WinterOOOO Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Witam Forumowiczów. Dzisiaj stała się rzecz straszna, mianowicie padł silnik sterujący lusterkiem ( VAG to potwierdza ) i w związku z zaistniałą sytuacją mam do szanownego grona kilka pytań: - Ktoś już wymieniał lub wie jak wymienić ten silnik? czy nie lepiej i prościej wymienić cały środek? - Lusterko ( mechanizm ) od angola będzie pasował? - Lusterka w samochodzie mam składane elektrycznie i tu kolejna zagwozdka, jeśli zdecyduję się wymienić cały mechanizm to czy będzie to musiał być mechanizm od lusterek składanych elektrycznie. Z góry dzięki za podjęcie tematu
dangra992 Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Aby wymienić silnik sterujący położeniem lustra musiszz odkręcić pod lusterkiem dwie śrubki (uwaga lubią się rwać), następnie ściągasz od spodu czarną blende (podważ śrubokrętem-jest na zatrzaskach), potem wypychasz lustro z uchwytu tego silniczka manewrującego (jest dookoła na zatrzaskach) przed ostatnim etapem jest wyciagniecie do góry lakierowanej obudowy a na koniec odkrecasz 3 srubki silniczka i masz go w reku. Ogólnie łatwizna Obstawiam że mechanizm może sie różnić od europejczyka, chodzi tutaj o kąty wychylenia ostatniego pytania nie rozumiem
WinterOOOO Posted January 25, 2016 Author Posted January 25, 2016 W ostatnim pytaniu chodzi mi o wymianę całego mechanizmu ( gdyby wymiana samego silnika była skomplikowana lub niemożliwa ). Silnik podłączony jest na wtyk czy trzeba będzie lutować?
kdawid Posted January 26, 2016 Posted January 26, 2016 (edited) jeżeli pytasz o mechanizm ustawienia samego lustra (nie mechanizm skladania) to: aby wymienić sam mechanizm ustawiania lusterka nie trzeba ściągać obudowy. Wystraczy wyciagnąc szkło lusterka- jest mocowane na zatrzaskach. Po zdjęciu szkła widac cały machanizm regulacji do którego jest wpięta kostka z 3 przewodami. Mechanizm przykrecony jest na 3 śrubki (o ile dobrze pamietam to torx 10) odkręcasz śrubki odpinasz kostkę z przewodami wpinasz przewody do nowego mechanizmu przykrecasz go i gotowe. Wymiana tego to maks 10 min to że masz składane lusterka nie ma żadnego wpływu na mechanizm regulacji szkła on jest taki sam w składanych jak i nie składanych. Co do tego czy mechanizm regulacji lusterka z angola bedzie pasował to TAK. nie ma różnic w samym mechaniźmie ustawiania, taki sam jest tez na lewą i prawą stronę. Różnią się one tylko w wersji z pamięcią ustawień lusterek. Edited January 26, 2016 by kdawid
WinterOOOO Posted January 31, 2016 Author Posted January 31, 2016 Witam. Silnik wymieniony, jednakże nie obyło się bez strat. Lusterko nie wytrzymało napięcia . Podekscytowany łatwością demontażu z jakim poszedł wkład z lusterka zakupionego na szrocie, zbyt drastycznie zabrałem się za demontaż lusterka w samochodzie. Dla tych którzy będą wykonywali podobny zabieg, proponuje dodatkowo odkręcić czarną zaślepkę znajdującą się u dołu lusterka i próbować wypchnąć lusterko.
Robero321 Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 Przecież miałeś napisane wyżej żeby tak zrobić...
kdawid Posted February 1, 2016 Posted February 1, 2016 Witam. Silnik wymieniony, jednakże nie obyło się bez strat. Lusterko nie wytrzymało napięcia . Podekscytowany łatwością demontażu z jakim poszedł wkład z lusterka zakupionego na szrocie, zbyt drastycznie zabrałem się za demontaż lusterka w samochodzie. Dla tych którzy będą wykonywali podobny zabieg, proponuje dodatkowo odkręcić czarną zaślepkę znajdującą się u dołu lusterka i próbować wypchnąć lusterko. A po co to demontowałeś? Wymieniałeś silniki od składania czy ten od regulacji szkła?
WinterOOOO Posted February 1, 2016 Author Posted February 1, 2016 Przecież miałeś napisane wyżej żeby tak zrobić... Wiem ale po obejrzeniu filmów na YT spróbowałem zdemontować szkło bez odkręcania tej dolnej osłonki. W lusterku ze szrotu poszło sprawnie bez żadnych problemów a w tym z samochodu ledwo co włożyłem palce i ''pstryk'' lusterko do wymiany.
kdawid Posted February 1, 2016 Posted February 1, 2016 Wiem ale po obejrzeniu filmów na YT spróbowałem zdemontować szkło bez odkręcania tej dolnej osłonki. W lusterku ze szrotu poszło sprawnie bez żadnych problemów a w tym z samochodu ledwo co włożyłem palce i ''pstryk'' lusterko do wymiany. jak jest zimno to trzeba uważać bo plastiki łatwo pękają. Do demontażu szkła nie trzeba w żadnym wypadku nic demontować, wystarczy obniżyć lustro maksymalnie w dół i można odhaczyć 2 górne zaczepy i lustro gładko wychodzi. Jeżeli trzeba demontować obudowę to dopiero po wyjęciu szkła łatwo zdemontować dolną osłonę i później całą obudowę
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now