Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 1.6] wskaznik paliwa i kontrolka rezerwy problem.


czaderxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupilem A4 1.6 z 1996roku i mam problem poniewaz bez wzgledu na to ile mam paliwa w zbiorniku ciagle swieci mi sie Rezerwa a na wskazniku poziom paliwa jest 0. wczoraj podlaczylem autko do Euroscana(visa) i faktycznie wyswietla sie tam blad. miga prz nim czerwony wykrzyknik i nie idzie tego bledu skasowac. Wymontowalem wczoraj licznik popoprawialem luty ale dalej to samo. jezeli ma ktos z szanownych uzytkownikow jakis pomysl poprosze o pomoc. z gory dziekuje. wiem ze temet byl walkowany. sprawdzalem plywak, czujnik paliwa wszytsko wyglada ok. jednak pragne dodac ze gdy rozebralem licznik widoczne sa tam slady wczesniejszej integracji. Przy zakupie zapytalem dlaczego sie siweci dostalem odp ze Nie Ma Paliwa. potem tlumaczylem sobie ze moze czujnik sie "zawiesil" ale na chwile obecna nie mam juz pomyslu.

czy np zalaznie zlacza G22 moze miec na to wplyw?(stalo sie tak ze po wyjechaniu z myjni predkosciomierz przestal dzialac) ale teraz jest ok a kontrolka daje znak ze paliwa brak.

[ Dodano: 12-02-2007, 23:07 ]

wlasnie podlaczylem Autoscanner u 280 wykazal 2 bledy:

00561 01/01

01025 01/01

oba skasowalem. i wymienilem zaroweczke od Air bag. i teraz bledow brak. ale dalej nie dziala. zagladalem dzis tez do zbiornika i....

okazalo sie ze sa tam w kostce 4 przewody. 2 z nich sa odciete i z wynika z tego ze sama pompa paliwowa podpieta jest "na krotko". pozostale 2 przewody sa podpiete normalnie. nie mam juz pomyslu. probowalem zwierac te przewody ktore sa od czujnika ale nie pomoglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mialem podobny problem jak kupywalem to palila sie rezerwa i pokazywalo zero na wskazniku .Sprzedajaco powiedzial ze tak jest specjalnie przed zlodziejem ze odpiety jest kabelek pod deska ale nic nie znalazlem i zaczolem szukac.I znalazlem

w zbiorniku przy pompce paliwa byly zerwane 2 przewody ktore ida na zegar .Zaprawilem od nowa zalozylem nowe wtyczki i juz wiem ile mam wachy sprobuj u siebie moze to to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie podlaczylem Autoscanner u 280 wykazal 2 bledy:

00561 01/01

01025 01/01

00561 - Mixture Adaptation 12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent

01025 - Malfunction Indicator Lamp Faulty

Ten drugi ciekawy jest właśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam podobny problem w swoim Audiku. Chodzi o to, że wskazówka nie schodzi na zero. Nawet jak mam pusty zbiornik to pokazuje że jeszcze 1/4 zbiornika paliwa jest. Co to moze byc?

[ Komentarz dodany przez: zdeniu: 16-04-2007, 23:54 ]

witam Cię kolego i zapraszam do działu Newbie oraz do zapoznania się z regulaminem forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat u mnie zapala sie rezerwa jak wskazówka zejdzie do około 1/4 można to przestawić na Vagu a jak zatankuje na full to wskazówka jest za 1/1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat u mnie zapala sie rezerwa jak wskazówka zejdzie do około 1/4 można to przestawić na Vagu a jak zatankuje na full to wskazówka jest za 1/1

U mnie jest to samo :frown: czekam czekam aż ktoś coś podpowie ale temat umarł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa :/ Identyczne Audi- A4 B5 1.6

U mnie zaświeciła się rezerwa a na stacji weszło... 40 litrów. Wskaźnik skoczył na full. Potem ruszyłem w długą trasę i wskaźnik latał sobie jak chciał. Np. po przejechaniu 3 km miałem tylko 2/3 baku :) Pomyslalem że zmierzę "ręcznie"-po 180 km trasy tankowanie bo wskazuje pół baku-weszło mi.. 11 litrów i znów wskaźnik na full.

W powrotnej drodze wskazówka znów na połowie baku-po przejechaniu 400km wlalem-weszły 24 litry. Ale wskaźnik zgłupiał dokumentnie-po wlaniu do pełna pokazuje że mam trochę ponad pół.

Aha, dodam że czasem wskazania poziomu paliwa zmieniają się gdy przekręcę stacyjkę (wyłączę/włączę slinik).

I tak wybieram się z tym do mechanika bo mnie to wkurza ale jakie są Wasze sugestie-ten czujnik licznika czy pływak? czy może jeszcze coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę pisał jak się sprawa rozwija. Na dzień dzisiejszy mechanik sprawdził kompem zegary i mówi że są OK. Także czujniki chyba w porządku-pewnie poszedł pływak. Ale to sprawdzi mi po niedzieli bo musi trochę pogrzebać w środku.

uzupełnij profil proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu.

Zalazłem 20l i wskaźnik normalnie się podniósł, po ok. 40km spadł zo zera i rezerwa się zaświeciła.

Myślałem, że jakieś dziadostwo zalazłem, więc pojechałem znowu na stację, zatankowałem znowu 20l i wskaźnik niewiele drgnął.

Więc zacząłem szukać.

Zdjąłem osłonę pompy paliwa i pływaka a tam ponad połowa zabiornika. Zamoczyłem rękę, pływak do góry i zero reakcji na wskaźniku.

Więc myślałem, że pływak (część elektryczna, taka zewka z drutu oporowego), ale dobrze, że nie rozbierałem, tylko połączyłem styki (zwarłem) na przewodach, czyli wskaźnik powinien bujnąć się na max w górę, a tu zero.

Czyli jest coś na drodze między kostką, a wskaźnikiem w liczniku.

Wiązka nie jest ruszona, bo wszystki idzie wewnątrz samochodu.

Dostałem się do kostek na lewym słupku przy nodze kierowcy i tam też wszystko ok.

Pozostaje licznik i w nim wskaźnik paliwa.

Wie ktoś może, jak go najlepiej sprawdzić?

Dodam, że jak włączę zapłon, to minimalnie wskaźnik drga do góry (nawet gdy pływak jest odłączony).

Idę walczyć, jak coś znajdę, to się podzielę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Również jestem posiadaczem ADP 1996r. Kupiłem go w 2006r i ok 3 tyg. wskaźnik paliwa działał, następnie zaczął nagle wariować aż w końcu siedzi w pozycji ZERO a i kontrolka świeci. Patrzyłem do zbiornika i ruszałem wodzikiem i wg mnie jest ok. Żaden kabel nie jest przerwany w zbiorniku paliwa. Również sprawdzałem kostki przy lewym słupku obok nóg kierowcy i tez wszystko wygląda ok. Na prawde masakra. Jeśli ktoś będzie miał jakieś info dot. usunięcia tej usterki to piszcie. Pozdro.

[br]Dopisany: 30 Lipiec 2007, 14:56 _________________________________________________Witam Luqas26 i pozostałych klubowiczów. Mi również VAG wskazał błąd nr 00771. Jak sprawdziłem jest to czujnik rezerwy paliwa. Może wiesz gdzie jest ten czujnik zamontowany w audi. A może już sobie z tym poradziłeś? Jeśli tak to daj znać w jaki sposób. Ja drąrze ten temat jeśli naprawie tą usterkę to napisze w jaki sposób. pozdrawiam[br]Dopisany: 30 Lipiec 2007, 20:42 _________________________________________________

Widzę że profil uzupełniony :th:

[spedyt][br]Dopisany: 30 Lipiec 2007, 20:51 _________________________________________________Ciesze się że z profilem wszystko oki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość davido31
pragne dodac ze gdy rozebralem licznik widoczne sa tam slady wczesniejszej integracji.

sorki że się czepiam. a nie miałeś czasami na myśli pisząc "integracji", napisać ingerencji? :>

co do tematu to podstawowy problem ze wskaźnikiem paliwa tkwi w uszkodzonym zaworku napowietrzającym zbiornik paliwa.tak myślę.miałem też takie fazki że kontrolka rezerwy zapaliła się i po przejechaniu na "księgowym" około 50-70 km pocisłem do wodopoju a do zbiornika weszło mi tylko 45 litrów.wskazówka podniosła się na Full ale po kilku kilometrach gwałtownie spadła na 3/4 zbiornika i nawet dochodziła do 1/2.okazało się że ten zaworek wogóle był zablokowany co powodowało podciśnienie w zbiorniku paliwa i wariowanie wskaźnika paliwa, i powstawanie falujacych obrotów.napisz czy masz takie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam to samo, w baku może ze 4 litry a wskaźnik pokazuje 1/4. Dolałem 15L a wskaźnik skoczył na 1/2 baku :oklaski:

Dostałem sie do pływaka. Przeciściłem rezystor suwakowy po którym "jeździ" pływak, to nie pomogło, więc jeździłem na sucho pływakiem od max do min i wskazówka wkońcu zeszła do ZERA. Zamontowałem wszystko i dalej mam to samo, tak jakby wskazanie przestawiło się o 1/4 baku.

W sobotę będę miał trochę czasu to zajżę do tego ustrojstwa jeszcze raz. Najpierw spróbuję oczyścić i wyrównać powierzchnię "szczotek", które śłizgają się po tym rezystorku, jeśli to nie pomoże to spróbuje podgiąć trochę drut pływaka aby zwiększyc docisk "szczotek" do rezystorka....

Taki mam plan, a jeśli i to nie wypali, to lecę do Niemiec na servis i spróbuję kupić cały rezystor...

Pozdro...

P.S. Jak się uda, to dam znać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do poziomu paliwa, to naprawiałem jakiś czas temu u siebie.

Wyjąłem pływak, wyczyściłem rezystor, wyczyściłem styki, które się po nim ślizgają i podgiąłem blaszki, żeby z większą siłą naciskały na rezystor, ale uwaga - należy to zrobić bardzo nieznacznie, bo zbyt duża siła nacisku spowoduje, że bardzo szybko rezystor się wytrze. Można też lekko przegiąć styki, aby nie suwały się po rezystorze w tym samym miejscu... Po zamontowaniu wyczyściłem jeszcze bardzo dokładnie wszystkie wsuwki, bo one bardzo korodują i chyba one były główną przyczyną.

Złożyłem i wskaźnik ożył i żyje do tej pory.

Jedna mała uwaga. Po zamontowaniu wskazówka wędruje bardzo powoli do góry (na dół również).

Jest to normalny objaw i ma za zadanie wyeliminowanie wahań wskaźnika podczas jazdy w zakrętach, gdy nam się paliwo przelewa z jednego boku zbiornika na drugi. Więc nie sugerujcie się, że po podłączeniu wskazówka od razu nie poleci w górę - trzeba chwilkę odczekać.

Pamiętajcie o wsuwkach tych na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam to samo, w baku może ze 4 litry a wskaźnik pokazuje 1/4. Dolałem 15L a wskaźnik skoczył na 1/2 baku :oklaski:

Dostałem sie do pływaka. Przeciściłem rezystor suwakowy po którym "jeździ" pływak, to nie pomogło, więc jeździłem na sucho pływakiem od max do min i wskazówka wkońcu zeszła do ZERA. Zamontowałem wszystko i dalej mam to samo, tak jakby wskazanie przestawiło się o 1/4 baku.

W sobotę będę miał trochę czasu to zajżę do tego ustrojstwa jeszcze raz. Najpierw spróbuję oczyścić i wyrównać powierzchnię "szczotek", które śłizgają się po tym rezystorku, jeśli to nie pomoże to spróbuje podgiąć trochę drut pływaka aby zwiększyc docisk "szczotek" do rezystorka....

Taki mam plan, a jeśli i to nie wypali, to lecę do Niemiec na servis i spróbuję kupić cały rezystor...

Pozdro...

P.S. Jak się uda, to dam znać...

Niestety moje zabiegi nic nie pomogły. Wskaźnik działał przez około 30 minut i obecnie "oszukuje" o 1/4 baku... ehhh...[br]Dopisany: 06 Sierpień 2007, 12:09 _________________________________________________Także w tygodniu jedę do Niemiec po "płytkę z rezystorkiem suwakowym", jak będą mieli to kupię, wymienię i dam znać co i jak. Chyba, że ktoś ma jeszcze inne pomysły? Co jeszcze można z tym fantem zrobić? :gwizdanie:[br]Dopisany: 06 Sierpień 2007, 13:53 _________________________________________________CD...

Byłem u Niemca, niestety nie bawią się u nich w jakieś duperele typu "rezystor suwakowy" - trzeba kupić całą część i tak dla przykładu:

- cały mechanizm pływaka - dane z ETKI: 8D0 919 673 N - "Geber fuer Kraftstoffvorratsanzeiger" - dla silników diesel'a: AFF, AHH, AHU, AFN i AVG kosztuje 80 Euro. Także dałem sobie spokój... Wskaźnik paliwa dalej pokazuje różne rzeczy - zazwyczaj paliwa przybywa :oklaski:

Jeśli ktoś ma możliwość, to prosze o wklejenie fotki z ETKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...