Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 b8 różnica temperatur z nawiewów klimy


tomasz rajwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z klimatronikiem w mojej A4 B8, temperatura na klimatroniku pomiędzy lewą a prawą strona różni się około 4 stopni .Na panelu klimy mam ustawioną na 21,5 stopnia z lewej i prawej strony, gdy rano odpalę samochód z lewej i prawej strony zaczyna wiać ciepłym powietrzem , w miarę nagrzewania silnika z prawej strony zaczyna wiać chłodem natomiast z lewej wieje ciepłym. Jeżeli nawiew ustawie na środkowe kratki również jest ta różnica temperatury. Gdy prawa stronę ustawię na 24,5-25 stopni powietrze jest mniej więcej tej samej temp.

Klimatronic jest ustawiony w pozycji auto.

Jeżeli temperaturę zmieniam na lewym i prawym potencjometrze wszystko się zmienia, tylko jeżeli jest ustawiona na ta samą wartość w nawiewach czuć różnicę.

Co może być przyczyna tej usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat ma identyczny problem w VW Caddy 09r. Pseudomechaniory z mojej mieściny nie są w stanie ogarnąć. U niego niestety prawy nawiew wieje ciepłym powietrzem tylko przy maxymalnym ustawieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił test wszystkich klapek vcds-em może któraś się przycina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

Przyczyną usterki różnicy temperatur był uszkodzony czujnik nawiewów umieszczony przy kratce wylotowej po prawej stronie przy drzwiach. W pierszej kolejności zamieniłem czujniki górnych nawiewów stronami i róznica temperatur sie zmieniła na druga stronę. Podobne czujniki znajdują się jescze w kanałach dolnych nawiewów. Ale te są ok. Po podłaczeniu kompa zadnych błedów w klimatroniku. Zamówiłem nowy czujnik w Audi ok120zł. Teraz działa wszystko jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio też się coś przycięło. Stanąłem na skrzyżowaniu i w pewnym momencie poczułem falę gorącego powietrza z nawiewów. Strona pasazera zaczeła dmuchać o wiele cieplejszym powietrzem niż kierowcy mimo ustawienia niskiej temperatury w aucie, synchronizacji temperatur i trybu auto. Pokręciłem kółkiem temperatury pasażera góra dół kilka razy potem spowrotem zsynchronizowałem strony i wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem podobny albo taki sam jak założyciel tematu. Posiadam klimatronik  3 strefowy, prawa strona pasażera działa bez zarzuty, lewa czyli kierowcy, jak ustawie na HI albo LO działa dobrze.  Problem jest jak chcę zadać jakąś temperaturę, wtedy jakby czujnik nie działał. Jest dokładnie to samo co u założyciela tematu, czyli jak mam po stronie kierowcy 26 stopni to po stronie pasażera 20 (wtedy leci porównywalne ciepłe powietrze). Nadmienienie jeszcze, że różnica ciepłego powietrza wydobywa się miedzy kratkami zewnętrznymi (prawa, lewa strona), tymi pośrodku nad radiem jak i również na szybę. Nastawy podstawowe już wykonywałem, błędów cały czas brak. A wszedłem VCDS w bloki pomiarowe oczywiście w klimatroniku. Na kanale 034 zauważyłem, że pozycja 3 odpowiada za stronę kierowcy 4 za stronę pasażera. Tam właśnie widać, że temperatura wypływanego powietrza jak ustawiam w zakresie miedzy 16-28 stopni praktycznie nie działa.  Dzisiaj jak wrócę z pracy to postaram się podmienić te czujniki miedzy prawą, a lewą stroną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie również problemy z klimą 3 strefową. BŁAGAM WAS o pomoc bo zima idzie.

takie coś u mnie po podpięciu VCDS-a:


             

   Adres 08: Klimatyzacja       Plik etykiet: 8Tx-820-043-3Z.clb
Oznaczenie elementu: 8T1 820 043 AK    HW: 8T1 820 043 AK
  Komponent i/lub wersja: KLIMA 3 ZONEN H08 0182
           Kodowanie: 34050000
           Kod serwisu: WSC 50068 002 104857
                      VCID: FAB8AA35756BCD9644-80AE
8 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

01087 - Niewykonane nastawy podstawowe 
            005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100101
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 34
                    Przebieg: 246801 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2017.11.24
                    Czas: 09:55:34

00713 - Silnik nastawczy nawiewu środkowego po lewej stronie (V110) 
            002 - Dolna wartość skrajna przekroczona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100010
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 34
                    Przebieg: 246801 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2017.11.24
                    Czas: 09:57:10

             Ramka zamrożona:
                    Napięcie: 11.80 V
                    Temperatura: 7.0*C
                    Temperatura: 8.0*C
                    Zliczanie: 4252
                    Zliczanie: 1238
                    Bity binarnie: 00000000
                    Bity binarnie: 10000001
                    Czas: 2.55 s

00711 - Silnik nastawczy klapy przestrzeni nóg po lewej stronie (V108) 
            002 - Dolna wartość skrajna przekroczona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100010
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 34
                    Przebieg: 246801 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2017.11.24
                    Czas: 09:57:10

             Ramka zamrożona:
                    Napięcie: 11.80 V
                    Temperatura: 7.0*C
                    Temperatura: 8.0*C
                    Zliczanie: 5866
                    Zliczanie: 4321
                    Bity binarnie: 00000000
                    Bity binarnie: 10000001
                    Czas: 2.55 s

01187 - Silnik nastawczy klapy temperatury z tyłu (V137) 
            001 - Górna wartość skrajna przekroczona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100001
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 34
                    Przebieg: 246801 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2017.11.24
                    Czas: 09:57:10

             Ramka zamrożona:
                    Napięcie: 11.80 V
                    Temperatura: 7.0*C
                    Temperatura: 8.0*C
                    Zliczanie: 1222
                    Zliczanie: 5845
                    Bity binarnie: 00000000
                    Bity binarnie: 10000101
                    Czas: 2.55 s

01810 - Silnik nastawczy klapy temperatury; prawy (V159) 
            001 - Górna wartość skrajna przekroczona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100001
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 34
                    Przebieg: 246801 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2017.11.24
                    Czas: 09:57:10

             Ramka zamrożona:
                    Napięcie: 11.80 V
                    Temperatura: 7.0*C
                    Temperatura: 8.0*C
                    Zliczanie: 1301
                    Zliczanie: 5833
                    Bity binarnie: 00000000
                    Bity binarnie: 10001101
                    Czas: 2.55 s

00712 - Silnik nastawczy klapy przestrzeni nóg po prawej stronie (V109) 
            002 - Dolna wartość skrajna przekroczona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100010
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 34
                    Przebieg: 246801 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2017.11.24
                    Czas: 09:57:10

             Ramka zamrożona:
                    Napięcie: 11.80 V
                    Temperatura: 7.0*C
                    Temperatura: 8.0*C
                    Zliczanie: 5855
                    Zliczanie: 1368
                    Bity binarnie: 01000000
                    Bity binarnie: 10001001
                    Czas: 2.55 s

00712 - Silnik nastawczy klapy przestrzeni nóg po prawej stronie (V109) 
            003 - Usterka mechaniczna
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100011
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 34
                    Przebieg: 246801 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2017.11.24
                    Czas: 09:57:40

             Ramka zamrożona:
                    Napięcie: 11.80 V
                    Temperatura: 7.0*C
                    Temperatura: 8.0*C
                    Zliczanie: 11752
                    Zliczanie: 11395
                    Bity binarnie: 01000000
                    Bity binarnie: 10001001
                    Czas: 2.55 s

03023 - Wymagania dotyczące docierania silnika 
            005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100101
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 34
                    Przebieg: 246801 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2017.11.24
                    Czas: 10:06:24

Szczęka mi opadła jak to zobaczyłem. Dodam że zrobiłem nastawy podstawowe i adaptację poprzez wpisanie 00 dla przywrócenia nastawień początkowych. nic to nie pomogło.

jest jeszcze problem z z tym że z lewej strony wali zimne powietrze a z prawej ciepłe. Dodatkowo nie działa synchronizacja klimy po stronie lewej(od kierowcy) jak kręcę gałką to tylko lewa strona zmienia temperaturę, jak kręcę prawą gałką to zmienia się na prawej i lewej.Jak robiłem nastawy (jeśli się nie mylę) to nawet silniczki z błędami powyżej testowały się może dłużej to trwało ale po jakimś czasie test kończył się wartością 0. Czytałem o tym w którymś poście że tak trzeba zrobić poczekać aż pozmienia wartości i zakończy się 0. tak też zrobiłem ale po wykasowaniu błędów i ponownym skanowaniu wywala błędy. Pomóżcie proszę Was bardzo bo idzie zgłupieć z tą różnicą temperatur i obsługą panelu klimy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za brak odpowiedzi.

Dla potomnych.

Nastawy roiłem przez połączenie Wi-Fi. Dopiero jak podłączyłem interfejs po kablu nastawy i kodowanie zostało poprawnie przyjęte i problem rozwiązany. Muszę o tym poinformować ADAKO ponieważ przysporzyło mi to wielu problemów a w artykułach przedstawiają interfejs w samych superlatywach za ponad 3 tyś. a jednak nie jest tak kolorowo jak im się wydaje.

Edytowane przez ELA7V30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie klima chłodziła mocniej po stronie kierowcy ( Anglik) a po stronie pasażera prawie wcale. Dobiłem gaz i wszystko wróciło do normy. Gazu było 180 gr a powinno być 570g. 

Błędów żadnych w sterowniku nie miałem.

gość robi to samo na tym filmiku. 

Podchodziłem do tego sceptycznie bo jak się ma ilość gazu do różnicy temperatury nawiewu dla pasażera i kierowcy?

A jednak ma to znaczenie i u mnie rozwiązało problem.

 

Edytowane przez iwadrian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...