wiko84 Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Witam Mam taki problem ze podczas jazdy szczegolnie przy predkosci 80-100 km/h autko poszarpuje mi.Trwa to ok. 2 sekund i powtarza sie z rozna czestotliwoscia.Jak sie samochod rozgrzeje to jest to intensywniejsze.Zaznaczam ze mam automatyczna skrzynke biegow.Sprawdzalem juz filtr paliwa, przeplywomierz, N75.Dzisiaj wyczytalem ze moze to byc nastawnik i ze nalezy odłaczyc czujnik predkościomierza od skrzyni, jak nie szarpie to to, ale jak odłączyłem to skrzynia przeszła w tryb awaryjny.Czy zawór modulujacy ciśnienie to to samo co nastawnik???Bo czytalem ze to tez moze być przyczyna.Co to moze być waszym zdaniem???Dzisiaj nie mam jak ale jeszcze sprawdze poziom oleju w skrzyni .
marbol Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Mam dokładnie tak samo, już przerabiałem chyba wszystko, ale z tym czujnikiem zmiany obrotów nie, gdzie ten czujnik odłączyłeś może u mnie to sie sprawdzi. Bo narazie to odkładam kase na remont skrzynki, podobno tarczki i sprzęgło to koszt około 2300 z robocizną.
majkel_majki Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Zawór modulacji cisnienia to nie nastawnik. Szarpania mogą wynikać z usterki sprzęgła hydrokinetycznego. Pamiętam, że jeden z Kolegów opisywał jakiś czas temu na forum podobne objawy, m .in. drżenie w tym obszarze prędkości.
marbol Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 dzwoniłem do fachowców od skrzyń, w jednym z pięciu warsztatów mówili właśnie o sprzęgle, tylko dziwne jest że drżenie pojawia się akurat w moim przypadku przy prędkości 70-100km i na D, kiedy zmienie na + i zredukuje na 4 problem znika.
wiko84 Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Opublikowano 27 Listopada 2008 ten czujnik jest po prawej stronie.Innego nie znalazlem.Dzisiaj jade zmienic olej i pokombinowac cos z nastawnikiem.Czy ktos wie co trzeba zrobic jak sie przeklada nastawnik z innego auta?I czy dobrze robie ze sprawdzam ten nastawnik bo nikt mi nie napisal czy to moze byc problemem?!
majkel_majki Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 Kolego, o jaki nastawnik Tobie chodzi? W sterowaniu skrzyniu nie ma nic takiego. Moim zdaniem usterka jest ewidentnie mechaniczna, zacinający się zawór lock- up w płycie sterujacej. A poszarpuje w tym przedziale prędkości bo mniej więcej od 70- 80 kmh spina się lock- up i prawdopodobnie szwankuje. Jak będziesz zmieniał ten olej zwróć uwagę na to jak wygląda, czy nie jest spalony albo zanieczyszczony duża ilością opiłków metalu.
wiko84 Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Opublikowano 27 Listopada 2008 dzisiaj mechanik wymienił mi olej i podobnow oleju była jakas sprezynka.Nie wiem jak ona wyglada bo nie bylem przy tym.Dopiero jutro bede mógł wrzucić fote jak coś.Od czego to może być?[br]Dopisany: 27 Listopad 2008, 13:40_________________________________________________a co to jest ten lock-up?do czego służy?
majkel_majki Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 Nie mam pojęcia skąd sprężynka w oleju Lock- up Kolego to sprzęgło cierne w konwerterze. Jest zapinane przy określonej prędkości, wtedy skrzynia tak jak manual jest "na sztywno" spięta z silnikiem, nie ma poślizgu na sprzęgle hydrokinetycznym i spada zużycie paliwa.
wiko84 Opublikowano 27 Listopada 2008 Autor Opublikowano 27 Listopada 2008 dzwonilem do mechanika i powiedzial mi ze to byla taka blaszka powyginana w charmonijkę.To co mówisz majkel?Mam sprawdzić to sprzegło hydrokinetyczne? To właśnie coć takiego, że jakby coś chciało sie załączyć i nie mogło.Dzieje sie to na 3 i 4 biegu przy niskich predkościach i zaraz po zmianie na 3 bieg.Zmienia płynnie ale po sekundzie szarpie.Jak przyspieszam dynamicznie to tego nie ma.To bedzie ten lock-up???
majkel_majki Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 Przyjrzyj się Kolego lock- upowi i płycie sterującej skrzyni, w jakim stanie są elektrozawory zwłaszcza sterujący załączaniem lock- up. Objawy jakie opisujesz to będzie najprawdopodobniej to.
marbol Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 myślicie że to by pomogło http://www.allegro.pl/item486897606_hot_flush_1_w_polsce_naprawa_skrzyni_automat.html
wiko84 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2008 oki sprawdze na tyle ile będe umiał i dam znać co i jak po weekendzie.Dzięki i pozdro [br]Dopisany: 27 Listopad 2008, 17:05_________________________________________________Witam.Jestem po zmianie oleju i filtra w skrzyni i jest duża poprawa drgania jeszcze troszke wyczułem ale prawie wogle i jeździ sie o wiele lepiej.Jestem w szoku że po wymianie oleju taka różnica.Narazie jeżdże tak jak jest i zobaczymy co dalej.Mam nadzieje że szarpanie nie wróci.Pozdro
majkel_majki Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Być może będzie jeździć ale polecam Ci Kolego lekturę tego tematu: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t37962.0.html;highlight=przebieg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się