Ireneusz Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 Witam Wiem, że było o tym z 1000 razy ale wszędzie gdzie szukałem nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi i wolałbym się upewnić bo to ważne. Mianowicie - dwa dni temu zmieniałem olej w silniku bo stary po pierwsze miał już półtora roku, a po drugie według wskazań bagnetu było go z 3 mm ponad max. W warsztacie gdzie byłem spuszczono mi olej i jakież było moje i mechanika zdziwienie gdy okazało się, że oleju teoretycznie wcale nie było za dużo gdyż z silnika zleciało trochę ponad 3 litry + to co było w filtrze oleju.. No nic, zalaliśmy nowy olej i weszło go dokładnie 3,4 l razem z filtrem. Odpaliłem silnik, kontrolka ciśnienia zgasła, silnik pracował ok. Po zgaszeniu i chwilowym odczekaniu sprawdzam poziom - i jest trochę poniżej połowy miedzy MIN a MAX czyli ok. Zadowolony wróciłem do domu (auto cały czas chodziło ok) i wstawiłem go do garażu, Po jakichś 20 min. poszedłem jeszcze dla pewności sprawdzić poziom oleju i było mniej więcej połowa stanu. Auto dzień stało, dziś rano poszedłem jeszcze raz dla pewności sprawdzić poziom a tu ZONK - znowu z 2 mm ponad MAX Nie wiem czy Audi ma jakiś wyjątkowy układ olejenia silnika ale miałem już wiele samochodów i w żadnym nie było takich numerów z poziomem oleju. Czytałem, że instrukcja od A4 zaleca sprawdzanie poziomu oleju na ciepłym silniku po 10 min. od zgaszenia silnika. Ale chyba na zimnym silniku nie powinno być aż takich rozbieżności? Nie wiem już co o tym myśleć.. Podejrzewam, że może mam coś z bagnetem, może nie jest oryginalny..sam nie wiem. Wyczytałem gdzieś, że bagnet na tej plastikowej części która wchodzi do kroćca powinien mieć jakieś o-ringi czy uszczelki? może to jest przyczyna, że on mi za głęboko wchodzi i przez to mam błędne pomiary poziomu? Może tak być? Dodam, że mam prostą (poziomą) podłogę w garażu więc raczej ta kwestia odpada. płynu chłodniczego też nie ubywa, olej ma prawidłowy kolor i konsystencję. Plastykowy krociec, w który wchodzi bagnet też nie jest połamany więc..co o tym myślicie? Będę wdzięczny za odpowiedź.
tomcio1600 Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 Auto dzień stało, dziś rano poszedłem jeszcze raz dla pewności sprawdzić poziom a tu ZONK - znowu z 2 mm ponad MAX Nie wiem czy Audi ma jakiś wyjątkowy układ olejenia silnika ale miałem już wiele samochodów i w żadnym nie było takich numerów z poziomem oleju. Czytałem, że instrukcja od A4 zaleca sprawdzanie poziomu oleju na ciepłym silniku po 10 min. od zgaszenia silnika. Ale chyba na zimnym silniku nie powinno być aż takich rozbieżności? Przede wszystkim na zimnym silniku oleju powinno byc mniej a nie wiecej w silniku. Do ADR książkowo wchodzi 3,5 liitra oleju - 3,8 l - i masz jakies 2mm pod MAX. hmm moge podejżewac tylko mechanika o to ze przy wymianie nie spuścił calego oleju -dolal no i wyszly takie cyrki.. nie wiem.. Może przy wymianie oleju silnik nie byl wystarczajaco cieply i gesty olej nie spłynał ?
Ireneusz Opublikowano 20 Listopada 2008 Autor Opublikowano 20 Listopada 2008 No więc właśnie, też dla mnie było logiczne, że na zimnym silniku oleju powinno być na bagnecie mniej, niż na rozgrzanym, no a u mnie jak widać jest odwrotnie. W każdym razie chyba przecież jest niemożliwe żebym miał za dużo oleju wlane skoro weszło go niecałe 3,5 litra, a stary raczej spłynął cały, zanim dojechałem do mechanika to przejechałem z 15 km więc chyba olej się wystarczająco zagrzał. No nie wiem, to jakaś zagadka..[br]Dopisany: 20 Listopad 2008, 08:07_________________________________________________Jeszcze jedna, a właściwie dwie rzeczy mi przyszły do głowy: 1. może mam bagnet od silnika 1.6? czy one się różnią długością między sobą? Bagnet mam na pewno od Audi bo jest znaczek ale może od jakiegoś innego modelu? (na pewno nie mam od żadnego V6 bo one chyba zupełnie inaczej wyglądają) 2. może ja po prostu źle odczytuję wskazania bagnetu bo ma on inny kształt od tych, z którymi spotykałem się w innych markach aut. U mnie na chwilę obecną poziom oleju dotyka do tego górnego przetłoczenia, jakie jest na bagnecie, z tego co zdołałem wyczytać ze swojej niemieckojęzycznej instrukcji to może być to poziom MAX czyli teoretycznie poziom dopuszczalny więc można by było tak jeździć, tym bardziej, że mam "lekką nogę" więc chyba taki poziom nie zaszkodzi. Wiem, że może jestem przewrażliwiony i może zbytnio panikuję ale wolałbym mieć tą kwestię jasną. Jeśli ktoś z was miałby na to jakiś pomysł to chętnie posłucham. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się