wrzosu Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 To mój pierwszy opis, więc proszę o wyrozumiałość Jako, że założyciel innego wątku o fotelach nie zagląda na forum już za wiele, postanowiłem sklecić temat w jedną całość. Ogromną pomocą przy ogarnianiu tematu był właśnie wątek kolegi darecy oraz bezgraniczna dobroć Grzegorza wrclaguna Pragnę dodać, że bierzecie pełną odpowiedzialność za to co robicie w swoim samochodzie Samochód miałem wyposażony w zwykłe manualne, szmaciane fotele. Jako, że trafiła się „okazja” kupiłem środek w pięknym stanie w wersji „sport” skóra/alcantara. Sterowanie full elektryka, pamięć fotela kierowcy, grzanie obu stołków. Okazało się, że była to „okazja”, bo sprzedawca wymontował i wystawił na innej aukcji moduł pamięci.. ale cóż. Zanim zabierzecie się do demontażu połowy auta zaopatrzcie się we wszystkie niezbędne wiązki, kable itp. Można kupić u wrclaguna, u mnie lub uszyć samemu. Potrzeba 2x czerwona wtyczka elektryki foteli i pamięci nr 4F0 937 743B 2x zielona wtyczka grzania nr 4F0 937 741F 1x zielona wtyczka grzania wchodząca do bordenz 4F0 937 731F Kilka metrów kabli 0,5mm do stałego prądu!!! Piny: DODAM!! Cena za piny i wtyczki w ASO to ok 110zł Demontaż foteli: - Odłączamy wszystkie kostki (zachowujemy szczególną ostrożność przy wtyczce żółtej - poduszki i napinacze!) Oczywiście na wyłączonym zapłonie! -odkręcamy fotel 4 śruby klucz/nasadka spline M10. -upewniamy się jeszcze raz, że wtyczki wypięte i możemy szmacioki wyjmować, odstawiać za dom pod jabłonkę(żeby na grillu wygodnie siedzieć ) *Kanapa tył: Siedzisko trzyma się na dwóch zaczepach. Trzeba po prostu szarpnąć w górę i wychodzi. Przed robotą warto zaopatrzyć się w nowe tuleje mocujące kanapę, bo zazwyczaj pękają. *oparcie tył: jak położycie oba oparcia, zauważycie pomiędzy czarna blaszkę na jednej śrubce Torx 25?. Trzeba zdemontować blaszkę, podnieść lekko do góry jedną z dwóch części oparcia i wysunąć z boczka. To samo z drugą. Przygotowanie do prowadzenia wiązki: -otwieramy klapkę bezpieczników od kierowcy strony, -demontujemy dolną osłonę nad pedałami 3x śruba klucz 8 UWAGA na złącze diagnostyczne! -demontujemy rączkę otwierania klapy; -demontujemy progi dookoła auta; Sposób oraz miejsca poprowadzenia wiązki zależy od uznania rezacza. Jeśli jesteś paprokiem rzucisz po prosu kable niech leżą. Jeśli nie jesteś, dokleisz się w oryginalną wiązkę za pomocą taśmy materiałowej. Oryginalnie wiązka idzie w progu strony kierowcy, dalej pod kanapą tylną i do progu pasażera. Podłączenie elektryki: Podłączenie sterowania elektrycznego polega na podaniu 12v do czerwonej wtyczki fotela. Jeśli oryginalnie mieliście ele. Lędźwie zabieg was nie dotyczy. WTYCZKA CZERWONA 10PINOWA PIN 2 to zasilanie od lampki oświetlenia fotela. Ciągniemy do MCE 09 WTYKA T17l ( czarna) PIN 14 (QQ1 na tył) PIN 3 to masa od lampki oświetlenia fotela (QQ1 na tył) łapiemy w dowolnym miejscu po drodze od fotel do skrzynki z bezpiecznikami. PIN 4 to zasilanie 12V do bezpiecznika nr 3 w czerwonej dużej wtyczce od strony kierowcyPIN 5 to masa elektrycznych foteli. łapiemy w dowolnym miejscu po drodze od fotel do skrzynki z bezpiecznikamiPIN 6 to CAN do pamięci PIN 7 to CAN do pamięci Fotel niestety był bez modułu pamięci.. do kupienia na allegro za bagatela ok 500zł+trzeba liczyć CP ok 250-300zł. Można jednak zrobić tak jak ja. Dorwałem inny fotel bez pamięci, a z full elektryką i podmieniłem kilka rzeczy. Tzn przełączniki ustawienia fotela + wiązka która z nich wychodzi do silniczków. Po tym zabiegu fotel rusza. Podłączenie grzania: WTYCZKA ZIELONA 10 PINOWA PIN 1 PIN 2 PIN 3 PIN 4
bigjasiu Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 (edytowane) Część osób, tak jak i ja miałem, maja sportowe fotele s-line skórzane/pół skórzane tylko z elektrycznymi bickami, albo i bez . Zakupiłem na jednym z portali aukcyjnych szmaciane fotele w pełnej elektryce (o dziwo zdarzają się i takie ), w moim przypadku były to fotele z Q5. Przerzuciłem całe gąbki z poszyciem ( czas pracy ok 5h, na spokojnego przy ) i cieszymy się pełną elektryką i koszta są "prawie" o 50 % mniejsze Najważniejsze przy przekładce stelaża to, zakup identycznych foteli (kubełki itp), Edytowane 5 Lutego 2016 przez bigjasiu
sebi36 Opublikowano 21 Marca 2016 Opublikowano 21 Marca 2016 Witam wszystkich. Czy sterownik 8K0959760A obsługuje fotele z pełna elektryką,pamięcią i grzanie czy może być od Q5 Pozdrawiam
Joel52 Opublikowano 19 Lipca 2016 Opublikowano 19 Lipca 2016 Czy fotele pasują od kombi do sedana (a4 b8)?
wrclaguna Opublikowano 19 Lipca 2016 Opublikowano 19 Lipca 2016 Czy fotele pasują od kombi do sedana (a4 b8)? Tak pasują
Joel52 Opublikowano 19 Lipca 2016 Opublikowano 19 Lipca 2016 Czy fotele pasują od kombi do sedana (a4 b8)? Tak pasują a tylnie siedzenia też? nie trzeba nic przerabiać?
birut Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 Sluchajcie nie jestem elektrykiem ale lutowac potrafie. Mialem zwykle fotele z lampkami i grzaniem zamienilem na polskory z grzaniem lampkami plus dodatkowo ledzwie.Wtyczki pasowaly oprocz airbagowej zoltej.Ta sobie zamienie ze starych foteli.Natomiast ledzwie nie dzialaja.Rozumiem ze musze dodac do czerwonej wtyczki kabel od czerwonej wtyczki pon nr 4 do bezpiecznika nr 3 kolo lewej strony kolumny kierownicy.oraz mase od czerwonej wtyczki pin nr 5 do masy auta po drodze.Czy przy tym bezpieczniju nr 3 bedzie wolne miejsce jak sie laczy ten kabel z bezpiecznikiem.Czy w aso sie kupuje ten element.Dzieki za wyrozumialosc. Panowie nikt nie pomoze?Tyle przejzalem juz postow i nie jestem jeszcze pewien do konca co zrobic.
wrclaguna Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 do ledzwi idzie tylko masa oraz zasilanie bezpiecznik dajesz na stały +
birut Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 Wrclaguna a te piny dobrze rozposalem.Oswiec mnie staly plus gdzie szukac.Czy to jest bezpiecznik nr 3 jak opisuja.Jestem laikiem w temacie elektryki.Dzieki za pomoc.
wrclaguna Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 Wrclaguna a te piny dobrze rozposalem.Oswiec mnie staly plus gdzie szukac.Czy to jest bezpiecznik nr 3 jak opisuja.Jestem laikiem w temacie elektryki.Dzieki za pomoc. Tu masz w pierwszym poscie : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/220411-montaz-wentylowanych-siedzen-2008-2012/?p=3102834#entry3102834 wtyka CZERWONA 10 PIN PIN 4 to zasilanie 12V do bezpiecznika nr 3 w czerwonej duzej wtyczce od strony kierowcy PIN 5 to masa
birut Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 Wrclaguna a te piny dobrze rozposalem.Oswiec mnie staly plus gdzie szukac.Czy to jest bezpiecznik nr 3 jak opisuja.Jestem laikiem w temacie elektryki.Dzieki za pomoc. Tu masz w pierwszym poscie : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/220411-montaz-wentylowanych-siedzen-2008-2012/?p=3102834#entry3102834 wtyka CZERWONA 10 PIN PIN 4 to zasilanie 12V do bezpiecznika nr 3 w czerwonej duzej wtyczce od strony kierowcy PIN 5 to masa Ok dzieki a znasz moze nr seryjne kabli z pinami.Rozumiem ze musze miec 2kable i dwa piny do wtyczki pod fotelem.A jakie zakonczenie od strony kierownicy musi byc?
wrclaguna Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 prosze bardzo http://a4-klub.pl/index.php?/topic/220411-montaz-wentylowanych-siedzen-2008-2012/?p=3102834#entry3102834- czerwona wtyka 10 PIN - lędźwie PINY 000 979 134 E - 4 PINY PIN 000 979 306 E (gniazdo bezpiecznika)
birut Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Dzieki ale oswiec mnie prosze : Ten nr to jest jeden pin a potrzebuje 4 tak? Bo nie wiem ile czego potrzebuje. Kurcze musze miec kabel 1x masa plus 2piny Kabel 12v plus 2piny I z drugiej strony tych kabli tez 4wtyki w tym 2 gniazda do bezpiecznika.
synekA4 Opublikowano 10 Listopada 2016 Opublikowano 10 Listopada 2016 z tego co zrozumiałem do samych ledzwi potrzebuje tylko +/- przy tym ze na + ma być bezpiecznik
wrclaguna Opublikowano 10 Listopada 2016 Opublikowano 10 Listopada 2016 Dzieki ale oswiec mnie prosze : Ten nr to jest jeden pin a potrzebuje 4 tak? Bo nie wiem ile czego potrzebuje. Kurcze musze miec kabel 1x masa plus 2piny Kabel 12v plus 2piny I z drugiej strony tych kabli tez 4wtyki w tym 2 gniazda do bezpiecznika. w ASO to i kabelek a w nim 2 PINY z tego co zrozumiałem do samych ledzwi potrzebuje tylko +/- przy tym ze na + ma być bezpiecznik
synekA4 Opublikowano 10 Listopada 2016 Opublikowano 10 Listopada 2016 Dzieki ale oswiec mnie prosze : Ten nr to jest jeden pin a potrzebuje 4 tak? Bo nie wiem ile czego potrzebuje. Kurcze musze miec kabel 1x masa plus 2piny Kabel 12v plus 2piny I z drugiej strony tych kabli tez 4wtyki w tym 2 gniazda do bezpiecznika. w ASO to i kabelek a w nim 2 PINY z tego co zrozumiałem do samych ledzwi potrzebuje tylko +/- przy tym ze na + ma być bezpiecznik Dziękuję bardzo
Mango155 Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 Witam. Nawiązując do tematu - czy ktoś ogarniał temat przerobienia manualnych foteli S-Line (skóra + alcantara perforowana z polifta) na pełną elektrykę z pamięcią? Czy jest w ogóle taka możliwość? Czy mógłby ktoś sporządzić wykaz potrzebnych części do zakupu? Czy lepiej zaopatrzyć się w fotele w obojętnie jakim stanie, ale z pełną elektryką i przełożyć stelaże? A może ktoś dysponuje potrzebnymi gratami na sprzedaż? Mam świetne fotele z s-line'a i aż szkoda sprzedawać żeby kupić inne, bo stan idealny Tylko elektryki brak... Liczę na odpowiedzi i bardzo proszę o pomoc!
wrclaguna Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 Witam. Nawiązując do tematu - czy ktoś ogarniał temat przerobienia manualnych foteli S-Line (skóra + alcantara perforowana z polifta) na pełną elektrykę z pamięcią? Czy jest w ogóle taka możliwość? Tak mozna to zmienic troszke roboty przy tym jest Najlepiej opłaca sie kupic fotele juz z tą opcja
Mango155 Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 Witam. Nawiązując do tematu - czy ktoś ogarniał temat przerobienia manualnych foteli S-Line (skóra + alcantara perforowana z polifta) na pełną elektrykę z pamięcią? Czy jest w ogóle taka możliwość? Tak mozna to zmienic troszke roboty przy tym jest Najlepiej opłaca sie kupic fotele juz z tą opcja Szukałem po alledrogo, nigdzie nie umiem znaleźć konkretnych gratów do przeszczepu. Czy fotele muszą być koniecznie z wersji s-line? Czy wszystkie gąbki wraz z poszyciem zostają moje? Wystarczą obojętnie jakie fotele byle z elektryką?
bigjasiu Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 W dniu 29.11.2016 o 19:24, Mango155 napisał: W dniu 29.11.2016 o 19:21, wrclaguna napisał: W dniu 29.11.2016 o 19:10, Mango155 napisał: Witam. Nawiązując do tematu - czy ktoś ogarniał temat przerobienia manualnych foteli S-Line (skóra + alcantara perforowana z polifta) na pełną elektrykę z pamięcią? Czy jest w ogóle taka możliwość? Tak mozna to zmienic troszke roboty przy tym jest Najlepiej opłaca sie kupic fotele juz z tą opcja Szukałem po alledrogo, nigdzie nie umiem znaleźć konkretnych gratów do przeszczepu. Czy fotele muszą być koniecznie z wersji s-line? Czy wszystkie gąbki wraz z poszyciem zostają moje? Wystarczą obojętnie jakie fotele byle z elektryką? Część osób, tak jak i ja miałem, maja sportowe fotele s-line skórzane/pół skórzane tylko z elektrycznymi bickami, albo i bez . Zakupiłem na jednym z portali aukcyjnych szmaciane fotele w pełnej elektryce (o dziwo zdarzają się i takie ), w moim przypadku były to fotele z Q5. Przerzuciłem całe gąbki z poszyciem ( czas pracy ok 6h, na spokojnego przy ) i cieszymy się pełną elektryką i koszta są "prawie" o 50 % mniejsze Najważniejsze przy przekładce stelaża to, zakup identycznych foteli (kubełki itp),
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się