Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Płukanie silnika


OSKA77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedługo czeka mnie wymiana oleju. Ori przebieg to 165 tyś. Zalany był 10w40 i ja taki zalałem. Samochód połyka około 0,5L na 10 000 tyś. km. Zastanawiam się nad zmianą na 5W. Co o tym myślicie ?

Skoro bierze Ci 0,5 na 10 000 to nie ma przejechane 165 tylko 265,ja mam przejechane 190 i od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli,wymiana co (10 000) a co do oleju,lej taki jaki był.

Pytam co myślicie o zmianie oleju a ty mi piszesz jaki mam przebieg, jak masz ochote to podam ci vin i podjedziesz sobie do ASO i sprawdzisz - ja sprawdzałem przed zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, co ma piernik do wiatraka, gdzie jest napisane ze jak ma 265 tys. to musi brać olej ja znam auta co mają po 350 tys. i ani grama nie trzeba dolewać a są i takie co od nowości biorą olej i tak już jest, oczywiście nie bez znaczenia jest też styl jazdy i dystans jaki auto przejeżdża, czy silnik jest dogrzany czy tylko krótkie odcinki po mieście że nawet nie zdąży złapac temperatury.

tom2009 jak na twoim miejscu przeszedł bym jednak na pełny syntetyk, lepsza ochrona silnika i turbiny oraz dużo lepsza kultura pracy silnika na pełnym syntetyku :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, co ma piernik do wiatraka, gdzie jest napisane ze jak ma 265 tys. to musi brać olej ja znam auta co mają po 350 tys. i ani grama nie trzeba dolewać a są i takie co od nowości biorą olej i tak już jest, oczywiście nie bez znaczenia jest też styl jazdy i dystans jaki auto przejeżdża, czy silnik jest dogrzany czy tylko krótkie odcinki po mieście że nawet nie zdąży złapac temperatury.

tom2009 jak na twoim miejscu przeszedł bym jednak na pełny syntetyk, lepsza ochrona silnika i turbiny oraz dużo lepsza kultura pracy silnika na pełnym syntetyku :good:

Trochę się boję że zacznie brać więcej ale chyba spróbuję. Nidługo bedę zmianiał rozrząd więc sprawdzę przy okazji ciśnienie na cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik masz zdrowy i żadnych wycieków nie ma to nie bata żeby nagle po zmianie na lepszy olej zaczęło Ci go ubywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik masz zdrowy i żadnych wycieków nie ma to nie bata żeby nagle po zmianie na lepszy olej zaczęło Ci go ubywać.

hihi juz ubywa i dlatego się boję, że zacznie więcej ubywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile Ci ubywa? Najpierw znajdź przyczynę może gdzieś cieknie z jakiegoś uszczelniacza a dopiero później lej nowy olej.No chyba że jeździsz krótkie dystanse na niedogrzanym silniku to też trochę Ci może ubywać, zależy jak duże to są ubytki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile Ci ubywa? Najpierw znajdź przyczynę może gdzieś cieknie z jakiegoś uszczelniacza a dopiero później lej nowy olej.No chyba że jeździsz krótkie dystanse na niedogrzanym silniku to też trochę Ci może ubywać, zależy jak duże to są ubytki.

amochód połyka około 0,5L na 10 000 tyś. km - jeżdżę krótkie dystanse raczej. Jesienią i zimą ledwo się dogrzewa .... Wycieków zero, silnik suchutki i turbi raczej tez nie bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki ubytek to nie ubytek tym bardziej przy takiej jeździe, więc śmiało możesz pełny syntetyk lać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amochód połyka około 0,5L na 10 000 tyś. km - jeżdżę krótkie dystanse raczej. Jesienią i zimą ledwo się dogrzewa .... Wycieków zero, silnik suchutki i turbi raczej tez nie bierze.

a kopci lekko na biało po odpaleniu na zimnym ?

moze np troszke przez stwardniałe gumki uszczelniaczy zaworów ubywac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amochód połyka około 0,5L na 10 000 tyś. km - jeżdżę krótkie dystanse raczej. Jesienią i zimą ledwo się dogrzewa .... Wycieków zero, silnik suchutki i turbi raczej tez nie bierze.

a kopci lekko na biało po odpaleniu na zimnym ?

Tak kopci lekko na zimnym na biało, znajomy mechaniek powiedział mi że to prawdopodobnie uszczelniacze. Powiedział że w AVG trzeba ściagac głowice żeby wymienic uszczelniacze ?? Podobno sa inne niż w AFN.

moze np troszke przez stwardniałe gumki uszczelniaczy zaworów ubywac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja wracając do tematu napisze ze po zakupie A4 też zalałem płukankę motula do oleju przy 196 kkm i żadnych negatywnych skutków nie zauważyłem. na 10 kkm ubył mi jeden rząd tych kropek na bagnecie wiec uznaje ze jest lepiej niż dobrze ;)

w A3 1.8T też użyłem motul engine cleaner i od pół roku jest ok.. a olej który spuściłem po tym był czarny jak dieslu :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amochód połyka około 0,5L na 10 000 tyś. km - jeżdżę krótkie dystanse raczej. Jesienią i zimą ledwo się dogrzewa .... Wycieków zero, silnik suchutki i turbi raczej tez nie bierze.

a kopci lekko na biało po odpaleniu na zimnym ?

Tak kopci lekko na zimnym na biało, znajomy mechaniek powiedział mi że to prawdopodobnie uszczelniacze. Powiedział że w AVG trzeba ściagac głowice żeby wymienic uszczelniacze ?? Podobno sa inne niż w AFN.

moze np troszke przez stwardniałe gumki uszczelniaczy zaworów ubywac

Może ale pełen syntetyk wpłynie również korzystniej na stan uszczelnienia w całym silniku. Zalej x-cessa jeżeli uznasz, że zużycie jest jeszcze większe to zawsze możesz wrócić do obecnego oleju ale myślę, że zmiana wpłynie raczej na + dla twojego AVG. W rodzinie jeździ identyczny model na motulu x-cess 5w40 z przebiegiem 235 tkm i zmiana oleju na pełen syntetyk w ogóle nie wpłynęła negatywnie na jego stan techniczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amochód połyka około 0,5L na 10 000 tyś. km - jeżdżę krótkie dystanse raczej. Jesienią i zimą ledwo się dogrzewa .... Wycieków zero, silnik suchutki i turbi raczej tez nie bierze.

a kopci lekko na biało po odpaleniu na zimnym ?

Tak kopci lekko na zimnym na biało, znajomy mechaniek powiedział mi że to prawdopodobnie uszczelniacze. Powiedział że w AVG trzeba ściagac głowice żeby wymienic uszczelniacze ?? Podobno sa inne niż w AFN.

moze np troszke przez stwardniałe gumki uszczelniaczy zaworów ubywac

Może ale pełen syntetyk wpłynie również korzystniej na stan uszczelnienia w całym silniku. Zalej x-cessa jeżeli uznasz, że zużycie jest jeszcze większe to zawsze możesz wrócić do obecnego oleju ale myślę, że zmiana wpłynie raczej na + dla twojego AVG. W rodzinie jeździ identyczny model na motulu x-cess 5w40 z przebiegiem 235 tkm i zmiana oleju na pełen syntetyk w ogóle nie wpłynęła negatywnie na jego stan techniczny.

Zaleje pewnie ten pełny syntetyk tylko pierwsze na wszelki wypadek sprawdzę to ciśnienie na cylindrach przy okzacji roboty przy rozrządzie. Ale jaki olej to jeszcze niewiem, myślałem raczej o mobilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amochód połyka około 0,5L na 10 000 tyś. km - jeżdżę krótkie dystanse raczej. Jesienią i zimą ledwo się dogrzewa .... Wycieków zero, silnik suchutki i turbi raczej tez nie bierze.

a kopci lekko na biało po odpaleniu na zimnym ?

Tak kopci lekko na zimnym na biało, znajomy mechaniek powiedział mi że to prawdopodobnie uszczelniacze. Powiedział że w AVG trzeba ściagac głowice żeby wymienic uszczelniacze ?? Podobno sa inne niż w AFN.

moze np troszke przez stwardniałe gumki uszczelniaczy zaworów ubywac

Może ale pełen syntetyk wpłynie również korzystniej na stan uszczelnienia w całym silniku. Zalej x-cessa jeżeli uznasz, że zużycie jest jeszcze większe to zawsze możesz wrócić do obecnego oleju ale myślę, że zmiana wpłynie raczej na + dla twojego AVG. W rodzinie jeździ identyczny model na motulu x-cess 5w40 z przebiegiem 235 tkm i zmiana oleju na pełen syntetyk w ogóle nie wpłynęła negatywnie na jego stan techniczny.

Zaleje pewnie ten pełny syntetyk tylko pierwsze na wszelki wypadek sprawdzę to ciśnienie na cylindrach przy okzacji roboty przy rozrządzie. Ale jaki olej to jeszcze niewiem, myślałem raczej o mobilu.

Polecam Motula x-cessa byłem kiedyś sceptycznie do niego nastawiony ale po zalaniu muszę stwierdzić, że bardzo dobrze się sprawuje w naszych silnikach. Mobil 5w40 to nie jest pełny syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobil 1 5W50 jest pełnym syntetykiem i jest bardzo dobry do naszych silników.

Mobil Super 3000 X1 5W40 jest stworzony w oparciu o technologię syntetyczną więc nie jest pełnym syntetykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...