Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BFB - prośba o analizę logów - brak mocy


mareqww

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :facepalm:,
Borykam się jakiś czas (od dwóch lat chyba) z niedoborem mocy, wymieniłem chyba wszystko co można była (zaworek zielony, DV, G83, N75, przepływkę, kompletna regeneracja turbiny ponieważ była pęknięta od strony gorącej) i cały czas auto nie ma odejścia,

Od pewnego czasu pojawia się błąd 17535.

Sprawdzałem N75 - lekko przepuszczał więc założyłem stary, który wydaje się być w lepszej kondycji, DV sprawny.

Układ szczelny.

Podczas robienia próby dynamicznej - wyskoczyły mi wczoraj błędy 16684 i 16686 (wypadanie zapłonów)

Dziś dla pewności jeszcze raz wykonałem logi:

dyn 002 033

http://vaglog.pl/log_259611.html

dyn 020 118

http://vaglog.pl/log_259608.html

dyn 003 115

http://vaglog.pl/log_259610.html

stat 001 030

http://vaglog.pl/log_259607.html

stat 003 031

http://vaglog.pl/log_259609.html

stat 002 032

http://vaglog.pl/log_259606.html

stat 115 033

http://vaglog.pl/log_259612.html

Po odpięciu wężyka od gruszki wykonałem wczoraj logi (na raty i nie do końca obrotów gdyż nie miałem na to warunków) 115 118:

http://vaglog.pl/log_259475.html

Nie zauważyłam żadnej różnicy, błąd nie pojawił się (komputer nie wykrył przeładowania)

Z góry dziękuję i pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina jest napewno ok? po zdjęciu węzyka z gruszki powinna dużo więcej ładować, masz kata ? jak możesz to zrób jeszcze loga 118 z odpięta wtyczka z n75, no i napisz co z tym katem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina jest napewno ok? po zdjęciu węzyka z gruszki powinna dużo więcej ładować, masz kata ? jak możesz to zrób jeszcze loga 118 z odpięta wtyczka z n75, no i napisz co z tym katem.

Turbina czy na pewno OK - po remoncie powiedziano mi że jest niczym nówka (po jej zamontowaniu i tak mocy nie było - auto jakby nie wkręcało się na obroty, tak jakby turbiny po prostu nie było). Kata mam - mój był wyjechany więc wsadziłem używkę (nie chciałbym się go pozbywać na rzecz rurki).

Sam myślę czy to nie kat a może sonda? Jeśli chodzi o loga z odpiętą wtyczką to co on ma pokazać - kiedyś odpiąłem wtyczkę i auto przeszło w tryb awaryjny (nie było różnicy w mocy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby turbo było ok to nie zachowywało by się tak po odpięciu węzyka z gruszki (no chyba że blokują się spaliny w wydechu dlatego pytałem Cię ok kata ale jeśli mówisz że wymieniony i na pewno ok i nie jest zatkany , log z odpiętą wtyczka ma pokazać jak ustawiona jest gruszka w turbinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby turbo było ok to nie zachowywało by się tak po odpięciu węzyka z gruszki (no chyba że blokują się spaliny w wydechu dlatego pytałem Cię ok kata ale jeśli mówisz że wymieniony i na pewno ok i nie jest zatkany , log z odpiętą wtyczka ma pokazać jak ustawiona jest gruszka w turbinie.

Jutro lub pojutrze postaram się wykonać loga z odpiętą wtyczką zasilającą N75.

A co z turbem nie tak - po odcięciu ciśnienia na gruszkę (wężyk zdjęty z N75 bez zaślepienia krućca) pompuje do 1750 (nadciśnienie 0,75 bara dla 5000 obr- więcej nie mogłem).

A czy może być zatem walnięty/zapchany kat lub dalsza część układu wydechowego (włożyłem kata używkę która może też miała żywotność za sobą)????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawne turbo po odłączeniu bez problemu załaduje ponad bar przed 3 tyś obr. i ecu zamyka przepustnice i wywala tryb awaryjny, a u Cb ledwo co dobija do 0,8 bar. Więc albo coś nie tak z turbo albo zatkany wydech przy założeniu że reszta osprzętu i szczelność ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawne turbo po odłączeniu bez problemu załaduje ponad bar przed 3 tyś obr. i ecu zamyka przepustnice i wywala tryb awaryjny, a u Cb ledwo co dobija do 0,8 bar. Więc albo coś nie tak z turbo albo zatkany wydech przy założeniu że reszta osprzętu i szczelność ok.

Jak to się mówi "mądrego to aż miło posłuchać" :)

Ale rozumiem że wolny króciec N75 (zdjęty wężyk łączący z gruchą) tzn niezaślepiony nie ma wpływu na to - powietrze ucieka po prostu na zewnątrz.

W takim układzie oczywiście wykonam loga z odpiętą wtyczką. Jeśli to będzie kat - to czy warto bawić się w nowego z aledrogo zamiennika (na 2 sondy oczywiście)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ale rozumiem że wolny króciec N75 (zdjęty wężyk łączący z gruchą) tzn niezaślepiony nie ma wpływu na to - powietrze ucieka po prostu na zewnątrz.

Nie ma wpływu


Jeśli to będzie kat - to czy warto bawić się w nowego z aledrogo zamiennika (na 2 sondy oczywiście)??

Oczywiście że nie warto strata kasy, będziesz i tak miał na nim błąd niskiej sprawności kata, lepiej wyłączyć drugą sonde w ecu i wydłubać wkład. W sumie dziwne by było żeby kat aż tak zatykał wydech, zrób tego loga z odpięta wtyczką. Można też rozszczelnić na próbe wydech zaraz za turbina i zobaczyć czy jest jakaś poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Log grupy 118 i 003 z odpiętą wtyczką od N75:

http://vaglog.pl/log_259811.html

Po odpięci wtyczki pojawił się błąd, z którym przeprowadziłem logowanie:

17956 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open Circuit
P1548 - 004 - No Signal/Communication

Podczas próby auto ledwo się bujało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pozostałby układ wydechowy - kat lub tłumiki


Można też rozszczelnić na próbe wydech zaraz za turbina i zobaczyć czy jest jakaś poprawa.

Czy takie sprawdzenie drożności kata jest bezpieczne ??? Temperatura jest bardzo wysoka i można narobić bałaganu.

2016 09

A jednak zapchany kat. Testy przechodził na OK. Jedyne to od czasu do czasu wyskakiwał błąd zbyt bogatej mieszanki 17535, który był najprawdopodobniej tego skutkiem.

Wsadziłem nowy kat:

http://allegro.pl/show_item.php?item=6255662832

Od razu czuć moc - jak logi zrobię to dam do oceny.

2016 10 24

Łukasz13 - co sądzisz o logach:

dynamiczne

http://vaglog.pl/log-002_033_jCrB1P.html

http://vaglog.pl/log-003_118_YolFo.html

http://vaglog.pl/log-020_115_jY4H2.html

statyczne

http://vaglog.pl/log-001_115_q0urY.html

http://vaglog.pl/log-030_031_8y1LyJ.html

http://vaglog.pl/log-032_033_JV47O71.html

Robione na benzynie, miałem błędy (wynikające chyba z instalacji rozjechanej, z którą podjadę do gaziarza jak przejadę dobre 100km na Pb):

- 16684 ; 16685 ; 17511 oraz raz pojawił się po zmianie kata 17535

Edytowane przez mareqww
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz logi wyglądają bardzo dobrze, mały problem jest tylko małym przeładowaniem turbiny jak wstaje i przy końcu lekko więcej ładuje niż powinna, ale to nie jest jakiś problem, być może wynika z tego że gdzieś jest niedociągnieta opaska na którymś z wezyków przy n75, możesz tam zerknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz logi wyglądają bardzo dobrze, mały problem jest tylko małym przeładowaniem turbiny jak wstaje i przy końcu lekko więcej ładuje niż powinna, ale to nie jest jakiś problem, być może wynika z tego że gdzieś jest niedociągnieta opaska na którymś z wezyków przy n75, możesz tam zerknąć.

A przepływka nie wskazuje zbyt dużo???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...