Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temperatura zadana przez sterownik silnika A4 ALT


fil-82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem z zadaną temperaturą sterownika silnika,pokazuje 139C przy podpiętym vagu przed uruchomieniem auta, po odpaleniu silnika spada do 100 stopni.(Temperatura zadana przez sterownik).

Temperatura osiagana przez silnik waha się od 100 do 105 C po rozgrzaniu auta.

Pompa wody wymieniona.Problem z obiegiem płynu chłodniczego górny wąż od chlodnicy gorący dolny zimny.

Brak cieplego nawiewu w kabinie.

Proszę o jakieś sugestie,

ub2qra77.jpg

Edytowane przez fil-82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Problem z zadaną temperaturą sterownika silnika,pokazuje 139C przy podpiętym vagu przed uruchomieniem auta, po odpaleniu silnika spada do 100 stopni.(Temperatura zadana przez sterownik).

Temperatura osiagana przez silnik waha się od 100 do 105 C po rozgrzaniu auta.

Pompa wody wymieniona.Problem z obiegiem płynu chłodniczego górny wąż od chlodnicy gorący dolny zimny.

Brak cieplego nawiewu w kabinie.

Proszę o jakieś sugestie,

ub2qra77.jpg

Witam,

Problem z zadaną temperaturą sterownika silnika,pokazuje 139C przy podpiętym vagu przed uruchomieniem auta, po odpaleniu silnika spada do 100 stopni.(Temperatura zadana przez sterownik).

Temperatura osiagana przez silnik waha się od 100 do 105 C po rozgrzaniu auta.

Pompa wody wymieniona.Problem z obiegiem płynu chłodniczego górny wąż od chlodnicy gorący dolny zimny.

Brak cieplego nawiewu w kabinie.

Proszę o jakieś sugestie,

ub2qra77.jpg

termostat w ALT z tego co pamiętam otwiera się coś koło 100st więc może masz problem z termostatem albo możne czujnik G62

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odpowietrzyles nagrzewnice i silnik? Bo jeśli nie odpowietrzyles nagrzewnicy to ci nie będzie grzala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam przed uruchomieniem silnika u mnie tak samo jest temperatura 139*C a po odpaleniu spada do 100 wiec to chyba normalne a termostat zakładałem nowy miesiac temu z behr wiec chyba tak powinno być. A co do grzania to musisz odpowietrzyć układ tak jak mówi kolega wyżej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z b7 ma podobny przypdek po wymianie rozrządu i pompy wody. A4 b7 2004 rok, płyn chłodniczy oryginalny od nowości nie wymieniany :decayed: Od starości zbrylił się jak żelatyna w galaretce i skutecznie zapchał nagrzewnice i chłodnice.

Zacznij od udrożnienia nagrzewnicy, cos blokuje układ i może być to powietrze. W ALT-ku są dwa odpowietrzniki: 1 to imbus na metalowej rurce nad wtryskami, i 2 najwyższy punkt układu to powrót nagrzewnicy. Gumowy wąż ma dziurkę do odpowietrzania, zsuwasz delikatnie wąż i wylatuje powietrze.

Odpowietrzamy 3 krotnie co kilka minut przygazowując w międzyczasie 1 i 2 punkt. Jeżeli układ odpowietrzony był poprawnie to jedynie jakiś syf blokuje przepływ.

Całą operacje wykonujemy w odwrotnym kierunku obiegu. Ściągnij gumowe węże od nagrzewnicy na podszybiu z prawej strony akumulatora. Lewa niższa rurka to wejście, prawa wyjście obiegu. Do prawej wyższej rurki wlej wodę i podłącz szczelnie sprężarkę o dużej mocy. Żeby syf nie wyleciał na silnik podłącz do niższej rurki jakiś wąż ogrodowy, włóz do butelki - zobaczysz co blokowało układ. Można powtórzyć zabieg kilkukrotnie. Jest to bezpieczniejsze niż jakieś cudowne mixtury - krety, ocet czy odkamieniacz. Gumowe węże nie będą schodziły chętnie, trzeba z nimi powalczyć, powyginać itd. Można tez wymienić element, jednak zamienniki oferują kiepską jakość


Oczywiście poziom płynu musi być na max, i silnik odpalony. Inaczej nie odpowietrzysz. Płyn G12. Powodzenia

Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z b7 ma podobny przypdek po wymianie rozrządu i pompy wody. A4 b7 2004 rok, płyn chłodniczy oryginalny od nowości nie wymieniany :decayed: Od starości zbrylił się jak żelatyna w galaretce i skutecznie zapchał nagrzewnice i chłodnice.

Zacznij od udrożnienia nagrzewnicy, cos blokuje układ i może być to powietrze. W ALT-ku są dwa odpowietrzniki: 1 to imbus na metalowej rurce nad wtryskami, i 2 najwyższy punkt układu to powrót nagrzewnicy. Gumowy wąż ma dziurkę do odpowietrzania, zsuwasz delikatnie wąż i wylatuje powietrze.

Odpowietrzamy 3 krotnie co kilka minut przygazowując w międzyczasie 1 i 2 punkt. Jeżeli układ odpowietrzony był poprawnie to jedynie jakiś syf blokuje przepływ.

Całą operacje wykonujemy w odwrotnym kierunku obiegu. Ściągnij gumowe węże od nagrzewnicy na podszybiu z prawej strony akumulatora. Lewa niższa rurka to wejście, prawa wyjście obiegu. Do prawej wyższej rurki wlej wodę i podłącz szczelnie sprężarkę o dużej mocy. Żeby syf nie wyleciał na silnik podłącz do niższej rurki jakiś wąż ogrodowy, włóz do butelki - zobaczysz co blokowało układ. Można powtórzyć zabieg kilkukrotnie. Jest to bezpieczniejsze niż jakieś cudowne mixtury - krety, ocet czy odkamieniacz. Gumowe węże nie będą schodziły chętnie, trzeba z nimi powalczyć, powyginać itd. Można tez wymienić element, jednak zamienniki oferują kiepską jakość

Oczywiście poziom płynu musi być na max, i silnik odpalony. Inaczej nie odpowietrzysz. Płyn G12. Powodzenia

Ok, dzięki będę się za to zabierał dam znać jaki będzie efekt końcowy.Dzięki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Oczywiście poziom płynu musi być na max, i silnik odpalony. Inaczej nie odpowietrzysz. Płyn G12. Powodzenia

Bzdura jak odpalisz silnik i odkrecisz odpowietrznik to spowrotem go zapowietrzysz, to tak samo jakbyś miał gdziś wyciek.

Ewentualnie mozna zrobić tak ze odpalasz silnik gazujesz trochę gasisz i znów odpowietrzasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem kolego, twierdzisz że odpowietrzac należy przy wyłączonym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem kolego, twierdzisz że odpowietrzac należy przy wyłączonym silniku?

Znalazłem jeszcze coś takiego:

rlsmyftk.png

v3my5tds.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno się odpalić auto na kilka minut, i odpowietrzac 2 lub 3 razy w odstępach kilku minutowych. Ciśnienie w zamkniętym sprawnym układzie wypycha powietrze, tyle w temacie. Nie opisałem, ponieważ jest to oczywiste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się kłucić czy coś ale niech autor tematu napisze który sposób odpowietrzenia przywrócił mu ogrzewanie w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się kłucić czy coś ale niech autor tematu napisze który sposób odpowietrzenia przywrócił mu ogrzewanie w aucie.

Kolego ja też kiedyś miałem problemy z ogrzewaniem w kabinie i porządne odpowietrzenie całego układu pomogło teraz wszystko działa jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...