kornel Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 (edytowane) Pacjent: Audi A4 B5 98 rok prod. 1.8 ADR, przejechane prawie 300 kkm Koledzy, od pewnego czasu na pedale sprzęgła, tuż po jego chociaż delikatnym naciśnięciu, wyczuwalne są silne drgania. Występują one praktycznie zawsze, bez różnicy czy wrzucony jest bieg, czy autko znajduje się na biegu jałowym. Wydaje mi się jednak, że najmocniej są wyczuwalne w trakcie jazdy, przy hamowaniu silnikiem, tzn, po redukcji biegu, jak powoli puszczam nogę ze sprzęgła, nie naciskając gazu. Sprzęgło co prawda łapie bardzo wysoko, ale tak już mam od 7 lat, a więc myślę, że to niema znaczenia - tym bardziej, że na forum potwierdzacie,że te autka tak czasami mają i już. Biegi wchodzą bez zarzutu zarówno na postoju jak i w czasie jazdy. Przy próbie ruszenia na samym sprzęgle z piątego biegu, obroty nie wzrastają, tylko auto powolutku rusza i z reguły go dusi. Reasumując, wydaje mi się, że jedynym odczuwalnym problemem są wibracje na pedale sprzęgła. Możecie mi poradzić, za co się zabierać? Skrzynia, sprzęgło, dwumasa, łożysko oporowe? Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki. Edytowane 28 Lutego 2016 przez kornel
daro87 Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 myślę że czeka cię cały zestaw sprzęgła ! wraz z kołem
kornel Opublikowano 29 Lutego 2016 Autor Opublikowano 29 Lutego 2016 myślę że czeka cię cały zestaw sprzęgła ! wraz z kołem Mało to optymistyczne :/ A możesz napisać coś więcej? Co dokładnie mogło wg Ciebie paść? Dlaczego do wymiany i sprzęgło i koło?
misiek95 Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Spowodowane jest to przez delikatnie zdeformowany docisk sprzęgła- tzw słoneczko. Oczywiście możesz sprzęgło wymienić ale jeżeli nie ma innych objawów niż ten który opisałeś, to ja bym się wstrzymał. Dopóki nie będzie niepokojących dźwięków, ślizgania sprzęgła itd. to szkoda pakować kase. Takie moje zdanie Aha docisk deformuje się z wiekem. Temperatura, zmęczenie materiału itd. Mój przed wymianą sprzęgła też delikatnie wibrował przy wciśnieciu. Zauważyłem to dopiero po roku jazdy, a występowało pewnie od samego początku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się