Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRE] Prośba o analizę logów 01|03|07|013|018|023


slusek19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mój problem polega na tym że auto ciężko pali na ciepłym silniku (silnik jakby miał zaraz wyskoczyć) do tego trochę zamulony mi się wydaję i dymi na czarno.

Proszę o pomoc w diagnozie.

Logi statyczne:

001 | 003 | 007 | 013 | 018 | 023 |

Basic Settings:

003

+ kilka screenów

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Edytowane przez slusek19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tyle? bo mój mechanik chce mi EGR wymieniać.

Wysłane z Samsung Galaxy S5

ok.Ale jak nie pomoże to sam za niego niech zapłaci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tyle? bo mój mechanik chce mi EGR wymieniać.

ok.Ale jak nie pomoże to sam za niego niech zapłaci :)

Też mi to nie pasuje bo jakieś 60k km był wymieniany EGR na oryginalny z VW. 03G131501R.

Ale z drugiej strony te wartości w grupie 003 chyba nie są poprawne? (nie znam się)

Do poprawy kat synchronizacji wałka.

W których logach mogę mu pokazać że synchronizacja jest źle zrobiona?

Wczoraj odebrałem auto bo był rozrząd do wymiany i przy okazji zrobili też wtryski bo jeden miał wartość 1,2 i stwierdzili że jest do zrobienia teraz ma 0,5.

///// Edit ////

Oddałem auto do mechaników, którzy uparli się na ten EGR mimo tego że zaślepienie go przyniosło odwrotny efekt od tego co powinno (auto z zaślepką zrobiło się takie zamulone jak nigdy).

Jutro mają go wymontować i sprawdzić czy jest uszkodzony czy tylko do czyszczenia.

//// Edit 2 ////

A wiec tak, dzwonili Panowie z warsztatu i EGR jest w miarę czysty i zębatki nie są uszkodzone. Według nich działa on odwrotnie niż powinien (otwiera się gdy ma być zamknięty). Jakieś inne pomysły macie może. Jak odbiorę auto to zrobię jeszcze logi dynamiczne żeby sprawdzić jego działanie podczas jazdy i przy okazji przepływomierz czy działa dobrze.

//// Edit 3 ////

Witam ponownie.

Byłem wczoraj u jeszcze jednego mechanika w sumie tylko po to żeby wykluczyć ten EGR. Panowie pogrzebali tu i tam i wpadli na pomysł o wyjęciu czujnika temperatury cieczy chłodzonej i po tym zabiegu pojechałem rozgrzać auto i jak ręką odjął, auto nagrzane odpala jak gdyby nigdy nic. Czy myślicie że faktycznie ten czujnik może być walnięty? Po przejechaniu 25km do nich auto miało temp. 82.8°C

Wysłane z Samsung Galaxy S5

Edytowane przez slusek19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszelkie problemy pomoze wymiana egr i pompowtryskow ☺ takich mamy mechanikow. Nigdy w zyciu bym nie kupil nowego egra bo i po co. Zrob jeszcze loga 11instruments grupa chyba 03 masz tam podana temp z licznika i musi sie zgrywac z 07 silnika robisz pomiar na zimnym i cieplym, jesli sa takie same to czujnik jest ok.

Popraw synchro, zdejmij wezyk z egra i go zaslep. Zrob logi dynamiczne 3,8,11 oddzielnie.

Do tamtego mechanima wiecej nie jedz bo nie ma zielonego pojecia o tdi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Zrob jeszcze loga 11 instruments grupa chyba 03 masz tam podana temp z licznika i musi sie zgrywac z 07 silnika, robisz pomiar na zimnym i cieplym, jesli sa takie same to czujnik jest ok.

Co do sprawdzenia temperatury to z tego co u nich widziałem to była różnica 0,3°C (82,8 - 83,1) coś takiego. Jutro sprawdze jeszcze sam.

Popraw synchro, zdejmij wezyk z egra i go zaslep.

Sunchro jest na - 2,5° więc mieści się w normie. A już nie chce żeby mi znów ktoś grzebał przy rozrządzie. Wężyk??? U mnie EGR jest elektroniczny nie hydrauliczny i po zaslepieniu odrazu łapie "tryb serwisowy".

Zrob logi dynamiczne 3, 8, 11 oddzielnie.

Z tym będzie największy problem bo nie wiem czy sam dam radę jechać i obsługiwać laptopa.

Wysłane z Samsung Galaxy S5

Edytowane przez slusek19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchro popraw. Sprawdź jak odpala przy gorącym silniku z odpietą i zacięta wtyczka czujnika wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchro popraw. Sprawdź jak odpala przy gorącym silniku z odpiętą i zapiętą wtyczka czujnika wody

Tak jak pisałem w "/// Edit 3 ////" po odpięciu wtyczki temperatury (przy 90*C) na wskaźnikach jest 50-70*C i silnik pali bez problemu (przy odpaleniu słychać takie "rasowe warknięcie" jakby miał ze 100 KM więcej)

Po podpięciu jej z powrotem (przy 80-90*C) silnik się telepie jak zwykle. Co ciekawe wystarczy że temperatura zejdzie na 70*C i znowu pali normalnie (nie musi być całkiem zimny).

Byłem sprawdzić ten czujnik i w Engine - 01 gdy miałem 77,4*C to w Instruments - 03 było 78*C (wiec chyba ok. z tego co gdzieś czytałem to może być max. 2*C różnicy)

dodam tutaj jeszcze taką ciekawostkę która mi dziś wyskoczyła otóż wygląda na to jakby się rozrząd przestawił jeszcze teraz mam od -2,5 do -2,9 (zmienia się)

z dnia 12.04.16

12-04-16.jpg
z dnia 23.04.16

23-04-16.jpg

http://vaglog.pl - między 21.45 - 35.62 (zmienione przełożenie z P na D)

Edytowane przez slusek19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to jakoś samemu zrobić VCDS'em czy to znowu robota dla "mechanika"? Myślałem nad tym jeszcze czy by nie podrzucić auta jakiemuś specowi od chip tuningu żeby sprawdził mapę czy ona się coś nie posypała ??

Wysłane z Samsung Galaxy S5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawka na ciepłym do korekty i auto będzie palić jak nowe , dla kumatego w temacie max 10 min roboty. Zmień mechaników i niech zapoznają się z tym co to jest egr i do czego służy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:

W końcu doprosiłem się żeby mi ustawili ten kąt synchronizacji, bo skoro wymieniali rozrząd i tego od razu nie zrobili to w ramach reklamacji nie powinno być problemu.

Panowie chyba nie bardzo wiedzieli jak temat ugryźć i w pierwszy dzień że musi być zimny i żeby zostawić to zrobią, w drugi że niema czasu a to ze 2h na to potrzebuje, na trzeci w końcu się zmobilizowali i znaleźli instrukcje na forum ale do 8V.

Nie chciałem im auta zostawiać bo wiem że przekręcili by główne koło na 0 i spier***aj, dlatego celowałem tak żeby mieli czas a ja poczekam i popatrzę.

Nie myliłem się bo po ustawieniu tego jednego wziął osłonę że już zrobione a drugiego nawet nie sprawdził bo że one się razem kręcą a tu sie ustawia tylko na tym jednym.

Ale powiedziałem żeby włożył teraz blokady czy wchodzą i zobaczymy czy się tego drugiego nie ustawia (oczywiście blokada nie weszła i trzeba było jednak to drugie też ustawić)

teraz jest idealnie na 0,0 KW ale co mnie martwi to Fis mi świruje teraz bo jak odpalę auto to pokazuje mi skalanie rzędu 30l / 100km (po pewnym czasie to spada ale i tak do czasu aż złapie temperaturę jest w okolicach 15l/100)

we wtorek jade jeszcze na zrobienie mapy (chociaż teraz nawet na ciepłym pali dobrze)

Dzisiaj ruszam w trasę 860km tak że wyliczę sobie spalanie jakie jest naprawdę zwykle było ok. 6,2l zobaczymy jak będzie teraz.

Dziękuję za trafną diagnostykę z tym kątem :)

//// Edit 29.05.16

18.05.16 byłem na zwiększenie dawki rozruchowej i niestety ale z dnia na dzień jest teraz tylko gorzej, nie zauważam żadnej poprawy.

Pan z firmy PowerSoft (z Tymbarku) skasował 200 zł a auto jak odpalało tak dalej odpala źle na ciepłym.

Nie mam już pomysłu co z tym dalej robić. :(

w międzyczasie padł jeszcze Inter-cooler (600,- z wymianą)

Edytowane przez slusek19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...