Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uwalone zegary?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Sprawa ma się tak.. Niedawno auto zgasło mi w czasie jazdy, zatrzymałem się i po chwili poszukiwań okazało się, że spalił się bezpiecznik 32. Przed sprawdzeniem bezpiecznika, wypiąłem klemę od aku, i tutaj pojawia się problem, bo nie pamiętam czy miałem wyjęte kluczyki ze stacyjki, a najgorsze czy miałem przekręcony zapłon..

Po podłączeniu klemy i wejściu do auta, i oby tak było, bo nie pamiętam, przekręceniu na zapłon w celu uruchomienia silnika, licznik pokazywał ikonkę oleju, wyzerowaną godzinę.

Wymieniłem spalony bezpiecznik, udało się uruchomić silnik, ruszyłem. Co najgorsze, światła i inne tematy do jazdy są, ale brak podświetlenia deski rozdzielczej, zegarów, przycisków na drzwiach, pokręteł nawiewów, brak ikonek świateł, obrotów i prędkości oraz cykania kierunków..

Czy odepnięcie klemy na przekręconym zapłonie mogło uszkodzić zegary?

Błędy jakie pokazuje VCDS to jedynie brak napięcia z terminala 15. Po wyjęciu zegarów, sprawdzeniu wtyczki, napięcie jest zarówno na terminal 15 i 30.

Test zegarów z VCDS przechodzi bez problemów, wszystko działa, ale wskazań z silnika brak.

Mam nadzieję że udało mi się zbytnio tego nie pokręcić i wiadomo o co chodzi.

Dzięki z góry za ewentualną pomoc.

Wysłane z mojego D6503

Opublikowano

Z jakiegoś powodu ten bezpiecznik się przepalił. Numer 32 odpowiada chyba za sterowanie silnika, co by się częściowo zgadzało z twoim problemem. Tak sobię głośno myślę, być może masz dwa problemy - pierwszy spowodował spalenie bezpiecznika, a rozpięcie klem problemy z licznikiem. Może gdzieś masz jakieś zwarcie. Spróbowałbym zmierzyć prąd z akumulatora na przekręconym zapłonie i bez.

Opublikowano

Sprawdz bezpieczniki jeszcze wszystkie, może uwalony od oświetlenia wnętrza

Opublikowano

Z jakiegoś powodu ten bezpiecznik się przepalił. Numer 32 odpowiada chyba za sterowanie silnika, co by się częściowo zgadzało z twoim problemem. Tak sobię głośno myślę, być może masz dwa problemy - pierwszy spowodował spalenie bezpiecznika, a rozpięcie klem problemy z licznikiem. Może gdzieś masz jakieś zwarcie. Spróbowałbym zmierzyć prąd z akumulatora na przekręconym zapłonie i bez.

Najprawdopodobniej problem z bezpiecznikiem mam od instalacji LPG. Generalnie wczoraj została przejrzana tak na szybko, na pracującym silniku w czasie postoju wszystko ok, w czasie jazdy jeszcze nie wiem, będę sprawdzał później.

Czyli rozpięcie klemy mogło spowodować że licznik kaput?

Możesz jaśniej napisać co mam zmierzyć z aku i gdzie? Bo ja jestem kompletnie zielony, wczoraj dopiero kupiłem miernik żeby sprawdzić bezpieczniki i napięcie na kostce wchodzącej do licznika..


Sprawdz bezpieczniki jeszcze wszystkie, może uwalony od oświetlenia wnętrza

Wszystkie sprawne.

Najlepsze, że po odłączeniu zegarów i otwarciu po czym zamknięciu tylnych lewych drzwi, podświetlił się panel climatronica i tylko on, ale nie można było go włączyć. Reszta przycisków dalej bez zmian. Po podłączeniu licznika climatronic, zgasł ale zaczął działać normalnie.


Licznik ogarnięty. Okazało się, że od zwarcia wymazała się adaptacja, zrobiłem na nowo w grupach 60, 61 i 62 i zegary wróciły do normy.

Można zamknąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...