Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak szybciej wyciągnać termostat?


kafarek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, tak jak w temacie panowie czy wiecie jak szybciej wyciagnac termostat? Wczoraj wymienialem termostat który sie wg nie otworzył marki Vernet nie wiem co jest grane. Musze go znowu wybrac i zobaczyc no ale czeka mnie ponowne wyciagniecie go i mam takie problem ze dolna śruba na nr 10 puszcza od razu a druga blokuje pompa wspomagania i ja musialem wczoraj luzowac i w sumie duzo zabawy było. Macie jakies pomysly? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było sprawdzić czy się otwiera przed montażem :D, tak to jest jak sie robotę na szybko robi :)


Założyłem termostat firmy Gates i robi robote :) Napiszę proces demontażu termostatu w silniku 1.6 ADP :

1.Luzujemy pasek wielorowkowy wkładajac klucz nr 17 w napinacz i ciągnac w strone alternatora i przywiazujemy pasek drutem np. do zamka maski aby nam nie uciekł.

2.Bierzemy wiertło na rozmiar otworu w wiskozie wkładamy wiertełko i imbusem nr 8 odkrecamy śrubę od wiskozy i wyciagamy ruchem posuwistym do chłodnicy cały wiatrak i także go przywiązujemy drutem do zamka maski.

3.Odkręcamy korek zbiornika cieczy chłodzącej (ułatwi nam to spuszczanie płynu)

4.Odkręcamy osłone silnika

5.Ściągamy pasek klinowy z pompy wspomagania używajac śrubokrętu i krecac duzym kołem zrzucamy pasek z małego koła

6.Odkręcamy 2 koła pasowe od pompy wspomagania imbusem nr 6 - 3 srubki

7.Do termostatu poprowadzi nas dolny wąż chłodnicy i na koncu tego węża ściagamy opaske i spuszczamy z niego wode

8. Odkręcamy śrubę z tyłu pompy wspomagania nr imbusa 6

9 Odkręcamy śrubę z przodu pompy dolna nr klucza 13 i luzujemy górna.

10. Odchylamy pompe i odkrecamy osłonę termostatu klucz nr 10.

11. Czyścimy gniazdo termostatu.

12.Wkładamy termostat sprężyna do bloku

13.Skręcamy wszystko odwrotnościa demontażu i zalewamy układ płynem :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kafarek, a korek w zbiorniczku wyrównawczym masz sprawny?
Może być tak, że korek nie reguluje ciśnienia w układzie i przez to silnik się grzeje. Sprawdzone w praktyce. Popuść korek w zbiorniczku i zobacz czy dalej będzie problem z przegrzewaniem.

A ponadto sprawdź czy masz węże twarde jak się silnik tak grzeje. Jak się nie dają zgnieść ręką, to jest zbyt duże ciśnienie w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież już napisał że założył Gates-a i robi robote.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest problem lezał po stronie termostatu był do wyrzucenia... A co do gates polecam go bo z termostatem dorzucaja komplet uszczelek od wyboru do koloru i ogolnie z dobrych materiałów wykonany na pierwszy rzut oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się zaczął problem :) Samochód się niedogrzewa, grzeje się długo teraz mam dylemat co to moze być ? Wiskoza uszkodzona ? Jakie są objawy uszkodzonej wiskozy? Np. u mnie nie moge jej zatrzymać na wolnych obrotach reką a u kolegi owszem :/ Jakieś sugestie? Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz recznie czy dziala termostat, jesli dziala to wymien czujnik temp plynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten termostat działa jak najbardziej poprawnie chyba ze się rozsypał znowu ... Ale zastanawia mnie wiskoza która kreci się cały czas z wyższymi dużo obrotami niż w a6 stojącej obok.

ps. jeszcze mnie ciekawi jedna robota jakiegoś druciarza bo inaczej tego nie nazwe bo kabel puszczony na szago. Jest zamontowany jakiś czujnik na wężu i kabel leci gdzieś w strone wiatraka klimy. Wiecie może co to jest ? Bo troche wytlumaczyłem łopatologicznie ale tam w sumie na nim nic nie ma i wychodzą tylko 2 piny do których przychodzi kabel idący w strone wiatraka. Pozdrawiam. http://spplthumb.blob.core.windows.net/540x405/2d/e1/5d/silnik-16-adp-audi-a4-b5-jeszcze-w-aucie-czesci-lodzkie-tuszyn-sprzedam-130576697.jpgDodam link do zdj, ten czujnik jest umieszczony na wężu cieczy chłodzącej przed kolektorem ssącym od strony chłodnicy. ( na zdj tego czujnika nie ma - zdj podglądowe)

Edytowane przez kafarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawnie działającą wiskoze powinieneś umieć zatrzymać na zimnym silniku, jeśli nie umiesz to prawdopodobnie do wymiany. Czujnik o którym wspominasz to podejrzewam jakąś przeróbke, pewnie sie komuś przegrzewał czy coś i zanim doprowadzić to w orginale do ładu ( ori termostat, czujnik temp. albo sama wiskoza) dołożył czujnik który w ekstremalnych warunkach włącza wentylator z klimy dodatkowo żeby schłodzić, chociaż w orginale też sie powinien włączyć jak już by wisko nie wyrabiało ( np. korek). Ale to tylko moje domysły mogę się mylić :)

Sprawdź jeszcze dolny wąż chłodnicy, ten który wychodzi z obudowy termostatu, powinien być ciepły dopiero wtedy jak sie otworzy termostat czyli troche przed 90 stopni.

Edytowane przez Grztom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No włąsnie nie da rady jej zatrzymać na zimnym silniku i obroty wiatraka sa rowne z tymi co obroty koła zdawczego przed sprzęgłem i to ewidentnie kwalifikuje się do wymiany tylko teraz na jakie? Na allegro jakies za po 160 Behra ale jak wchodze na sklep internetowy parts cos tam to ceny sie zaczynaja od 200 wzwyż jaka jest godna polecenia marka aby nie montowac 10 razy tego samego mimo tego ze wyciagniecie wiskozy to 10 minut. Tez tak mi sie wydawało że cos zwiazane jest z tym drugim wentylatorem bo kable z czujnika idą właśnie w jego stronę. A co w stosunku do dolnego węża ten robi się cieply jak na blacie pokaże 88-90 stopni bo wskazówka tez równo jak drut nie stoi. Nagrzewanie nadaje ze wysiedziec sie nie da :) Stawiam na wisko i na ten czujnik. Tylko jakie marki hmm ? Dzieki za odpowiedz Grztom :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma wisko do nie dogrzewania skoro i tak gdy nie ma 90c to wiatrak dmucha na zimny plyn.

Dolny waz powinien zrobic sie cieply jakies 3-4 min po tym jak na blacie bedzie 90c.

Zrob test czujnika vagiem.

Przerobilem tego juz dosc sporo i termostaty i czujniki plynu oplaca sie brac tylko w aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaszo własnie chodzi o to że samochód się dogrzewa do 90-87 stopni ale z oporem i własnie mysle ze winowajca bedzie wiskoza bo cąły czas pracuje na wysokich obrotach. A co do testu vagiem podłączam do kompa i robie mu testy tak ? I co tam musi wykazać? Bo mam dostep bo diagnostyki firmy delphi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wiska sie nie da zatrzymać na zimnym to tak czy siak do wymiany, najlepiej firmy Behr nie bawił bym sie w zamienniki. Ewentualnie poszukaj tu na forum może ktoś ma w dobrym stanie. Co do tego testu vagiem to koledze lukaszooo chodziło chyba o sprawdzenie odczytów z czujnika temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam znowu ... Wczoraj wymieniłem wiskoze i czujnik temperatury grzeje sie bardzo dobrze 2-3 km i 90 stopni ale problem sie zaczyna jak przyspiesze z 120 do 160 i wtedy temeperatura spada do 80 nie wiem co jest grane ! Termostat wymieniony wisko tez czujnik podobnie.

Rozwiazaniem mojego problemu było wyciagniecie wtyczki od termowłacznika do smigła klimy chyba ktos byl zdolny i zrobil instalacje na lato aby sie samochod w korkach nie przegrzewał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...