Skocz do zawartości
IGNOROWANY

szapranie przy gazowaniu kontrolka EPC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam moje autko przed przeglądem wylądowało u mechanika (pseudo co się okazuje) miał mi wykonać następujące usługi:

- wymiana amortyzatorów i sprężyn z przodu

- wymiana sprzęgła

- wymiana poduszek pod silnikiem

- króciec wody

- świece oraz przewody zapłonowe

- wymiana Sondolambdy

Po odebraniu od mechanika auto zaczeło kompcić na biało/szaro a spaliny mają dziwny zapach, szarpie autem przy dodawaniu gazu na każdym z biegów,silnik nierówno pracuje na biegu jałowym a z wydechu słychać jakby pierdzenie co 5-10 sekund,dodatkowo po przy dodaniu gazu słychać jak by zassanie powietrza przy silniku, po za tym zapaliła się kontrolka EPC przy wciskaniu gazu + Check się zapalił dzisiaj rano . Ma ktoś pomysł co on mógł mi rozdupczyć w aucie ??dodam że przed oddaniem auta do mechanika nie było żadnych z podanych wyżej usterek.

Edytowane przez Daniel Marian Olasek
Opublikowano

moim zdaniem nastepuje wypadanie zapłonów...powod :słabej jakosci przewody (przerywanie,nierowna praca,strzelanie w tlumik),zle dobrana sonda (dziwny zapach spalin i nierowna praca) diagnostyka komputerowa powinna wyjasnic usterke w pewnym stopniu .jeszcze jak wymienial kruciec moze jakies wtyczki nie podpiał do czegos ...

Opublikowano (edytowane)

zamowiłem właśnie nopwe przewody 2 razy droższe(firmy STARK) od obecnych(nowych) świece mam NGK mogę zmienić na boshowe jeśli jest taka potrzeba co do sondy niby dedykowana firmy DELPHI ale jak będzie potrzeba mogę kupić bosha ale zaczne od kabli i świec bo sonda najdroższa z tego jest

a może jakiś pomysł odnosnie tego EPC który się zapala w momencie dodania gazu ? o ile dobrze wnisokuje jest to tryb serwisowy bo auto sie wlecze a nie jedzie


może ktoś z forumowiczów już to przechodził coś chciałby się podzielić swoim doświadczeniem ?

Edytowane przez Daniel Marian Olasek
Opublikowano

epc sie zapala bo nie ma pelnej sprawnosci mocowej auta

Opublikowano

zamowiłem nową sonde lambde , kable zapłonowe i przewody elastyczne odmy powinny byc dzisiaj najpozniej jutro, na wszelki wypadek wyczyszcze jeszcze przepustnice przy okazji wymiany kabli a po pracy zajade po nowe świece jak to zrobie to napisze czy coś ulżyło :D

Opublikowano

ja proponuje jeszcze sprawdzic cewke zaplonowa, mi EPC sie zapalilo i szarpalo autem po tym jak uszkodzil sie czujnik obrotów wału korbowego BOSCH okolo 120 PLN

Opublikowano (edytowane)

Witam , wiec wracając do tematu
zmiana kabli zapłonowych, włożenie starej sondolambdy i wymiana przepustnicy (stara przepustnice uszkodziłem przez swój brak wystarczającej wiedzy na temat przepustnic),oraz przewodów elastycznych odmy

autko chodzi normalnie

ale został problem odnośnie EPC w momencie przekrecenia zapłonu wiadomo kontrolki się palą i gasną check, EPC i ładowanie pali się do końca aż nie uruchomie silnika po czym wszystkie znikają silnik działczy obroty nie falują i... nowłaśnie wciskam pedał gazu i zapala się dalej EPC ( autko przechodzi w tryb serwisowy czyt. brak mocy) moje pytanie czy to może być wina kabli w drzwiach bo wiem że są porozdupczane i czy one mogą powodować przechodzenie auta w tryb awaryjny ?

Przyczyna zapalającego się EPC w momencie dodania gazu (błąd G185) niepoprawny sygnał na czujniku nr2. pedału przyspieszenia :

Odpowiedź : przeczyścić styki w pedale gazu

samochodzik sprawny :DD

Edytowane przez Daniel Marian Olasek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...