Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubywanie płynu chłodniczego


numerosiem12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem młodym 21 letnim kierwocą w styczniu tego roku zakupiłem audi a4 b5 1.6 101 koni

po tygodniu zaczelam i sie swiecic lamka od chłodny, zerknąłem pod maske okazalo sie ze jest go bardzo mało

pomyslalem ze może nie zerknąłem przy kupnie czy po prostu bylo go malo i od razu kupilem nowy i dolałem.

po miesiącu lampka znów zaczęła świecic.

Najczesciej wyglada to tak, ze wieczorem wracam do domu jest wyszstko ok, lecz gdy rano jade do pracy to lampka znow zaczyna swiecic a po 50 metrach przejechanych przestaje. Moze po prostu płyn przecehodzi swój obieg, wraca i lampka sie nie swieci.

cxmhhPl.jpg

Jak widać na zdjęciu do plynu chłodniczego dostaje się olej i pływa na wierzchu.

Wycieków nie ma, pod silnikiem nie ma plam, oraz wszystkie przewody są suche. Proszę o pomoc co mogę zrobić w tej sytuacji

Dodam też że auto chyba szybko się nagrzewa

Pc5IYmW.jpg

Mam jeszcze jedno zdjęcie gdzie widać też na pojemniczku od płynu chłodniczego tak jakby tłuste plamy od oleju

Edytowane przez numerosiem12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma nigdzie wycieków a olej się dostaje do płynu do może być uszczelka pod głowicą, lub pęknięta głowica lub chłodnica oleju.

A nie przybył ci w silniku stanu oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Roman, zanim ogarnąłem problem z tym płynem chłodniczym to olej oraz filt oleju wymieniałem, więc raczej nie moge stwierdzic czy mi go przybyło. Obecie stan jest taki jak tydzien temu od razu po wymianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij płyn do odpowiedniego poziomu jeździj i obserwuj.

Możesz też go rozgrzać i porządnie go poprzeganiać i sprawdzić czy pod zbiorniczkiem wyrównawczym płyn nie leciało z przelewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij płyn do odpowiedniego poziomu jeździj i obserwuj.

Możesz też go rozgrzać i porządnie go poprzeganiać i sprawdzić czy pod zbiorniczkiem wyrównawczym płyn nie leciało z przelewu.

Chodź o to, by odpalic silnik rozgrzać do 90 stopni i go trochę pogazowac ? I pózniej sprawdzić dopiero sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij płyn do odpowiedniego poziomu jeździj i obserwuj.

Możesz też go rozgrzać i porządnie go poprzeganiać i sprawdzić czy pod zbiorniczkiem wyrównawczym płyn nie leciało z przelewu.

Chodź o to, by odpalic silnik rozgrzać do 90 stopni i go trochę pogazowac ? I pózniej sprawdzić dopiero sprawdzić ?

Jak będzie 90* C to ostro pojeździć, dać mu w piz**, kręcić do 6 tysi nie wiem jak mam to jeszcze nazwać. I po takiej szalonej jeździe sprawdzić czy pod zbiorniczkiem nie jest mokro z przelewu.

nie gazuj stojąc w miejscu tylko podczas jazdy powkręcaj go na wysokie obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrza się popuszczając opaskę na jednym z 2 wężów idących do podszybia(a konkretnie do nagrzewnicy) i delikatnie wysuwając wąż aby odsłonić w nim dziurkę. Trzymać wąż aż do momentu kiedy zacznie z niego lecieć ciurkiem płyn chłodniczy, wtedy go wsunąć i dokręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytacie jego pierwsza wypowiedź czy tylko temat. Pan mówi ze ma olej w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego. Nie wiem jaki kod silnika ma bo nie wszystkich modelach jest chłodnica oleju. Silnik o kodzie ANA nie posiada takiej. Juz ktoś wcześniej dobrze wspomniał żeby zainteresować się uszczelka pod głowica bo do typowych objawów jej uszkodzenia jest olej w płynie chłodniczym.

Teraz pytania

Kod silnika?

Przebieg realny/licznikowy?

Po około ilu km z maxa masz min? ( po miesiącu czyli ile km?)

Dużo pary masz z rury wydechowej?

Wątpię że zapowietrzenie układu to jest.

Zdjęcia są bez żadnej ingerencji w zabudowę w środku ?

Jeśli tak to już mi się nasuwa coś dziwnego. Wszystko świeci się jak by salonówka, wszystkie plastiki jak nowki ale zabudowy przy przedniej szybie kolo akumulatora brak...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytacie jego pierwsza wypowiedź czy tylko temat. Pan mówi ze ma olej w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego. Nie wiem jaki kod silnika ma bo nie wszystkich modelach jest chłodnica oleju. Silnik o kodzie ANA nie posiada takiej. Juz ktoś wcześniej dobrze wspomniał żeby zainteresować się uszczelka pod głowica bo do typowych objawów jej uszkodzenia jest olej w płynie chłodniczym.

Teraz pytania

Kod silnika?

Przebieg realny/licznikowy?

Po około ilu km z maxa masz min? ( po miesiącu czyli ile km?)

Dużo pary masz z rury wydechowej?

Wątpię że zapowietrzenie układu to jest.

Zdjęcia są bez żadnej ingerencji w zabudowę w środku ?

Jeśli tak to już mi się nasuwa coś dziwnego. Wszystko świeci się jak by salonówka, wszystkie plastiki jak nowki ale zabudowy przy przedniej szybie kolo akumulatora brak...

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Auto ma 18 lat, nie musi mieć wszystkich plastików, może czegoś brakować. Ciekawe kto na tym forum ma chociaż 4 kluczyki do auta (bo tak wychodziły te modele z 4 kluczami).

Parą się nie możesz sugerować bo te silniki parują szczególnie o takiej porze roku jak jest teraz.

Do autora:

Weź wykręć ten zbiorniczek, wyczyść porządnie, zalej płynem pomiędzy min a max i zrób ze 3-4kkm. Sprawdź czy przybywa lub ubywa płynu lub oleju i zwróć uwagę czy może kompresja nie bije do zbiorniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 4 kluczyki xd para a czysty silnik to roznica. Każdy osprzęt u niego nawet klimy jest jak nowy. Dodatkowy plastik, od płynu chamulcowego jest a tamtej osłony nie. Mi chodzi o to albo kolega umyl silnik albo ten który sprzedawał to zrobił aby efekt auta poprawić.

Ja bym na miejscu autora tego wątku szybko bym szukał rozwiązania problemu bo jeśli to świeży nabytek można do 3 miesięcy odstąpić od umowy wskazując wadę ukryta

Wracając do wątku nie poda przebieg i kod silnika.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy handlarz myje komorę silnika jak chce sprzedać auto.

Myślę, że ciężko wykazać taką ukrytą wadę, handlarz się tak łatwo na pewno nie da.

Przebiegiem też się nie można sugerować, a UPG może zawsze paść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne nie łatwo będzie tylko jeśli on kupił dojechał do domu i po miesiącu od razu takie coś to wiadomo wada była obecna. Tylko trzeba udowodnić ale jak to dalej jest to już nie mam zielonego pojęcia bo na prawie się aż tak nie znam.

Wiadomo auto z drugiej ręki zawsze jest niespodzianką raz pozytywna raz negatywna.

Tylko pytanie jak jest z reszta auta bo jeśli coś jeszcze się dzieje to nieciekawie jeśli ustrzelka tylko to można zaryzykować i zadzwonić do handlarza i próbować negocjować pokrycie części kosztów naprawy. Wiadomo że ubywanie płynu nie zauważysz szybko.

Wracając do handlarzy jak ja swoją kupowałem to różne cuda były :) dzwonie do jednego mówi ze książeczki nie ma jadę zobaczyć otwieram schowek a tam książeczka. Otwieram a tam 2008 przebieg 152kkm a na liczniku magiczne 180kkm a rok temu kupowałem auto xd

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez jklgleiwitz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz gdyby coś wyszło w drodze powrotnej do domu to można negocjować, ale po miesiącu, handlarz może się upierać, że przecież przez ten miesiąc mogły się dziać cuda na kiju z tym autkiem.

Kiedyś znajomy kupił Punto i rozleciał mu się silnik w drodze do domu i handlarzyna pokrył koszty naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia sprzed chwili:

LuHE6cy.jpg

Y5sF3C6.jpg

xjnB3op.jpg

DYECrTZ.jpg

Poprzednie właściciel od czasu kupna auta ma wylaczony telefon, a miejsce jego zamieszkania jest gdzie indziej, niż to na umowie, czyli ogień.

Dziś rano dolewałem płynu chłodniczego bo jakos musze dojezdzac codziennie do pracy 20km.

Kod silnika? - ten wyżej na zdjeciu
Przebieg realny/licznikowy? 211000
Po około ilu km z maxa masz min? ( po miesiącu czyli ile km?) po równym miesiącu znow zaświecila sie pierwszy raz lampka i ubyło płynu. miedzy czasie nie zaglądałem pod maske zobaczyc stan plynu, tylko dopiero gdy lapmka sie zaswiecila
Dużo pary masz z rury wydechowej? wrecz prawie niezauważalnie - normalnie tak mi sie wydaje

Edytowane przez numerosiem12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oleju nie przybywa, nie robi się masełko?

Możliwe, że chłodnica/nagrzewnica Ci przecieka to norma w B5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oleju nie przybywa, nie robi się masełko?

Możliwe, że chłodnica/nagrzewnica Ci przecieka to norma w B5.

olej ostatnio wymienialem, sprawdzalem dzis na zimnym silniku i jest go trochep owyzej max, ale moze dlatego ze wlałem do niego całą zawartość czyli 4 litry całe weszło do zbiornika. Masełko? według mnie na bagnecie wyglada normalnie, jest jakas cecha ktora moze mi pomoc stwierdzic ze robi sie "Masełko"? Żadnego wycieku po postoju nie ma pod silnikiem

Może po prostu udać się do jakiegoś mechanika zeby mi przeprowadził diagnostyke silnika? Co o tym panowie sadzicie? Jaki moze być koszt takiego wypadu do mechanika?

Edytowane przez numerosiem12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci się zrobi masełko to gwarantuję Ci, że będziesz to widział.

Możesz podjechać do mechanika niech zobaczy co i jak, przecież nie skasuje nie wiadomo ile :)

Ja bym na razie jeździł, powiedz ile Ty zrobiłeś tym autem km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź chłopaku lepiej do mechanika bo widać że samochody nie sa Twoja mocną stroną...

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...