Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpaleniem


TomOskroba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie po świętach ;)

szukałem podobnego tematu ale nic nie udało mi się znaleźć więc zakładam nowy.

mam problem z odpaleniem mojego Audi a4 b6 2.0 ALT

silnik czasami nie odpala za pierwszym razem, dzieje się tak tylko na zimnym silniku który stoi dłużej niż 4-5 godzin. dzieje się tak rzadko chociaż zauwazyłem że co raz to częściej.

dodam że akumulator zmieniany był pół roku temu, od niedawna też jeżdżę też z chceck engine.. błąd :

zła emisja spalin" prawdopodobnie katalizator już się postarzał ;)

Proszę o odpowiedzi, czyżby bendiks ? jakiś przekaźnik pod kierownicą ?

z góry dziękuję !

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam problem. Katowałem rozrusznik każdy dzień przed wyjazdem do pracy. Okazało się że regulator ciśnienia do wymiany (ten od instalacji gazowej).

Co do "czeku", to ja wymieniłem katalizator na nowy i problem pozostał. Już mi się nie chce z tym walczyć. Niech se świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam problem. Katowałem rozrusznik każdy dzień przed wyjazdem do pracy. Okazało się że regulator ciśnienia do wymiany (ten od instalacji gazowej).

Co do "czeku", to ja wymieniłem katalizator na nowy i problem pozostał. Już mi się nie chce z tym walczyć. Niech se świeci.

dobrze że napisałeś z tym katalizatorem !, ja też to zostawiam, w Audi są ważniejsze rzeczy do zrobienia ;)

czyli to jednak od instalazji gazowej, dziekuje za podopowiedż! pojadę z zapytaniem do gazownika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Wy macie za instalacje? Silnik powinno się odpalać na benzynie, dopiero po rozgrzaniu przełącza się na gaz. Jaki więc wpływ ma instalacja LPG na rozruch silnika? Przyczyn problemów z odpaleniem szukałbym więc w kończącej żywot pompie paliwa, zatkanym katalizatorze, dziurawym dolocie, czy zużytych elementach układu zapłonowego (świece, kable, cewki). Zapalony check może świadczyć o problemie z wtryskiem lub niedomagającą pompą paliwa (za niskie ciśnienie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wtrysk od LPG leje, to mogą być problemy z odpalaniem, bo skład mieszanki jest zaburzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Wy macie za instalacje? Silnik powinno się odpalać na benzynie, dopiero po rozgrzaniu przełącza się na gaz. Jaki więc wpływ ma instalacja LPG na rozruch silnika? Przyczyn problemów z odpaleniem szukałbym więc w kończącej żywot pompie paliwa, zatkanym katalizatorze, dziurawym dolocie, czy zużytych elementach układu zapłonowego (świece, kable, cewki). Zapalony check może świadczyć o problemie z wtryskiem lub niedomagającą pompą paliwa (za niskie ciśnienie).

Racja, bo powinien na PB odpalać, ale problem wyglądał tak, że po przejechaniu kilku km na LPG jakby benzyna się cofała do zbiornika. Jak chciałeś ponownie odpalić, to musiałeś długo kręcić aby dostała się spowrotem do silnika. Problemem był uszkodzony regulator a przynajmniej taką usterke mechanik zdiagnozował. Szczgółowego opisu problemu nie podam, bo się nie znam. Po wymianie regulatora odpala bez najmniejszych problemów, więc chyba diagnoza dobrze postawiona. Poczytaj trochę. Na internetach znajdziesz mnóstwo wątków o tym. Nie mówię, że TomOskroba ma ten sam problem, ale nie zaszkodzi mu podjechać do gazownika i sprawdzić regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jakby benzyna się cofała do zbiornika.
To objaw zużycia pompy paliwa. Bywają przypadki, że silnik dostaje jednocześnie i benzyna i gaz, wtedy także trudno o zapłon bo jest niedobór powietrza w stosunku do ilości paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Bywają przypadki, że silnik dostaje jednocześnie i benzyna i gaz

Dobrze, że o tym wspomniałeś. A co zrobić jak tak się dzieje? Kilka miesięcy temu jak jechałem do teściów (ok.100km), to zauważyłem właśnie, że mi ubywa PB, gdy miałem przełączone na gaz. Minimalnie, ale ubywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A co zrobić jak tak się dzieje?
W momencie jak chodzi na LPG, to zawór powinien odciąć dopływ benzyny, jeśli tego nie robi, to zawór do wymiany. Możliwe też, że instalacja LPG (nie napisałeś jaką masz) nie jest dostosowana do tego typu silnika i jazda na gazie rozwala mapy benzyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasugerowałem się tylko pierwszą odpowiedzią :x

faktycznie hak64 ma rację, przeciez po 8 godzinach postoju silnik jest zimny wiec odpala na benzynie, gaz wchodzi dopiero na 30 stopniach.

(przynajmniej u mnie)

czasami podczas jazdy jak daję więcej gazu mam wrażenie że coś jest zapchane, wlasnie cos w ukladzie wydechowym.

czekam na kabel VAG, podłączę pod kompa i będę wiedział .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


(nie napisałeś jaką masz)

ELPIGAZ sekwencja. Nie wiem, czy o to ci chodziło, ale więcej o niej nie wiem. W tej firmie pracuje rodzinny znajomy. Zakładał już do 3 samochodów u mnie w rodzinie (+do mojego), i wszystkie działją cacy. Jedena instalacja ma już ponad 11 lat u mojego ojca w B3 i nigdy nie było problemów, a już grubo ponad "pół bańki" km na niej przejechał. Wspominałem mu o tym problemie, ale nie miałem czasu podjechać do niego.


zasugerowałem się tylko pierwszą odpowiedzią :x

faktycznie hak64 ma rację, przeciez po 8 godzinach postoju silnik jest zimny wiec odpala na benzynie, gaz wchodzi dopiero na 30 stopniach.

(przynajmniej u mnie)

czasami podczas jazdy jak daję więcej gazu mam wrażenie że coś jest zapchane, wlasnie cos w ukladzie wydechowym.

czekam na kabel VAG, podłączę pod kompa i będę wiedział .

No ok, ale wspominałem że wymana pomogła, więc nie wydaje mi się, że podjechanie do gazownika, to zły pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(nie napisałeś jaką masz)

ELPIGAZ sekwencja. Nie wiem, czy o to ci chodziło, ale więcej o niej nie wiem. W tej firmie pracuje rodzinny znajomy. Zakładał już do 3 samochodów u mnie w rodzinie (+do mojego), i wszystkie działją cacy. Jedena instalacja ma już ponad 11 lat u mojego ojca w B3 i nigdy nie było problemów, a już grubo ponad "pół bańki" km na niej przejechał. Wspominałem mu o tym problemie, ale nie miałem czasu podjechać do niego.

zasugerowałem się tylko pierwszą odpowiedzią :x

faktycznie hak64 ma rację, przeciez po 8 godzinach postoju silnik jest zimny wiec odpala na benzynie, gaz wchodzi dopiero na 30 stopniach.

(przynajmniej u mnie)

czasami podczas jazdy jak daję więcej gazu mam wrażenie że coś jest zapchane, wlasnie cos w ukladzie wydechowym.

czekam na kabel VAG, podłączę pod kompa i będę wiedział .

No ok, ale wspominałem że wymana pomogła, więc nie wydaje mi się, że podjechanie do gazownika, to zły pomysł.

postaram się sprawdzić sam, jeżeli nie dam rady, wtedy będę działał :) Dzięki za pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...