Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysoka temperatura silnika.


turek86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zaobserwowałem ostatnio w moim Audi następujący problem. Podczas odpalania zimnego silnika słychać przelewającą się wodę gdzieś w okolicach radia, gdy silnik się nagrzeje do 90 stopni to po przejechaniu np 20km w trasie temperatura jest ok, ale już w korkach, w mieście osiąga nawet 105-110 stopni. Do tego są problemy z ogrzewaniem, bo czasem jest dobrze, a czasem leci ledwo letnie powietrze. Jakieś pomysły co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zaobserwowałem ostatnio w moim Audi następujący problem. Podczas odpalania zimnego silnika słychać przelewającą się wodę gdzieś w okolicach radia, gdy silnik się nagrzeje do 90 stopni to po przejechaniu np 20km w trasie temperatura jest ok, ale już w korkach, w mieście osiąga nawet 105-110 stopni. Do tego są problemy z ogrzewaniem, bo czasem jest dobrze, a czasem leci ledwo letnie powietrze. Jakieś pomysły co to może być?

Masz zapowietrzony układ chłodzenia.

Musisz odpowietrzyc układ (najlepiej w 2 osoby) odkrec zbiorniczek płynu chlodzacego i korek zbiorniczka, zsun lewy przewod z nagrzewnicy nie do konca na tyle aby z dziurki zaczal leciec płyna (na wezu jest dziurka)i podnies zbiorniczek plynu chlodniczego do gory na ile to mozliwe jak zacznie leciec plyn bez przerw (powietrza) wsun przewod na nagrzewnicy i gotowe.

Edytowane przez wsółek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn jest i nie ubywa go. Spróbuję odpowietrzyć i dam znać.


Zrobiłem jak kolega wyżej napisał. Poskładałem wszystko, odpaliłem i włączyłem nawiew na maks i temp na HI. Potem odpaliłem silnik i jeszcze raz ściągnąłem wąż z otworem odpowietrzającym i poleciało mnóstwo bąbelków. Jak zaczął lecieć sam płyn dokręciłem wąż. Ogrzewanie się trochę poprawiło, ale ani ze zbiorniczka wyrównawczego nie ubyło wiele, ani nie zniknęło bulgotanie/przelewanie po zgaszeniu silnika w okolicy dolotu powietrza. Czy nadal temperatura jest za wysoka okaże się jutro jak pojadę w dłuższą trasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wiem ci szczewże ze odpowietrzenie nagrzewnicy w 100% jest trudne u mnie sie taki sposobem jak pisałem wcześniej udało odpowietrzyć na tyle że tylko czasem bulgotało ale grzało dobrze i temperature trzymało 90 sopni i nie wzrastało wiecej i tak jeździłem tylko ze to był Passat B5 1.9TDI 110 KM
Możesz za jakiś czas spróbować znowu odpowietrzyć i sprawdź korek od płymu chłodniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie znacznie się poprawiło, ale sytuacja z temperaturą bez zmian. Jadę w trasie - jest 90 stopni. Dojeżdżam do celu i gaszę silnik, potem wsiadam i odpalam a tam temperatura 100 stopni i po chwili spada do 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Hmm, może sprawdź wisko czy jest w stanie schłodzić silnik?

A w jaki sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimnym silniku (odpalonym na świeżo ) spróbuj "zablokować" wiatrak jakąś butelką czy nawet ręką w rękawiczce (tylko tak aby go nie połamać) powinno się udać bez większych oporów, później rozgrzej silnik do 90*C i spróbuj ponownie (tylko już nie ręką, raczej jakąś plastikową butelką) nie powinno Ci się udać zatrzymać lub zatrzymanie zajmie chwile i będzie z dużym oporem... Jeżeli jednak na ciepłym silniku z taką samą siłą zatrzymasz wisko jak na zimnym to znaczy że należało by je wymienić bo nie zasprzęgla. To tak na szybko domowym sposobem

Napisz efekt swojego eksperymentu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...