Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t(BFB), problem z wysokimi obrotami i dawką paliwa


ExeQtoR

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Jestem po świeżej instalacji Downpipe od gregor10 ;-)

Gabarytowo pasował idealnie, trochę rozstaw otworów sond się różnił, ale udało mi się zamocować osłonę termiczną - na daleki rzut oka wygląda jak oryginalny kat ;-)))

Teraz do rzeczy:

Log na ciepłym(ale nie gorącym silniku, wskaźnik 90st): http://vaglog.pl/log_253057.html

Log na gorącym silniku(trochę butowany, po poprzednim logu): http://vaglog.pl/log_253058.html

stary log z 2014roku: http://vaglog.pl/log_194930.htmli http://vaglog.pl/log_194931.html

LOGI -> zawsze na PB95 robię. (zapomniałem tego dopisać)

-> Problem: po ok 5,5tyś obr, silnik jak gdyby tracił moc i strasznie się męczy dociągając do odcinki... tak jak gdyby resztkami sił...

Co mnie dziwi to fakt iż ciśnienie doładowanie spada z ~1600 do ~1300 właśnie już od 6tyś obr... co ciekawe spada ono na kolumnie zadanego ciśnienia przez komputer - a nikt mi programu w aucie nie zmieniał, co prawda był w ASO ale tylko na wymianie "cewek" i "pompy paliwa", podobno nawet pod kompa nie podpinali...

Kilka spraw:

DV, zawór odmy, przepływka(bosch), świece, pompa paliwa, cewki - są nowe z ASO, poza przepływka, bo oryginał Boscha, ale ASO i tak ma z tego samego źródła. Te części mają ok 40tyś km...

Podczas wymiany Downpipe, zaobserwowałem problem z turbiną. luz wzdłuż osi wałka to ok 1-2mm z jakimś progiem(coś przeskakuje), a góra dół to ok 0,5-1mm luzu. Prawdopodobnie katalizator wykończył mi turbinę, bo był od nowości (data produkcji IX 2002, a samochód z IV 2003, przebieg 270tyś). Turbina pójdzie do regeneracji lub wymiany przy kolejnej wymianie olejów...

Aha po wyjęciu sond, był na nich biały osad (pyłek), jak wyczytałem, to spalony olej... jest to zapewne wynik cieknącej turbiny - bo ona ewidentnie cieknie...

Razem z turbiną planuje wymienić rozrząd oraz nastawnik wałka rozrządu (ASO) już sobie leży i czeka na swój czas - pisze o tym, bo być może to wina nastawnika i dlatego takie cuda się dzieją???

skan auta:

VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7
Scan: 01,02,03,08,09,0F,15,16,17,18,36,37,45,46,55,56,57,65,67,69,75,76,77
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 909 518 AA
Component: 1.8L R4/5VT 0004
Coding: 0011701
Shop #: WSC 63351
3 Faults Found:
17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus
P1293 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 614 517 A
Component: ABS/ESP allrad 1729
Coding: 04475
Shop #: WSC 06435
No fault code found.
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 820 043 H
Component: A4 Klimaautomat 1116
Coding: 00000
Shop #: WSC 63351
No fault code found.
Address 09 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 907 279 E
Component: int. Lastmodul RDW 0305
Coding: 00011
Shop #: WSC 63351
No fault code found.
Skipping Address 15-Airbags
Address 16 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 953 549 F
Component: Lenksáulenmodul 0308
Coding: 00012
Shop #: WSC 63351
No fault code found.
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 920 900 L
Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D36
Coding: 03100
Shop #: WSC 00186
WAUZZZ8Exxxxxx AUZ6Z0xxxxxx
No fault code found.
Address 45 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 951 177
Component: Innenraumueberw. 0604
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
No fault code found.
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 959 433 BC
Component: Komfortgerát T3B 1211
Coding: 06986
Shop #: WSC 63351
No fault code found.
Address 55 -------------------------------------------------------
Controller: 4Z7 907 357
Component: dynamische LWR D09
Coding: 00060
Shop #: WSC 63351
No fault code found.
Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 035 186 J
Component: concert II GRO 0008
Coding: 01001
Shop #: WSC 63351
No fault code found.
End -------------------------------------------------------

Termostat też zostanie wymieniony - jest już zakupiony ;-)

Teraz sprawa tej dawki paliwa:

-> nie wiem jak się ustawią korekcje na samym PB (sprawdzę za pare dni)

-> na LPG ma się tak:

kanał 32: -1,7% 14,1% --- ---

po instalacji Downpipe i logach

po kasacji błędów i jazdy na LPG (100km, w odcinkach 50/50km)

kanał 32: -2,8% 17,2% --- --- (sprawdzenie na zimnym silniku dzień później)

Co istotnego zauważyłem, po przekroczeniu wartości 15% na tyn kanale, świeci mi się checkegnie, ale błędu kata(bo wycięty) nie sygnalizuje, więc możliwe że ktoś już coś robił z sondą podczas ostatniego tuningu programowego (mowa o poprzednim właścicielu).

Po kasacji błędów, KAT (Downpipe) przeszedł pomyślnie testy katalizatora (Rediness 0000 0000) ;-)))))

Teraz jakieś sugestie odnośnie spadającego ciśnienia doładowania przy wysokich obrotach?

Add//////

Dodam, że jeżdżę jako EcoDriving na LPG, na katalizatorze w trybie miejskim miałem 10L/100km LPG, a w trasie do 9L schodziłem, po wycięciu kata, na komputerze (chwilowe spalanie) zauważyłem, że pokazały mi się wcześniej nie osiągalne cyferki... czyli ok 6,5L przy 110km/h jadąc na LPG (oczywiście rzeczywiste spalanie będzie większe, ale wcześniej nie dawało rady zejść poniżej 7,8L na komputerze). Pytanie kolejne, czy może mój styl jazdy powoduje kłopot dla komputera??

Add/////

Nie dało mi to spokoju i sam zacząłem analizować logi:

5000 1840.0 1800.0
5160 1830.0 1780.0
5280 1800.0 1770.0
5440 1800.0 1750.0
5600 1770.0 1710.0
5720 1670.0 1720.0
5800 1560.0 1680.0
5920 1490.0 1580.0
6040 1440.0 1520.0
6120 1390.0 1510.0
6200 1370.0 1450.0
6280 1370.0 1430.0
6320 1370.0 1370.0
6400 1360.0 1360.0
6440 1350.0 1370.0
6480 1350.0 1360.0
6480 1360.0 1370.0
6520 1320.0 1380.0
6560 1340.0 1360.0
6560 1320.0 1350.0
6600 1330.0 1340.0
6640 1300.0 1370.0
6640 1340.0 1330.0

6680 1340.0 1300.0

Czy mi się wydaje czy komputer stwierdza że jest przeładowanie i próbuje go korygować, a że prawdopodobnie gruszka w turbinie jest już "leciwa" nie potrafi jej dobrze wysterować i coraz bardziej zmniejsza zadane parametry aż dojdzie "bezpiecznej wartości: ~1300" ??
Ktoś bardziej doświadczony może się wypowiedzieć w tej sprawie?
Edytowane przez ExeQtoR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś program spi....ił ,czasy wtrysków mega długie i korekty też na ubogo a spadek doładowania tak ustawiony

sprawdz cisnienie paliwa a jak nie to powrót do serii proponuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojjj... zerknij na loga z 2014 roku (podany wyżej)... w tedy program inaczej był ustawiony z doładowaniem... a na serio to od 2014roku do teraz NIKT nie zmieniał programu w sterowniku samochodu ! Więc raczej obstawiałbym usterkę mechaniczną, a samochód był po programie na 192km za czasów poprzedniego właściciela, więc skoro wtryski są seryjne, to musiały wydłużyć się czasy wtrysków aby dawka była odpowiednia. Co prawda ja się nie znam do koca na tym, ale to co Ty powiedziałeś to mi już kompletnie nie pasuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro to ma być 190 pare km to daleko do tego

sprawdz ciśnienie paliwa i podmień maf-a bo jak na ten bost to mało na przepływce a czasy wtrysków to wiadomo że sie wydłużą ale nie tyle panie ,24ms ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób kpl. logów na PB jak należy i wtedy będzie można powiedzieć więcej. :D

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... co do czasów wtrysków, to masz racje... przeliczyłem to i od ok 5000 obr. wtryski są zapętlone ;-( Widocznie poprzedni właściciele i osoby robiące program nie zauważyli tego, albo nie chcieli zauważyć ;/ Pocieszeniem jest to że bardzo rzadko potrzebuje więcej niż 5tyś obr, głównie jeżdżę w zakresie 1800-3500obr, w tedy wtryski dają radę, ale trzeba się im przyjrzeć i tak...

nie mniej jednak, sprawa ładowania jest dalej do rozstrzygnięcia... i pewnie to wina truba i jego gruszki, ale czy ktoś tak miał już?

Edit////

Komplet: czyli? Co z czym aby był komplet...? ;-)

i czy na "czystym kompie" -> czyli tuż po skasowaniu błędów, w tym i wyuczonych korekcji?

Edytowane przez ExeQtoR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, logi zrobione, ale sypie się powyżej 5800-6200 ma silnik problemy... w niektórych przypadkach nie ciągnąłem bo już check engine mrugał, przerywało i nie przyśpieszał...

PB95

LPG
Błędy jakie wyskakiwały na PB95
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8E0 909 518 AA
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0004
Software Coding: 0011701
Work Shop Code: WSC 63351
3 Faults Found:
17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus
P1293 - 001 - Upper Limit Exceeded
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected

P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded

Błędy jakie wyskakiwały na LPG - dwa razy kasowane

VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8E0 909 518 AA
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0004
Software Coding: 0011701
Work Shop Code: WSC 63351
3 Faults Found:
17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus
P1293 - 001 - Upper Limit Exceeded
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8E0 909 518 AA
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0004
Software Coding: 0011701
Work Shop Code: WSC 63351
3 Faults Found:
17701 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus
P1293 - 001 - Upper Limit Exceeded
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded
Poprzednie logi są nie aktualne... Ojciec mnie zagadał podczas składania auta i zapomniałem skręcić opaskę od rury filtra... mógł ciągnąć lewe powietrze z przed przepływki - teraz to zostało dokręcone, stąd na przepływce więcej jest ;-)

Add///

150KM -120g/s

180KM -144g/s
204KM -163g/s

info z tego forum: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=36467

ja zanotowałem 152,33 g/s co według mnożenia na krzyż, daje mi ok 190,4km, 190,4km i 190,6km w zależności do których wartości to przyrównać, więc zbliżam się do wartości, która była na wykresie hamowni (192,6km) z przed 6 lat i z przed drugiego właściciela auta. No chyba że te dane są nie prawdzie, więc proszę o weryfikację tego...

Edytowane przez ExeQtoR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do mafa to wartość odczytu X 1.2 i kiedyś w moim przypadku 155g/s dało wynik 186km u rogala na hamowni

duże spalania stukowe i duża temp. w dolocie,sonda na bogato idzie do 5800,

błedy to przerwy w zapłonie 3 cylindra na bp i 1 na lpg a następstwo tego to losowe wypadanie zapłonów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura duża bo ma tylko jednego coolera z serii, za jakiś czas dołożę drugiego, ale na razie kompletuje części, brakuje mi jeszcze dwóch rurek i uchwytu do SAI

co do wypadania zapłonów to wiem, ale co może być ich przyczyną?

-> cewki nowe

-> świece też

-> wypada na LPG i na PB95, więc paliwo i wtryskiwacze odpadają.


2. Spalanie stukowe? co to takiego?

Spalanie stukowe wynika z nieprawidłowego spalanie w komorze silnika mieszanki powietrzno-paliwowej (spalenie w przeciwległym końcu komory). Objawia się charakterystycznym stukiem. W przypadku 1.8T powodów spalania stukowego może być wiele: słaba jakość paliwa, słabe świece, cewki, uszkodzona głowica, przegrzany silnik. Często czujniki spalania stukowe reagują na inny „stuk” dobiegający z napinacza łańcucha, dając mylny sygnał o złym spalaniu. Działanie czujników spalania stukowego można zweryfikować w grupie pomiarowej 020. Powinny tam występować same zera (log wykonujemy w dynamicznie).

U mnie łańcuch i napinacz są do wymiany, słysze jak klekocze... Czy to może być przyczyną?

podam jeszcze log z zeszłego roku... http://vaglog.pl/log_206786.htmltam stuki były mniejsze, więc możliwe że to wina coraz gorszego nastawnika i łańcuszka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód przejechał 25km z roboty do domu - nie gaszony odrazu do akcji:

Przełączenie na PB

Kasacja błędów na sterowniku silnika

Robienie logów

Jak wyskoczyły nowe błędy, to kasacja i znowu.

Najpierw robiłem pod rząd logi na PB95, potem to samo ale na LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieciekawie to wygląda, problemów jest kilka pewnie, filtr paliwa wymieniałeś ostatnio (filtron)? zalewa go na pb wiec pewnie nie prawidłowe ciśnienie paliwa. Na pb bardzo duża korekcja zapłonów, raczej mocy z tego za wielkiej nie będzie w tym momencie, olej Ci łyka troche to auto? Program nie za ciekawy, paliwo nie poprawione, powyżej 5 tys nie jedzie bo kiepski program plus korekcja zapłonów=program zalewa silnik paliwem.

Na lpg też pojawiają sie stuki co dziwne bo przewaznie nie ma, dlatego można sądzić ze łancuch może wprowadzać w błąd stukowce, lpg nie jest ustawione poprawnie, w sumie jedynie co pracuje teraz w miare poprawnie to turbina :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina, teraz gwiżdże i od samego kupna auta, cieknie, widać spływ oleju do rury dolotowej. Wykluczyłem odmę (nowa, ASO), Dodatkowy Catch Oil Tank (prawie pusty, 50ml co 20tyś km), dodatkowo umiejscowiony na dole auta więc nie ma opcji spływu oleju do dolotu, chyba ze takie przedmuchy ma, że wyciąga olej z silnika w locie - ale nie sadzę aby tak było.

Olej... teraz nie wiadomo jak powiedzieć aby było wiarygodnie.

Przed wycięciem kata:

jazda do 3,5tyś obr: Dolewałem 1L, ale od wymiany do wymiany brał 2L (10tyś km) -> ale turbina cieknie... i jeszcze uszczelka pod deklem jest stara (mocno się poci) - będzie wymieniona jak będę robił rozrząd.

jazda na 3,5-5tyś obr: pobór oleju x2

na mój gust, kat trzymał(270tyś km kat zrobił) i wykończył turbinę i w tedy ciśnienie wypychało olej do dolotu - ale to moje gdybania. Kat wycięty od paru dni, wraz z wymianą filtrów(powietrza, pyłkowego, oleju) i nowy olej. Trzeba zrobić z 2tyś aby coś można było zweryfikować.

Filtr paliwa wymieniony na filtrona. 22.10.2015, przy 257,5tyś, teraz ma 267,0tyś, więc filtr paliwa ma ok 10tyś, z czego na PB95 zrobił jakieś ~700km, więc filtr jak nowy...

Pompa paliwa też jest nowa z serwisu(akcja serwisowa), wcześniej była podobno nie oryginalna, ale wymienili za darmo bo za późno się skapnęli...

Wniosek jest chyba jeden:

-> zrobić rozrząd kompletny

-> zregenerować turbo (aby oleju nie puszczało)

-> skompletować drugi cooler

-> kupić nowe świece dla pewności (te mają rok, więc ok 25tyś km)

-> zrobić logi raz jeszcze

-> kupić większe wtryski (bo te sie zapętlają)

-> i przestroić kompa u kogoś kto się zna (może załapię się na grupowe strojenie) ;-)

Pytasz o filtrona... masz jakieś sugestie co do producenta tego filtra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr masz uszkodzony i to od nowości, one tak mają, zakupic musisz filtr z aso będzie pewny, Zrób rozrząd jak masz, turbo jak ma duży luz wzdłużny to pewnie też długo nie pociągnie to zrób, wtryski sie zapętlaja bo taki program i masz spore cofanie zapłonów. Jak zrobisz rozrząd, wymienisz filtr to możesz zrobić logi czy jest poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz wzdłużny to ok 2mm z przeskokiem (jakiś próg jest), natomiast luz poprzeczny(góra dół), jest mniejszy ok 1mm.

Co do filtra paliwa, to aż taka różnica może być? W sumie często go nie będę wymieniał, bo głównie na LPG jeżdżę...

rozrząd mam w 50% kompletny(najkosztowniejsze części już są), reszta to do weryfikacji na miejscu, ale nie mam czasu teraz, a auto co dziennie potrzebne i tak do czerwca... ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak uwazasz, filtry filtrona sa jakies dupne i nie trzymaja prawidlowego cisnienia, jak jezdzisz i tak na lpg a pb do odpalania to mozesz to olac pod warunkiem ze ustawisz porzadnie lpg, i to juz problem bo jesli nie zrobisz tego jak sie nalezy czyli po wskazaniach z vaga, a ustawi Ci gazownik wg. map, to ze wzgledu na uszkodzony filtr nie ustawi Ci tego poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego pisałem na początku żeby sprawdził ciśnienie paliwa bo idzie na bogato lub powrót do serii ,który może być uzdrowieniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary temat, ale chciałem się podzielić informacjami, które dziś pomogły mi rozwiązać jeden z problemów, który ostatni czasy się mocno nasilił...

Kiedyś na wysokich obrotach wypadały zapłony, teraz zaczęły wypadać przy niższych ale jak się depnie (dłuższe czasy wtrysków)... co to ma do rzeczy??

A no, ja mam LPG, a tam ktoś zrobił mały uknot... jeden kabelek zalutował ale nie zrobił w koszulce termokurczliwej, tylko owinął w izolację z takiej ala-tkaniny... - oczywiście działało, aż ta tkanina straciła swoje właściwości izolacyjne i nagle przy dłuższych czasach napięcia(wtrysku) dostawało przebicia do masy... nagle zapłon wypadał, bo prąd zamiast do wtrysku szedł na masę...

No to tyle, za tydzień startuje z wymianą rozrządu i innych uszczelniaczy/łańcuszków/napinaczy/itp... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...