misiekA80 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 (edytowane) Witam wszystkich, od 5 dni jestem posiadaczem Audi a4 1,6 AHL 98 rok produkcji. Jak w temacie, jaki olej polecacie, obecnie prawdopodobnie zalany jest Mobil 10w 40, mam też do was pytanie czy warto robić płukankę silnika przed wymianą, czy robiliście w tym silniku płukankę ? ogólnie auto ma moc jak na 101 koni. Proszę porady, pozdrawiam Edytowane 24 Stycznia 2016 przez misiekA80
lukasz2107 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Nie jestem fanem płukanek i zdecydowanie nie polecam.Ja jeżdże na castrolu 5 w 40 wymieniam co 9 tys olej bo mam auto z gazem.Jak dbam tak mam.Auto chodzi cichutko nie bierze oleju.
lukasz51237 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Jak jest 10W to pozostań przy nim nie ma co cudować. 1.6 jest mało wymagający i pojedzie na wszystkim. Też bym nie robił płukanki.
sssV Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Do tego silnika nie ma w sumie sensu lac nic lepszego, ale jak chcesz miec lepiej na sercu to 5w mozna zalac. Plukanka jak najbardziej - przy kazdej zmianie oleju.
audicoman Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Jeśli po odkręcenia korku wlewu oleju nie widać żadnych osadów, silnik pracuje prawidłowo to nie ma potrzeby robić płukanki. Ale jeśli w aucie był olej zmieniany w trybie long life to płukanka jest zalecana. W każdym razie nie zaszkodzi.
sssV Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 (edytowane) Jeśli po odkręcenia korku wlewu oleju nie widać żadnych osadów, Jak osady widac pod korkiem to jest zle. Cala zabawa z plukaniem silnika ma na celu usuniecie nagaru z kanalow olejowych i pierscieni. Ogolnie tez mialem takie zdanie nim nie zaczalem sie bawic w plukania. I nie mam na mysli tylko tych "delikatnych". Edytowane 24 Stycznia 2016 przez sssV
misiekA80 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2016 Jeśli po odkręcenia korku wlewu oleju nie widać żadnych osadów, silnik pracuje prawidłowo to nie ma potrzeby robić płukanki. Ale jeśli w aucie był olej zmieniany w trybie long life to płukanka jest zalecana. W każdym razie nie zaszkodzi. Własnie zauwazyłem czarny lekki osad, dlatego pytam, silnik dość ładnie przyspiesza, ogólnie w szoku jestem że 101 koni tak ładnie sie zbiera, płukanka zaszkodzi mu? jak myślicie ???
sssV Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 co ma zaszkodzic? Rozpusci panewki czy co?
chudy13101980 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Przerobiłem już z 10 aut,nigdy żadnej płukanki nie robiłem,wszystkie auta sprawowały się BDB zarówno klekoty jak i benzyna.Te brednie to chyba wymyślili producenci tych płukanek. Wysłane z Nexusa 6
sssV Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 No fajnie. Ale jak chcesz sie licytowac to ja przerobilem wiecej samochodow. A odkad uzylem pierwszy raz plukanki to stosuje je caly czas bo widze i czuje roznice przed i po. W jednym moim samochodzie plukanie takie hardcorowe spowodowalo obnizenie zuzycia oleju ze stopnia absurdalnego do akceptowalnego. Bo puscily zapieczone pierscienie. Takze za bzdurne uwazam wypowiedzi osob co nie maja pojecie o czyms a wypowiadaja sie na sile.
chudy13101980 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 OK,następnym razem zrobię płukankę przy zmianie oleju i napiszę czy coś się zmieniło na plus.Szkoda bo w sobotę zmieniałem oliwę ale w sumie będę miał porównanie. Wysłane z Nexusa 6
Sedrak Dan Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 OK,następnym razem zrobię płukankę przy zmianie oleju i napiszę czy coś się zmieniło na plus.Szkoda bo w sobotę zmieniałem oliwę ale w sumie będę miał porównanie. Wysłane z Nexusa 6 Ja tak samo ale mam już 2500 KM nastukane. Zaraz dobiję do 10.000 poleci płukanka i porządna oliwa , bo teraz mam Castrol 0W30 , a opinie nie są najlepsze
lukasz51237 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Jeśli po odkręcenia korku wlewu oleju nie widać żadnych osadów, silnik pracuje prawidłowo to nie ma potrzeby robić płukanki. Ale jeśli w aucie był olej zmieniany w trybie long life to płukanka jest zalecana. W każdym razie nie zaszkodzi. Własnie zauwazyłem czarny lekki osad, dlatego pytam, silnik dość ładnie przyspiesza, ogólnie w szoku jestem że 101 koni tak ładnie sie zbiera, płukanka zaszkodzi mu? jak myślicie ??? W większości aut jest czarny lekki osad, chcesz to rób płukankę, ale wierz, że w tym silniku to zbędna zabawa.
Sedrak Dan Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Jeśli po odkręcenia korku wlewu oleju nie widać żadnych osadów, silnik pracuje prawidłowo to nie ma potrzeby robić płukanki. Ale jeśli w aucie był olej zmieniany w trybie long life to płukanka jest zalecana. W każdym razie nie zaszkodzi. Własnie zauwazyłem czarny lekki osad, dlatego pytam, silnik dość ładnie przyspiesza, ogólnie w szoku jestem że 101 koni tak ładnie sie zbiera, płukanka zaszkodzi mu? jak myślicie ??? W większości aut jest czarny lekki osad, chcesz to rób płukankę, ale wierz, że w tym silniku to zbędna zabawa. 30 zł to nie majątek , a zaszkodzić pewnie nie zaszkodzi . Choć fakt 1.6 niezniszczalny jak poczciwy 1.9 SDI
misiekA80 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2016 jest dość usyfiony, coś jakby czarny szlam, troche twardy, palcem troche zeskrobałem, chciałem zobaczyć co to jest. Jutro zamówię olej i środek do płukania. sssVtroche sie boję, żeby silnika nie rozszczelniło itp.
lukasz51237 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Jak się boisz to po co chcesz płukać?
misiekA80 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2016 (edytowane) olej Liqui Moly i środek tej samej firmy Lukasz <=Bo jest syf, w poprzednim aucie (seat toledo 1L 2.0 2E ) nie miałem takiego syfu jak patrzyłem pod korek, a silnik przeżył oleje 15w 40, 10w 60 i 10w 40 i chodził. Edytowane 24 Stycznia 2016 przez misiekA80
sssV Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Kolego misiekA80 moze w polonezie jest to mozliwe ale nie w normalnym silniku. Bo nagar niczego nie uszczelnia a jedynie zapieka pierscienie, zatyka kanaly olejowe, pompe itd. Uklad smarujacy ma wieksza wydajnosc po wyplukaniu. Szybciej wypelniaja sie szklanki itp. U mnie w avf'ie bylo slychac przez ulamek sekundy zawory po odpaleniu. Po wyplukaniu i wlaniu nowej oliwy nawet przy -19 juz tego nie bylo. W silniku benzynowym dluzej bedziesz mial czysty olej. Co do plukanek to polecam LM 5200 - wlewa sie ja i jezdzi na niej 200km, nastepnie zrzuca wraz z olejem. Lub Protec Engine Flush - wlewa sie na 15min, pozostawia silnik na biegu jalowym i jw. zrzuca. Oba te srodki sa dostepne w internecie, w sklepach stacjonarnych raczej nie. Inne plukanki np valvo sa o wiele delikatniejsze i w moim odczuciu slabsze.
misiekA80 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2016 W takim razie zamawiam jutro olej LM i preparat do płukania, u mnie teraz nic nie klepie przy odpalaniu, czyli jest w miarę ok, ale olej, tak czy siak trzeba wymienić,
sssV Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Zobaczysz, ze olej zleci ciemniejszy niz jest obecnie i pozniej dluzej bedzie klarowny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się