T777 Opublikowano 10 Marca 2016 Opublikowano 10 Marca 2016 Witam Panowie silnik 1.6 ALZ, 155 000 przebiegu i dwa problemy, występujące od zakupu (130 000). Może powiązane ze sobą. Może nie. 1. Problem z wbiciem drugiego biegu. Jak jest zimno ciężko wbić dwójkę, jakby coś blokowało. Czasem nawet pojawi się jakiś mały zgrzyt, jak użyje więcej siły i przeciągnę bezpośrednio z 1 na 2 (przeważnie odpuszczam na luz i dopiero 2, by zgrzytu nie było). Problem jest też z redukcją z 2 na 1. Daje o sobie znać szczególnie przy niskich temperaturach zewnętrznych. 10 stopni i więcej nie jest, aż tak uciążliwy. Wraz z kolejnymi kilometrami sytuacja się poprawia i biegi wrzuca się co raz lepiej, przy czym jest to długo po nagrzaniu silnika - w temperaturze poniżej 0, po jakiejś godzinie jazdy. Drążek zmiany biegów drga przy wyższych obrotach (powyżej 3 tys.), ale tylko na dwójce i piątce. Dodatkowo na tych biegach dodanie, zdjęcie nogi z gazu, powoduje ruch drążka odpowiednio w przód lub w tył. Przy zgaszonym silniku biegi mogę zmieniać jednym palcem. Przy odpalonym, stojąc w miejscu też nie ma problemu. 2. Drgania powyżej 120 km/h. Na 5 biegu przy 120 km/h (tj. powyżej 3000 obrotów) pojawiają się drgania. Są widoczne na drążku i ogólnie odczuwalne w samochodzie. Drgania występują niezależenie od tego jak mocno wcisnę gaz. Niezależnie czy z góry, czy pod górę. Jak całkiem odpuszczę gaz są nieco słabsze, ale nadal występują. Jak wcisnę sprzęgło, wrzucę luz, drgania znikają. Mimo tych drgań nie ma spadku mocy. Samochód w dalszym ciągu przyspiesza i nie czuć by był słabszy. Jakieś 10 000 temu wymieniłem sprzęgło i to trochę poprawiło sytuację (wcześniej drania były mocniejsze i od 100 km/h). Sprzęgło i olej w skrzyni wymienione 10 000 km temu. Dwumas nie wymieniany. Przy czym na niskich obrotach nie ma problemów, nawet pod górę. Przy dopalaniu czasem delikatnie zatrzęsie, ale wydaje mi się, że w normie jak w innych samochodach - odpalam na sprzęgle. Przy gaszeniu nic. Wczorajsze oględziny mechanika, przegubów i poduszek - nie ma się do czego przyczepić (oczywiście zewnętrzne bez demontażu). Test ręczny-jedynka, ręczny-wsteczny, największy ruch jest na poduszce pod skrzynią, ale mechanik nie daje gwarancji, że wymiana pomoże. Na koniec zaznaczę, że szukałem. Jest kilka podobnych tematów, ale nikt nie wskazuje jednoznaczniej przyczyny, a wymiana wszystkich elementów przeniesienia napędu mija się z celem ( i budżetem ). Będę wiec wdzięczny jeżeli ktoś podzieli się rozwiązaniem.
Gutterman Opublikowano 11 Marca 2016 Opublikowano 11 Marca 2016 Z tymi biegami to mam podobny problem przy niskich temp. 2 nie wchodzi od razu pomaga podwójne wysprzeglenie ale nie zawsze. Trzymam na 2 aż samo ją wciągnie, nic na siłę. Przyczyną jest zimny gęsty olej w skrzyni biegów, ewentualnie mogą nie domagać synchronizatory. Pomogło by wymiana synchronizatorów ale nie jest to pewne, wymiana skrzyni też nie pomoże, możesz trafić gorszy śmietnik, a kupno nowej jest nie opłacalne. Z drganiami też mam problem, pojawiają sie od 120 w z wyż. Ale nie jestem pewien czy to od samego przeniesienia napędu, czy może łożyska czy jeszcze coś innego. A propo drgań lewarka i poruszania przód/tył przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu to normalne. Przy przyspieszaniu na sprzęgło i skrzynie działają duże siły a przy odpuszczaniu maleją przez to masz takie delikatne szarpnięcia przy dodawaniu i odejmowaniu gazu.
T777 Opublikowano 11 Marca 2016 Autor Opublikowano 11 Marca 2016 (edytowane) ad 1. Przyczyną jest zimny gęsty olej w skrzyni biegów Olej wymieniłem kilka miesięcy temu na zalecany przez producenta. Nic się nie zmieniło. Co do synchronizatorów. Na postoju, przy zapalonym silniku, niezależnie od obrotów silnika biegi wchodzą prawidłowo. Jeżeli to synchronizatory, to czy nie powinno być takiego samego problemu z wbiciem ? ad 2. Drgania powyżej 120. U mnie na 100% coś z przeniesienia napędu. Jak napisałem wciśniecie sprzęgła, wrzucenie na luz, drgań nie ma. Edytowane 11 Marca 2016 przez T777
Gutterman Opublikowano 12 Marca 2016 Opublikowano 12 Marca 2016 Nawet świeży olej będzie gęstszy przy takich temp niż np latem czy na rozgrzanej skrzyni.
LukeCabrio Opublikowano 12 Marca 2016 Opublikowano 12 Marca 2016 Poduszki skrzyni i silnika? Na forum jest tez temat o oleju do skrzyn ktore maja problem z ciezko wchodzacymi biegami... audi ma w ofercie jakis specialny olej do nich.
T777 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Wracam do tematu. Problem 1. Wrzucenie dwójki na razie odpuszczam - zrobiło się ciepło więc nie dokucza tak bardzo. Wymieniłem poduszkę pod skrzynią ale nic nie dało. Przed zimą wymienię olej jak sugerujecie. Problem 2. Drgania/Szarpanie silnika na 5 biegu. Doszedł do tego problem z obrotami, które od czasu do czasu zbyt wolno spadają. Do tej pory wymieniłem wszystkie filtry - nie pomogło. Wyczyściłem i zaadoptowałem przepustnice i wyczyściłem MAF - poprawiło się (czasami nawet nie występuje), ale nie jest jeszcze idealnie. Przeglądam więc układ dolotowy i zauważyłem następującą rzecz. Jak odpalę silnik to wąż zaznaczony na poniższym zdjęciu jest zasysany do środka. Tak jakby przed nim coś było zatkane. Dopiero się uczę co i jak w silniku, więc powiedzcie mi proszę co to za element, jaka może być przyczyna tego, że wąż jest zasysany, i jak to naprawić. Chyba, że tak ma być to też napiszcie. Poniżej zaznaczony wąż. Czy dobrze wnioskuję, że to wtórny obiegu powietrza? Wychodzi z bloku silnika. Potem jest trójnik. Który wchodzi w dolot między MAF, a przepustnice. Ledwo widoczny na dole. Potem już to co widzimy na zdjęciu: wężyk, następnie jakiś zawór/trójnik (poniżej zakreślonego) no i na końcu zaznaczony wąż (wchodzi zaraz za przepustnice). Co może powodować, że jest zasysany? To co go poprzedza, to jakiś zawór? Proszę pomóżcie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się