Luk321 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Witam. Od niedawna jestem posiadaczem B6 1.8t avj. Po zakupie wymieniłem cały rozrzad (bez łancuszka i jego napinacza) olej(5W40), płyny i filtry. W trasie po przejechaniu okolo 30-40 km na fisie pojawiała mi się kontrolka ciśnienia oleju (oldruck) która gasła po zatrzymaniu sie i odczekaniu. Odstawiłem auto do mechanika, a ten stwierdzil, że “smok” odpada (po zasugerowaniu mu tego) i moze to byc czujnik oleju (był pękniety) który wymienił. Sprawdził też ciśnienie oleju - na zimnym i nagrzanym, było ok. Odebrałem auto, ruszyłem w trasę i po okolo 40-50 km problem pojawil sie ponownie. Jako, że jechałem na drodze szybkiego ruchu bez możliwosci zjazdu na pobocze musialem chwile tak jechac, jednak nie trwało to długo. Zatrzymałem się, odczekałem i odpalilem. Ciśnienie było ok, natomiast zaświeciła mi się żółta kontrolka engine control, a silnik zaczął hałasować (stukanie i troche brzmiał jak “disel”). Po niedługim czasie hałas zniknął, ale żółta lampka nie. Po przejechaniu okolo 30 km dzwiek wrocil na dobre. Mechanik wyminił pompe oleju (na FEBI) i w przyszlym tygodniu bedzie wymieniał łancuszek i napinacz bo dzwięk nie zniknął. Możliwe, że w ten sposob uszkodzilem/przytarłem silnik? Może juz miał ktoś taki problem? Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.
iglako Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Jak wymienial pompe nie mogl przy okazji wyczyscic smok ?
Luk321 Opublikowano 8 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2016 No wnioskuję, że smokiem się zajął przy wymianie oleju skoro był tak przekonany, że to nie to. W przyszłym tygodniu jeszcze raz go o to przyatakuje. Do wymiany oleju zdejmuje się miskę? Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
kusy04 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 U mnie kolego była podobna sytuacja zapaliła sie czerwona kontrolka od oleju silnik chodził jak w dieslu, odrazu samochód zgasiłem na hol, okazało się że był smok zapchany i problem odrazu znikł.
tom4275 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Opublikowano 9 Kwietnia 2016 No wnioskuję, że smokiem się zajął przy wymianie oleju skoro był tak przekonany, że to nie to. W przyszłym tygodniu jeszcze raz go o to przyatakuje. Do wymiany oleju zdejmuje się miskę? Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Koledzy sugerują Ci że mechanik przy wymianie pompy powinien wyczyścić smok jeśli zakładał stary i nie wiem skąd u niego stwierdzenie że przy zapalonej kontrolce ciśnienia to na pewno nie smok ... bo to dość częsty powód i dlaczego wymienił pompę skoro ciśnienie było ok ... do wymiany oleju nie zdejmuje się miski
Luk321 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Przy wymianie pompy jest dojście do smoka? Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
tom4275 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 smok jest przykręcony do pompy olejowej
Luk321 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Silnik mógł zostać przytarty? Jeżeli tak to jakie by były objawy? Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
tom4275 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 jeśli nie podało oleju w kanały, a wystarczy że któryś kanał był przybrudzony i miał słabą przepustowość to owszem mogło się przytrzeć, jakie objawy ... głośniejsza praca silnika, jak nie rozbierzesz to ciężko to będzie stwierdzić
Luk321 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Autko odebrane, silnik zdrowy. Wymieniona pompa oleju, łańcuszek rozrządu i jego napinacz. Póki co jest ok. Jak będzie coś się działo będę pisał Dzięki panowie za odpowiedzi. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się