Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę loga z pomiaru turbiny.


chris9922

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zrobiłem test dynamiczny turbo za pomocą VAG'a. Proszę o analizę loga.

Ogólnie auto jedzie całkiem żwawo, lecz czegoś mu brakuje do pełni szczęścia, i stąd ten test.

Oprócz tego mam wrażenie, że cięgno aktuatora za słabo się wysuwa, wysuwa się na długość ~1cm.

Jestem posiadaczem Audicy od niedawna i stąd moje pytania i obawy.

Log: pobierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic z turbawką nie było robione. Przynajmniej mi o tym nic nie wiadomo.

Wczoraj z ciekawości ściągnąłem wąż z turbiny w celu sprawdzenia czy ma jakiekolwiek luzy na wirniku i nie ma nawet najmniejszego luzu poprzecznego czy też wzdłużnego.

Edytowane przez chris9922
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest nie tak, że turbo budzi się dopiero przy 2500obr. Posprawdzaj sobie węże podciśnieniowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy turbina była rozbierana w celu czyszczenia?? Bo może masz to:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/343712-prosba-o-anailze-logow/

Edytowane przez bigu888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy turbina była rozbierana w celu czyszczenia?? Bo może masz to:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/343712-prosba-o-anailze-logow/

Ja turbiny jeszcze nie rozbierałem w tym celu. Nie wiem czy poprzedni właściciel coś robił z turbiną.

Jeżeli chodzi o sam ruch sztangi mam wrażenie, że wykonuje mały ruch, ale w najbliższym czasie postaram się zrobić filmik, który to zobrazuje i ocenicie jej pracę.

Tak nawiasem, to dziś zakupiłem Vakuometr i sprawdzałem podciśnienie na pompie VAC i podciśnienie, które dostaje aktuator i wyniki to:

Poma Vacum: 61cm Hg Vac. (po wyłączeniu samochodu podciśnienie spadało do wartości 0)

Aktuator: 48 cm Hg Vac.

Mój miernik to: allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorka, że od razu nie przekonwertowałem wyników ze skali na mierniku na bary :decayed:

Poma Vacum: 0.81 bar

Aktuator: 0,64 bar

Korzystałem z konwertera: Convert cm Hg to bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto podal ci nazwe aktuator ???? Chodzi ci o gruche ? Jesli tyle masz napraqde to jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto podal ci nazwe aktuator ???? Chodzi ci o gruche ? Jesli tyle masz napraqde to jest ok.

Grucha to potoczne określenie aktuatora turbiny :wink:

Przykładowo: link allegro

Wyników z palca nie wyssałem :grin:

A jak z podciśnieniem na pompie vacum?

Edytowane przez chris9922
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grucha to grucha.

Niech ci będzie, ale nie zaśmiecaj tematu tego typu stwierdzeniami...

Liczę na odpowiedzi związane z tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje auto od momentu kupna tak samo jedzie czy teraz się pogorszyło?

Od momentu kupna cały czas tak samo. Nie odczułem zmian na gorsze czy też lepsze.

Według mnie obie wartości podciśnienia są ok.

A to, że pompa vac po wyłączeniu silnika traci podciśnienie, świadczy o jakiejś nieszczelności, czy też tak powinno być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie sprawdzasz odpinając cały układ czyli na trójniku za głowicą, tam powinno byc ok -0,80 bar i po zgaszeniu nic nie moze uciekać. Jak ucieka to masz wyrobiony łacznik w grodzi.

Następnie podpinasz układ i zaślepiasz odnoge na N75 i mierzysz przed n18 i wtedy tez nic nie moze uciekać, nastepnie robisz na odwrót odpinasz n18 i mierzysz przed n75. Za kazdym razem odpalasz silnik nabijasz podcisnienie gasisz i nie moze byc ucieczki. Na koniec mierzysz podciśnienie na wyjsciu N18, N75 i na klapę gaszącą, ksiązkowo na n75 powinno byc -0,64 a po zgaszeniu spadnie do 0.

Jeśli sprawdzisz to tak jak opisałem bedziesz miał pewność że jest w 100% szczelnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie sprawdzasz odpinając cały układ czyli na trójniku za głowicą, tam powinno byc ok -0,80 bar i po zgaszeniu nic nie moze uciekać. Jak ucieka to masz wyrobiony łacznik w grodzi.

Następnie podpinasz układ i zaślepiasz odnoge na N75 i mierzysz przed n18 i wtedy tez nic nie moze uciekać, nastepnie robisz na odwrót odpinasz n18 i mierzysz przed n75. Za kazdym razem odpalasz silnik nabijasz podcisnienie gasisz i nie moze byc ucieczki. Na koniec mierzysz podciśnienie na wyjsciu N18, N75 i na klapę gaszącą, ksiązkowo na n75 powinno byc -0,64 a po zgaszeniu spadnie do 0.

Jeśli sprawdzisz to tak jak opisałem bedziesz miał pewność że jest w 100% szczelnie.

Ok, dzięki, jak znajdę wolną chwilę to się tym zajmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...