Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z dogrzaniem


TOM3K

Rekomendowane odpowiedzi

:hi: Normalne jest to że auto nie zdarzy się zagrzac do 90 stopni na trasie 15km ? W tym czasie zdarzy się nagrać do 70 stopni dopiero jak przekroczy 20km to wskakuje temperatura na 90. W serwisie powiedzieli ze w nowych silnikach nie potrzebna jest temperatura 90stopni co jest trochę dlanie dziwne.

Problem dotyczy Audi Q3 2.0 Tdi o oznaczeniu CFFB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby większy silnik bo 3.0 TDI ale po ok. 3,5 km mam ponad 60 stopni zaś po ok. 6 - 7 km pełne 90 stopni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój stary klekot blb tez mam po 6km przy takich temperaturach jakie teraz są teraz. A q3 ma z tym problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy -10*C może być problem z dogrzaniem do 90*C ale nawet i wtedy, na odcinku 15 km powinien złapać temperaturę :)

Musiałby się ktoś wypowiedzieć kto ma A3 albo Q3 z tym silnikiem :wink: . Dziwne, że nowa jednostka a tak długo się dogrzewa. Sprawdzałeś czy na vag'u masz to samo co na zegarach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma -10 tylko okolice zera. Nie mam obecnie jak sprawdzic tego. Dziwne ze w serwisie twierdzą że to jest ok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie masz czym sprawdzić. Może czujnik być do wymiany nie wierze, że nowoczesne jednostki łapią temperaturę 90*c przy 20km. Spalanie masz w normie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz padnięty termostat (otwarty) i puszcza pełny obieg od razu przez chłodnicę. Sprawdź, jeśli krótko po odpaleniu węże do chłodnicy robią się ciepłe, to wymień termostat. Najpierw powinien puszczać mały obieg (tylko do nagrzewnicy) i dopiero po osiągnięciu właściwej temperatury (około 90 stopni), powinien się otworzyć i puścić obieg na chłodnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat jest nówka sztuka. Tak czy inaczej auto ma 16kkm. Autem ja nie śmigam tylko wujaszek a spalanie w normie, wszystko jest normalnie tylko tej temperatury nie może złapać jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Termostat jest nówka sztuka.
Nie zawsze nowy, oznacza dobry...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ale jak wkładali w serwisie to chyba sprawdzają czy sprawny. A po 2 tys miałby się zepsuć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jak wkładali w serwisie to chyba sprawdzają czy sprawny.
Wierzysz w cuda?! Kto w serwisie sprawdza temperaturę otwarcia? Wywala błąd - wymieniają na nowy, a przy okazji jeszcze z 5 innych rzeczy i z uśmiechem na gębie wręczają rachunek na tysiaka.

Sprawdź, jeśli krótko po odpaleniu węże do chłodnicy robią się ciepłe,

To chyba nie boli...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę to w poniedziałek wcześniej nie mam możliwości. Ale jeśli termostat byłby walnięty, to chyba wgl. pokazywałby 90*... Jak okaże się termostat to wizyta w ASO, ale po co tłumaczą się że nowe silniki nie potrzebują takiej temperatury. Chore !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jeśli termostat byłby walnięty, to chyba wgl. pokazywałby 90*
Tak ale tylko na postoju. Temperatura dojdzie do tej właściwej, po czym włącza się wentylator chłodnicy... w trakcie jazdy pęd powietrza owiewa chłodnicę i przy padniętym termostacie nie masz szans osiągnąć temperatury roboczej silnika (przynajmniej nie w zimie).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz co napisałem, auto po 20 km łapie temperaturę i ją trzyma ale dopiero po 20 km . z tego co piszesz wynika że nawet po 20km temperatura by spadała bo się schładza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat odpada bo by w ogóle nie grzal sie na trasie do 90.

Moze byc jeszcze, że jest trochę zapowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym wgl nie pomyślałem sprawdzę też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podepnę się do tematu, ponieważ mam podobny problem w aucie o którym mowa, mianowicie Q3 2.0TDI (CFFB). Od momentu nadejścia niższych temperatur samochód bardzo długo się grzeje. Jak na zdjęciu, 30min jazdy po mieście, +/- 20km przejechane a temperatura ok. 70*C20181123_113114.jpg

Do tego z nawiewów leci maksymalnie gorące powietrze, nawet przy AC on i 16*C. Kiedy zmieniam temperaturę na LO zaczyna lecieć maksymalnie zimne.

Wszystko zaczęło się dziać od czasu usunięcia DPF'u oraz regeneracji wiatraka nawiewu, który pracował bardzo głośno dlatego został wyjęty, wyczyszczony i nasmarowany. Może tylko zbieg okoliczności. Po podłączeniu do kompa nie wykazało żadnych błędów.

Macie jakieś pomysły gdzie szukać problemu? Pozdrawiam

Edytowane przez Nexave
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...