Skocz do zawartości
IGNOROWANY

sygnał sondy lambda


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chce podłączyć sondę do diego g3 , i gdzie znajdę sygnał?? Tzn przewód , wiem że można na sondzie ale chciałbym przy ecu silnika , może ktoś naprowadzić który kabel lub kolor?? Może ktoś ma jakis schemat??

Opublikowano

W jakim celu chcesz to zrobic?

Opublikowano (edytowane)

W celu podglądu o spalaniu na bieżąco, z jednej sondy wystarczy, oczywiście mówiąc o tych pierwszych

Wysłane za pomocą Commodore C64

Edytowane przez kt65c453
Opublikowano

Podglad pod sonde masz w VAGu, a czasami podpiecie sondy pod ECU LPG moze zaklocac jej sygnal . Niby wyjscie pomiarowe sterownika LPG powinno miec nieskonczona opornosc i nie miec wplywu ale ......

Opublikowano

Wiem ze mam w vagu, ale nie jest wygodnie mieć 2 programy 2 kable

Wysłane za pomocą Commodore C64

Opublikowano (edytowane)

A co Ci da podgląd sondy przez sterownik LPG, skoro prawidłowe strojenie i tak odbywa się przez korekty ECU PB które i tak widać dopiero po podłączeniu VAGa ;)

Przebieg sygnału/napięcia z sondy mało Ci da, tym bardziej ze samochod jeżdzi głównie w trybie pętli zamkniętej i sygnał ten poprostu w wiekszośći przypadków będzie oscylować w okoł zadanego AFR , czy obnizysz udzial procentowy gazu lub podwyzszysz i tak w pewnym zakresie przedzialu ECU PB to skoryguje i napiecie z sondy bedzie identyczne.

Juz lepszy poglad na to co sie dzieje da Ci wglad w korekty krotko i dlugoterminowe ktore sa ... vagu ;)

nie zrozum mnie źle ale to moim zdaniem bez sensu, tym bardziej ze w ASN masz sondy 5 przewodowe szerokopasmowe które trochę trudniej podłącza się do sterownika LPG i można je poprostu uwalic.

Edytowane przez soul87
Opublikowano

Korekty długo terminowe żeby był sens podglądać to najpierw trzeba ustawić na korekty bieżące, potem po dłuższym czasie zerknąć do długoterminowych żeby potwierdzić czy jest dobrze, w życiu nie widziałem i nie wyobrażam sobie żeby ktoś stroił na długoterminowe które po ładnych paru kilometrach się normują, ale to tylko takie moje skromne zdanie

Wysłane za pomocą Commodore C64

Opublikowano (edytowane)

a powiedz mi gdzie ja napisałem ze stroi sie na korekty długoterminowe ?

stroi się głównie na korekty krótkoterminowe w CL oraz na napiecie sondy lambda w OL (głównie w przypadku gdy auto posiada sonde wąskopasmową, w przypadku aut ktore maja sonde szerokopasmową i jezdza non stop w CL stroi sie caly czas na korekty, niezaleznie od obciazenia silnika) korekty krotkoreminwoe które widać gdzie? w ... w VAGU ... a nie w sygnale sondy lambda...

Edytowane przez soul87
Opublikowano

Źle doczytałem lub edytowales, nieważne, dzięki za pomoc, tak robię do tej pory że vag i lpg na lapku ale skoro jest w programie lpg podgląd sondy pomyślałem czemu nie, czyli to nie będzie działać bo szerokopasmowa?

Wysłane za pomocą Commodore C64

Opublikowano

tak jak pisałem , podpłączyć można ale jest to trudniejsze bo wpinasz sterownik szeregowo w sygnal sondy lambda (Czyli przecinasz sygnal z sondy do ECU i wpinasz w szereg sterownik LPG) zamiast tylko dopiac sie jednym kablem jak w przypadku zwyklej sondy. to raz..

a dwa. w dalszym ciągu nie widzę sensu takiego działania skoro napięcie z sondy będziesz widział cały czas w granicach mieszanki optymalnej niezależnie czy będziesz miał korektę KROTKOterminową -10 , +15% itp etc... ECU zawsze dąży do AFR 14,7 podczas normalnej jazdy a efekty jego działania widać w korektach .

Opublikowano

Ok zostaje jak jest,

Wysłane za pomocą Commodore C64

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...