Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak oświetlenia bagażnika po zwarciu


WiLLove

Rekomendowane odpowiedzi

A4 B5 SEDAN

Witam,

Pewnego razu postanowiłem wymienić żarówkę w bagażniku (tą co daje światło "w dół". Jednak głupi ja, przyłożyłem całą oprawkę z przewodami do blachy bagażnika. Poszły fajne niebiesko/białem iskry, ale światło zgasło.

Myślę sobię że bezpiecznik jakiś, ale po dokładnym przejrzeniu wszystkich ich, nie znalazłem ani jednego spalonego (gdy zrobiłem zware w podsufitce wymiana bezpiecznika i jest ok). Sprawdziłem mikrostyk (ten biały, centralny przy końcu klapy co do niego idzie cięgno z pumpy). Przejście ma w normalnej pozycji i brak przejścia też tak jak powinien mieć. Napięcie ok. 6V na nim jest (więc chyba ok). Zwarcie i rozwarcie samych przewodów też nic nie dało.

Pytanie: Co dalej? Gdzie jeszcze szukać mam.

Proszę o odpowiedzi i pozdrawiam :)

Edytowane przez WiLLove
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A prąd jest ? żarówka sprawna ? podmień bezpieczniki od oświetlenia ewentualnie przepatrz przejscie na bezpieczniku oraz instalacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówki (bo 2 nie działają) sprawne. Prąd gdzie? W samochodzie jest :P Na żarówce nie (gdyby był, nie tworzyłbym tematu). Bezpieczniki wszystkie sprawdzane (tak jak pisałem).

Edytowane przez WiLLove
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

COś mi sie wydaje że upaliłeś żarówki albo bezpiecznik :P weź mierniczek sprawdz dobrze i podmień bezpieczniki czasami wydaja sie dobre a w realu lipa .. jeżeli by był dobry bezpiecznik to prąd by był a tu kaplica więc albo źle sprawdzone albo masz jakąś fuszere robioną z oświetleniem .. może za boczkiem masz jeszcze jakiś bezpiecznik i takie cuda widziałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówki są dobre na sto procent. Bezpieczniki naprawdę są dobre, obiecuje :D Sprawdzałem kilka razy, a raz to wyciągałem wszystkie i z miernikiem jak głupi 30 min straciłem, a tu nadal nic. Instalacja oryginał. Z resztą jest bezpiecznik, który działa na oświetlenie bagażnika oraz sterownika centralnego zamka. Zamek działa, oświetlenie nie. Tak więc musi być jeszcze inne miejsce o którego muszę zajrzeć, a o nim nie wiem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogła się ścieżka przepalić w pompce centralnego. Dokładnie ta http://s2.ifotos.pl/img/DSC0010JP_wapnrre.jpg

Tak! Dokladnie to samo. I teraz pytanie, da radę to jakoś naprawić? W sensie puścić lut skąd/dokąd? Bo niestety ciężko mi to ogarnąć bo płytka jest "dwustronna".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogła się ścieżka przepalić w pompce centralnego. Dokładnie ta http://s2.ifotos.pl/img/DSC0010JP_wapnrre.jpg

Tak! Dokladnie to samo. I teraz pytanie, da radę to jakoś naprawić? W sensie puścić lut skąd/dokąd? Bo niestety ciężko mi to ogarnąć bo płytka jest "dwustronna".

Najpierw sprawdź czy jest przerwa na tej ścieżce pomiedzy tymi punktami. To że ścieżka jest nieco "podpalona" nie oznacza że uległa zniszczeniu. Jeżeli uległa to kawałęk kabelka w izolacji i lutowanie z punktu A do B.

Ale nie chce mi się wieżyć że ścieżka się przepaliła a po drodze nie ma żadnego elementu elektronicznego który by nie wyparowałprzy takim prądzie. Jak pokażecie z drugiej strony płytke to bedzie można coś więcej powiedzieć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogła się ścieżka przepalić w pompce centralnego. Dokładnie ta http://s2.ifotos.pl/img/DSC0010JP_wapnrre.jpg

Tak! Dokladnie to samo. I teraz pytanie, da radę to jakoś naprawić? W sensie puścić lut skąd/dokąd? Bo niestety ciężko mi to ogarnąć bo płytka jest "dwustronna".

Najpierw sprawdź czy jest przerwa na tej ścieżce pomiedzy tymi punktami. To że ścieżka jest nieco "podpalona" nie oznacza że uległa zniszczeniu. Jeżeli uległa to kawałęk kabelka w izolacji i lutowanie z punktu A do B.

Ale nie chce mi się wieżyć że ścieżka się przepaliła a po drodze nie ma żadnego elementu elektronicznego który by nie wyparowałprzy takim prądzie. Jak pokażecie z drugiej strony płytke to bedzie można coś więcej powiedzieć :)

U mnie zwarcia nie było, a przepaliła się. Ja wziąłem nitkę drutu, z normalnego kabla. I cyną dwa końce ocynowałem, tak samo z dwóch stron przepaloną ścieżkę i już rok hula. Po za tym weź miernik, ustaw na przewodność, i sprawdź z punktu A do B, czy przewodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, tylko teraz nie mam pojęcia co dalej.

Zaznaczyłem gdzie mam przejście:

DSC0010_JP_wapnrre.jpg

Czy to dobre punkty czy gdzie jeszcze mam zmierzyć? (A to ta dziurka po lewo, a B to nóżka lutu)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zaznaczyłeś, między tą dziurką, a tym lutem ma być przejście. Jeśli go nie ma to musisz to jakoś naprawić xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, tylko w tym teraz cały ambaras. Bo tam przejścio jo mam. I teraz jakieś pomysły?

P.S. Szukałem pompki na szrocie (tą już fajniejszą taką, z alarmem, jak burżuj), z tym że macałem 8 rozbieranych a4ek, a tam każda inna. Naprawdę tyle rodzajów jej jest? Nawet trafiłem na taką z początkiem 4O....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...