Pogodny Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 (edytowane) Dostaję wiele zapytań odnośnie detailingu i kiedy tylko mam chwilę, chętnie odpowiadam i pomagam. Padła prośba o założenie wątku z felgami. Przedstawię Wam opis produktów i zabiegów jakie przeprowadziłem z felgami z BMW. Plan był taki - tylko lekko odświeżyć usuwając smołę i pozostałości pyłu z klocków, a wyszło jak zwykle, czyli poleciałem w temacie APC, dekontaminacja, deironizacja, korekta maszynowa, a tam gdzie maszyna nie dotarła przeprowadziłem korektę ręcznie. Felgi zabezpieczyłem najmocniejszym z mojego doświadczenia syntetycznym i niedocenionym woskiem Colliniete 845 Insulator Wax. Wykorzystane produkty: Mycie wstępne: APC Nielsen Cyclone Mycie po etapach prac: Shiny Garage Strawberry Dekontaminacja, glinkowanie: Tar&Glue Remover - Nielsen Clay pad - Nielsen Deironizacja: Tuga Alu Teufel Korekta/polerowanie felg: Pasty: Heavy Cut, Antihologram - Koch Chemie Pady: Fioletowy Scholl, czarny Profipolish Odtłuszczenie: Stripped Ease - Angelwax Zabezpieczenie: Colliniete 845 Insulator Wax Nielsen Brilliance Na początku oględziny: Czas na porządne mycie opon, felg, zakamarków z użyciem pędzelka oraz APC w stężeniu na początek 1:20, jak sobie nie poradzi polecę 1:15. Mycie APC to nic innego jak mycie wstępne mające na celu odtłuścić powierzchnię felg i opon z różnych nalotów. Dzięki temu produkt typu Tar&Glue Remover na lakierowanych felgach będzie mógł w całości skupić się na smole i kleju po odważnikach. Warto przypilnować aby zaaplikowany z atomizera APC nie przysychał, co może skutkować późniejszymi dziwnymi plamkami, wżerkami... APC w stężeniu 1:20 spełnił moje oczekiwania, oczywiście po pędzelkowaniu z APC umyłem felgi ręcznie z użyciem szamponu SG Strawberry, czas na dekontaminację. Jak widać tar&glue remover ma co robić. 3-krotne podejście do tematu załatwiło sprawę. Za każdym razem po aplikacji odczekałem 3-5 minut, po czym dodatkowo przecierałem felgi delikatną mikrofibrą nasączoną t&g removerem. Udało mi się uzyskać zamierzony efekt: Deironizacja - czyli etap mający za zadanie usunąć zapieczony pył hamulcowy i inne wbite w lakier felg metalowe drobinki... Felgi już wyglądają dobrze, ale bedą wyglądać jeszcze lepiej. Przeprowadziłem korektę felg oraz dekielków wykorzystując pasty Heavy Cut i Antihologram na cutting padzie Scholla i finisz padzie Profipolish. Felgi zabezpieczyłem Colliniete 845 Insulator Wax, na opony poleciał Nielsen Brillieance x2, nadmiar zebrany mikrofibrą. Z efektu jestem zadowolony, choć wolałbym, aby felgi zostały ogarnięte przed ich wyważeniem. Kolega jest jeszcze bardziej zadowolony, bo nie spodziewał się, że uda się wyciągnąć taki połysk oraz tak podbić ziarno lakieru, które w słońcu fajnie się mieni. Edytowane 11 Kwietnia 2016 przez Pogodny
Animal Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Bardzo dobra robota! Fajnie się oglądało jak felgi odzyskiwały blask
Denis Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 ciężarki były zdejmowane przed rozpoczęciem prac? Jeśli tak to czym i w jaki sposób usuwałeś klej na felgach?
Pogodny Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2016 (edytowane) ciężarki były zdejmowane przed rozpoczęciem prac? Jeśli tak to czym i w jaki sposób usuwałeś klej na felgach? Proszę dokładnie czytać moje fotorelacje "Z efektu jestem zadowolony, choć wolałbym, aby felgi zostały ogarnięte przed ich wyważeniem. Kolega jest jeszcze bardziej zadowolony, bo nie spodziewał się, że uda się wyciągnąć taki połysk oraz tak podbić ziarno lakieru, które w słońcu fajnie się mieni." Zaaplikowany tar&glue remover rozpuszczał klej pod gąbkami od zerwanych odważników, po czym zdjąłem je mikrofibrą. Edytowane 12 Kwietnia 2016 przez Pogodny
Maja90 Opublikowano 17 Listopada 2016 Opublikowano 17 Listopada 2016 a jak z czyszczeniem opon? jest jakieś zabezpieczenie żeby błoto jakoś szybciej z nich schodziło? jazda po wybojach nie jest fajna, a garaż cały zabłocony
Pogodny Opublikowano 17 Listopada 2016 Autor Opublikowano 17 Listopada 2016 ADBL Tire Rubber - zajefisty płyn do mycia opon i ogólnie elementów gumowych. 2-3 krotne podejście do czyszczenia z pędzelkiem i mamy oponę czystą i od razu odtłuszczoną czyli idealnie przygotowaną pod dressing bądź powłokę. Polecam ADBL Tire Dressing ewentualnie powłokę np. Soft 99 Black-Black
devilosek Opublikowano 13 Maja 2017 Opublikowano 13 Maja 2017 A ja się zastanawiam czy nie lepiej kupić tenzi truck extra i wyczyścić tym preparatem zarówno silnik jak stosować do felg co o tym myślicie coś mi się wydaje że kupowanie milion podobnych preparatów to czysty chwyt marketingowy . Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Bruuuum Opublikowano 13 Maja 2017 Opublikowano 13 Maja 2017 3 godziny temu, devilosek napisał: A ja się zastanawiam czy nie lepiej kupić tenzi truck extra i wyczyścić tym preparatem zarówno silnik jak stosować do felg co o tym myślicie coś mi się wydaje że kupowanie milion podobnych preparatów to czysty chwyt marketingowy . Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Piana aktywna nie jest do właściwego mycia tym bardziej usyfionych felg, kolejny raz piszesz na temat, o którym nie masz pojęcia - tak najlepiej do mycia kupić tylko polecaną ściągaczkę do szyb
Enrique Opublikowano 15 Maja 2017 Opublikowano 15 Maja 2017 (edytowane) Dnia 13.05.2017 o 12:23, Bruuuum napisał: "tak najlepiej do mycia kupić tylko polecaną ściągaczkę do szyb " haha Albo sciereczkę do mycia na sucho Edytowane 15 Maja 2017 przez Enrique
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się