Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

2.8i Padł tiptronic po raz drugi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Chciałbym opisać Wam problem który całkowicie mnie rozłożył.
Niedawno kupiłem dla syna za niewielkie pieniądze A4 z motorem 2.8i+LPG na tipie. Po przejechaniu 200km coś huknęło w skrzyni i straciłem wszystkie biegi poza 3. Powinienem się wrócić, ale próba negocjacji ze sprzedawcą przez tel się nie powiodła więc odpuściłem tym bardziej że miałem dostępną drugą skrzynię 5HP. Przełożyliśmy skrzynię, zalaliśmy nowym olejem i przez 500km było ok. Potem pojawiły się pierwsze dziwne objawy w postaci rozpinania lock-up. Mam A6 i czasem też tak robi więc nie uważałem tego za awarię gdyż auta są wiekowe, a w A4 jest LPG więc czasem komputerowi może się wydawać że nie ma mocy i rozpina na chwilę lock-up. Syn pojechał do Holandii. Skrzynia coraz częściej wariowała. Zaczął jeździć na benzynie gdyż było trochę lepiej. Wczoraj kilka razy coś walnęło i skrzynia znów straciła wszystkie biegi poza 3.

Poniżej opis który przesłał mi syn:
Na początku nie trzymał lock up rozłączał się i załączał było to wyczuwalne jako szarpnięcia popuszczeniu gazu. do ok 3 tys obr. Później zaczęło ślizgać sie sprzęgło przy dodawaniu gazu redukcjach do ok 2.5 tys . Zaczął szarpać przy zmianie biegów ale tylko przy spójnej jeździe. Pojawił się problem przy zmianie z 4 na 5 przy spokojnej jeździe szarpał ok 5s i dopiero zmieniał na 5. czasami potrafił na chwili zgubić bieg przy ruszaniu ( zdarzyło się 2-3 razy). Po odłączeniu i podłączeniu akumulatora poprawiła się praca skrzyni zmieniała łagodniej biegi nie szarpała ( za wyjątkiem zmiany z 4 na 5 ) lock up dalej nie trzymał i ślizgała się lekko przy dodaniu gazu przy małych obrotach. Przed awariom nic nie wskazywało ze cos sie stanie po prostu szarpną parę razy i tyle żaden tryb awaryjny nic takiego nie było tez gwałtownej redukcji chodź przestał reagować na zmiany biegów i było widać ze zbił z 5 biegu na 3 lub 4. Po dodaniu gazu ślizgało sie bardzo stracił wsteczny. Przy pierwszym ruszaniu po awarii ze świateł gdy przełączał z 1 na 2 był huk później zmieniał już normalnie. lekko szarpiąc lock-up trzymał lecz na 3 biegu po dodaniu gazu obroty były 2.5 tys i przyspieszał od 40 do 80 obroty sie nie zmieniały dojechałem do domu i ok 1 km przed domem zatrzymałem się i juz nie ruszył tylko zgrzyty. po zaholowaniu jakąś godnie później ruszył do przodu normalnie. Na każdym przełożeniu p/n/d słychać ciche ocieranie jakby zębatka o zębatkę
[vag połączył się ze skrzynia biegów na 3 razem zero błędów nawet czujnika stop a pedału hamulca nie miałem wciśniętego ( zawsze był ten błąd i nie kasowałem go)

Proszę Was o pomoc w diagnozie. Może ktoś z Was zna jakiś warsztat w okolicach Omen. Chciałbym żeby auto chociaż kawałek dokulało się w moją stronę, dalej pojedzie na lawecie.

Opublikowano (edytowane)

To jak w końcu, po podłączeniu vaga był błąd czujnika stopu czy nie?

Włącznik stopu jest jednym z czujników odgrywających bardzo ważną rolę w pracy automatycznej skrzyni biegów (dzięki niemu komputer wie czy m.in. puścić lock-up)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Z tego co czytałem to błąd czujnika stopu pojawia się gdy nie wciskasz STOP podczas sprawdzania błędów skrzyni. Jeśli Ty masz rację to jak najbardziej wcześniej ten błąd się pojawiał. Samochód ściągnęliśmy właśnie do kraju. Głównym podejrzanym teraz jest możliwy ubytek oleju ATF. Czy zbyt niski poziom oleju może uszkodzić np bieg wsteczny?

Opublikowano

W sterowniku skrzyni nie powinno być żadnego błędu.

Jeśli był zapisany błąd czujnika stopu to od niego zacząłbym diagnoze.

Niski poziom oleju jest zabójczy dla każdej ASB.

Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, czy tylko wstecznego nie ma?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Za pierwszym razem zanim padła skrzynia był w niej błąd Stop. Skrzynia pracowała idealnie od kupna przez 200km, żadnych szarpnięć, płynnie przełączała biegi. Nie było też żadnych poślizgów Lock-up. Przy 150 huk - skrzynia zredukowała do 3 biegu. Zadzwoniłem do jakiegoś mechanika od skrzyń. On powiedział coś się stało to się stało, im bliżej domu dojedziesz tym tańsza laweta będzie. Nie pamiętam teraz jaki błąd był w skrzyni, ale mam je na laptopie serwisowym zapisane. Dojechałem na tej skrzyni, nie miałem potem w sterowniku żadnych błędów. Skrzynia miała tylko 3 bieg i na nim dojechałem. Druga skrzynia po przełożeniu i zalaniu olejem również chodziła idealnie, ale błąd STOP był w niej. Przeczytałem że nie powinno się go kasować bo może to uszkodzić sterownik.

Teraz jest chyba trupem do dochodzi z niej dziwny hałas.

Poniżej log ze skrzyni przed całkowitym padnięciem

http://vaglog.pl/log_249326.html

Edytowane przez andy-1970
Opublikowano

Na logach się nie znam.

Co do skrzyni, to jak dochodzą z niej niepokojące dzwięki to bardzo prawdopodobne że jest bliska na remont albo kolejną wymianę.

Może przy następnej skrzyni warto by oddać hydrokinetyka do regeneracji i zajrzeć do pompy oleju skrzyni, gdyż jest to dość częsta przypadłość tych skrzyń (mieszanie między 4 a 5 biegiem)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wczoraj syn rozmontował pierwszą skrzynię na czynniki pierwsze. Uszkodzona jest przekładnia planetarna. Dokładniej zapieczona. Moje podejrzenie przyczyny uszkodzenia pierwszej skrzyni było: zły olej i za mało go. Gdy zlewałem ten olej to capiło niemiłosiernie.

Przekładnia planetarna może się uszkodzić z powodu braku oleju czy złego oleju. Skrzynie zalałem Mobil ATF 71141.

Opublikowano

Jeśli tylko zatarta/zapieczanona planetarka to za mało oleju albo padająca pompa oleju - niech ją też rozkręci i sprawdzi czy jest zmęczona. Do weryfikacji simeringi i panewki pompy.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czyli musimy szukać nieszczelności w układzie chłodzenia oleju ATF.

Opublikowano

Jeśli skrzynia mieszała biegami 4-5 to: " Dziwne zachowanie skrzyni

Jadąc w trybie auto na 5 biegu skrzynia nie do końca może się zdecydować między 4 a 5 lub zapięciem lockup. W tym wypadku może pojawić się chmura dymu w związku z tym że wyleciał olej przez simmering pompy oleju. Gdy wyjmiemy pompę możliwe żę to przez zatartą panewkę. Warto sprawdzić przed wymianą uszczelnienia (teflonowe oringi) znajdujące się na wałku pierwszego kosza czy aby nie są zbyt wytarte.

Dzieje się tak ponieważ pompa utrzymuje ciśnienie w skrzyni, a te oringi mają za zadanie przepuszczania ciśnienia do skrzyni. Jeśli są one wytarte lub uszkodzone to będzie zerowe ciśnienie w skrzyni, a to co pompa natłoczy będzie musiało gdzieś uciec....czyli w tym przypadku przez najsłabszą część tj simmering (uszczelniacz konwertera), pomiędzy obudową pompy a konwerterem." źródło: prnd.pl

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Syn rozebrał z trudem przekładnię planetarną z pierwszej skrzyni. Przyczyna to po prostu nie do wiary: rozpadło się łożysko igiełkowe, a jego elementy wpadły w przekładnię planetarną. Efektem tego tarcia spaliło olej ATF. (Uszkodzoną skrzynią przejechałem ponad 400km).

Jestem ciekaw co jest w drugiej. Za tydzień zaczniemy ją rozbierać.

Opublikowano

Miałem to na myśli że tak się stało, ale twardo pisałeś w poście że jest zapieczona a więc odpuściłem swoją tezę :P

Ciekawe czy w drugiej to samo się stało?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wkładamy manuala. Jeśli potrzebujesz część do mojego tipa to sprawne elementy są na sprzedaż. Jutro czeka nas wymiana, a po niedzieli rozbroimy drugiego tipa.

Opublikowano

Ja nic z tipa ani z ag4 nie potrzebuje ;)

Ja też wkładam manuala, skrzynke już mam (FHN od AWX'a) ale najpierw musze uporać się z blacharką bo miałem stłuczke no i skompletować reszte gratów do przekładki (pedały, sprzęgło i półosie)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Utknęliśmy na dziwnym problemie. Motor w tym aucie to 2,8i ALG. W skrzyni jest czujnik Halla. na przy hydrokinetyku dokręcona była tarcza impulsatora. Mamy dwumasę od tych typów silników, ale bez impulsatora. Szukam w necie. Dwumasa z impulsatorem jest tak rzadka, że prawie niemożliwa do kupienia. W dodatku jeśli pochodzi z demontażu najczęściej piszą że napęd był quattro. Ten czujnik Halla w tipie od czego był?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...