przód, błotnik prawy i lekko stuknięte drzwi prawe (kierowcy bo to anglik). Nie miałem możliwości sprawdzić auta przed zakupem - zakup w ciemno ale za to cena bardzo dobra- choć to się jeszcze okaże.

Auto przyjechało na lawecie odpala ale bardzo telepie na wolnych obrotach ( na wysokie nawet nie wkręcałem) szybko wyłączyłem i podpiąłem komp i oto co ujrzałem :

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Controller: 8E0 909 518 BA

Component: 1.8L R4/5VT G 0001

Coding: 0004584

Shop #: WSC 00672

VCID: 709353C323BB

14 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded

16685 - Cylinder 1: Misfire Detected

P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded

16687 - Cylinder 3: Misfire Detected

P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded

17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure

P1479 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure

P1479 - 008 - Implausible Signal

16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.

P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16688 - Cylinder 4: Misfire Detected

P0304 - 002 - Lower Limit Exceeded

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded

17658 - Fuel Level too Low

P1250 - 008 - Implausible Signal

17645 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Open Circuit

P1237 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

17646 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Open Circuit

P1238 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

17647 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit

P1239 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

17648 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Open Circuit

P1240 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

Readiness: 0000 1101

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Controller: 8E0 909 518 BA

Component: 1.8L R4/5VT G 0001

Coding: 0004584

Shop #: WSC 00672

VCID: 709353C323BB

14 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded

16685 - Cylinder 1: Misfire Detected

P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded

16687 - Cylinder 3: Misfire Detected

P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded

17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure

P1479 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure

P1479 - 008 - Implausible Signal

16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.

P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16688 - Cylinder 4: Misfire Detected

P0304 - 002 - Lower Limit Exceeded

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded

17658 - Fuel Level too Low

P1250 - 008 - Implausible Signal

17645 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Open Circuit

P1237 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

17646 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Open Circuit

P1238 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

17647 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit

P1239 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

17648 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Open Circuit

P1240 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

Readiness: 0000 1101

Czy ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć ?? Mam faktury na naprawy z przed wypadku i 20tys km temu był zrobiony kompletny rozrząd pompą, 5tys temu tyle klocki ale w uwagach "błąd zapłonu prawdopodobnie spowodowany cewkami lub utratą ciśnienia. Więc po mojemu stłuczka nie miała z tym nic wspólnego.

Opublikowano

Na początek usun błędy i zczytaj od nowa jakie pokazuje

Opublikowano

Na początek usun błędy i zczytaj od nowa jakie pokazuje

Ok usunąłem wszystkie, ale widzę że kable idące do cewek są popękane ( tzn plastikowa oprawka jak i same wtyczki do cewek). Postanowiłem więc je wymienić tylko nie mogę nigdzie znaleźć numeru ??? W tej wiązce idzie też kabel masy do silnika, jest on jakoś już obklejony taśmą więc fajnie jakbym wszystkie te kable wymienił (masa+ kable idące do cewek). Do tego wymienię cewki polecacie beru (jakiś konkretny model)?? czy oryginały? I najważniejsze gdzie dostać tą wiązkę.

Pozdr i dzięki za odpowiedź

Opublikowano

Wiązka z tego co sie nie mylę idzie do sterownika, spróbuje ci nr znaleźć.

Cewki w sumie Beru są spoko.


8E1971072PR Etka pokazuje ze to niby. Najlepiej szukać na alledrogo.

Opublikowano

Dzięki w takim razie wymianę sobie daruję:) Zrobię same cewki może to pomoże.

Opublikowano

ja bym tu zaczął od kontroli wtryskiwaczy bo są błędy odnośnie ciągłości obwodu. jak nie poda paliwa to nie bedzie zaplonu stąd błędy odnośnie wypadnietych zaplonów

Opublikowano (edytowane)

Dzięki każdy pomysł cenny. Tylko jak to sprawdzić vag czy wyjmować wtryski i organoleptycznie? Właśnie otrzymałem też informację, że moje auto brało udział w akcji wymiany cewek zapłonowych w 2011 w salonie Audi. Sam już nie wiem co myśleć teraz

Edytowane przez mattii
Opublikowano

wtryski można omomierzem sprawdzić

Opublikowano (edytowane)

Dzięki, chyba nawet nie muszę mierzyć bo każdy wtrysk jest brudny: Teraz pytanie wymieniać w nich jakieś uszczelnienia czy cała listwę wymienić, ew czyścić je jakoś?

Znalazłem post w którym mowa o oringach i gniazdach plastikowych- podobno to ich wina zazwyczaj. Pytanie tylko czy to może powodować wszystkie błędy? Oczywiście wymienię ale pytanie czy czegoś jeszcze nie sprawdzić przy okazji ?

9fyzp3um.jpg

Przy okazji oględzin wtrysków znalazłem coś takiego, jak dla mnie wygląda jakby coś było zniszczone??? Chodzi mi o to zaznaczone kółkiem co to może być???

t7lxb2sm.jpg

Koloboro dzięki za naprowadzenie.

Edytowane przez mattii
Opublikowano

To sprawa jest prosta, uszkodzone kolanko od odmy, mnie też szarpało bez niego zaraz numery ci dam


06A103213F


Sprawdz również ten zawor 035103245G


znajduje sie on w tej rurce 06A103247 która jest połączona do tego kolanka ktore ci sie urwało


Po wymianie powinno już nie szarpać

Opublikowano

Dzięki, w takim razie idę sprawdzić czy ew coś jeszcze tam urwało zamawiam i biorę się do roboty. Pozdrawiam

Opublikowano

Uważaj tylko jak bd usuwal resztkipplastiku wchodzące do bloku, aby kawałki nie dostaly się do środka. Najlepiej jakbyś zatkał otwór jakąś kulka papieru bądź szmatki.

Opublikowano (edytowane)

Rozbiorę na części przed wymianą bo i tak muszę jakoś wsadzić to kolanko od odmy inaczej chyba byłoby ciężko.

A orientuje się ktoś czy w zaznaczonym na czerwono miejscu coś powinno być ?? Bo płyn chłodniczy tam się zbiera to nie powinno się z czymś łączyć??

f9chi73x.jpg

Edytowane przez mattii
Opublikowano

Tam ma być korek, otwór służy do odpowietrzania układu.wiec musisz czymś zaslepic. Moge później nr podesłać do ori jeśli chcesz

A wracając do odmy to wyczyść wszystkie rurki, będą zabite nagarem

Opublikowano

Tam ma być korek, otwór służy do odpowietrzania układu.wiec musisz czymś zaslepic. Moge później nr podesłać do ori jeśli chcesz

A wracając do odmy to wyczyść wszystkie rurki, będą zabite nagarem

Jakbyś mógł byłoby super bo na etce online nie mogę znaleźć (chyba czas ściągnąć na kompa którąś wersję). Zamawiam części z PL i wolę wydać to parę zł więcej jak ma mi coś brakować.

A co do czyszczenia to ściągać wszystkie rurki bo z tego co widziałem na schemacie to one idą dookoła auta? Ale jak trzeba to ściągnę.

Ps. Myślisz, że to może rozwiązać problemy z zapłonem i pozostałe??

Opublikowano

N90534202 nr zaworka, podobno 6.35zł

Moje auto od razu jak przyjechało z Londynu to wjechało na warsztat.

Zaraz po rozebraniu przodu zobaczyłem wizje angielskich szpeców.

Odma zaślepiona, zaworki podciśnienia także, brak kolanka przez co syf sie do michy pchał, uszczelka pod miską rozwalona. Normalnie rzeźba w gó.nie jednym słowem. Po ogarnięciu wszystkiego zaraz po odpaleniu okazało sie że auto pracuje gorzej niż przed naprawą, nie trzyma obrotów, dusi sie, telepie silnikiem, sypie błędami aż miło. Po odpięciu MAFa było troche lepiej, ale po sprawdzeniu okazał sie dobry. No ale co z tego jeśli auto dalej nie pracuje normalnie. Przypadkiem naszło mnie i odręciłem korek oleju, po tym jak ręką odjął, pracuje normalnie. Wiec pierwszy wniosek - coś nie tak z odmą. Po długich walkach okazał sie popsuty zaworek PCV. Po wymianie pracował normalnie.

Dlatego też sugeruje rozebranie całego układu i złożenie na nowo.

Dodatkowo możesz wyrzucić SAI - będzie więcej miejsca pod maską.

Opublikowano

Części już zamówione niedługo auto wjeżdża na warsztat i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Opublikowano

Części już zamówione niedługo auto wjeżdża na warsztat i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Miałem podobny problem z szarpaniem (telepaniem silnika) na wolnych obrotach. Po podpięciu kompa -... wywaliło wypadanie zapłonów. Jednak po dłuższym przegrzebaniu forum znalazłem problem:

padnięta śruba odpowietrzania skrzyni korbowej, czyli ten sam zaworek znajdujący sie w gumowym trójniku. Kupiłem cały komplet na allegro - plus kolanko odmy z uszczelką.

Wymiana, żaden problem, odkręcasz zbiorniczek uzupełniający płyn chłodniczy, jest więcej miejsca, trochę gimnastyki i.....

Piękna równa praca silnika. Ale nie powiem, szarpało wcześniej jak starej babie cycki... należy również wyczyścić z oleju i syfu rurki z obydwu stron zaworu odmy tego na górze koło aku.

Zastanawiam się tylko, że w sumie jak masz zaślepione odpowietrzenie, to czy reszta rurek nie została usunięta, począwszy od samego dolotu??

Opublikowano (edytowane)

Wszystkie rurki poza tą pierwszą ( kolankiem) są. Ale z tego co widziałem to trójnik brudny z zewnątrz to zamówiłem wszystko nowe (uszczelka kolanka, kolanko, trójnik i zaworek w nim). Także to pójdzie do wymiany, reszta do czyszczenia. Przy okazji wymiana oleju (zastanawiam się nad płukaniem Liqui Moly) wszystkie filtry też nowe. I jak to nie pomoże to będę szukał dalej.

Chyba nie tyle zaślepione co połamane ale dobiorę się do tego i zobaczymy

Edytowane przez mattii
Opublikowano

Ok, to dobieraj się powoli i ostrożnie, bo to *ujostwo lubi powpadać do środka ... trójnik może być brudny z zewnątrz ale ma być szczelny, po wymianie podciśnienie do sprawdzenia szczelności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...