Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ A4 B8 CDHA ] - Białe Szaleństwo :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry wszystkim,
chciałbym pochwalić się moim autkiem - jest to bielutkie Audi A4 B8 z 2010 roku. Ma stosunkowo niewiele przejechane - 51000 km - tak więc prawie "nówka sztuka" - dlatego się na nie zdecydowałem. Teraz kilka słów o tym Białym szaleństwie:

  • Rocznik 2010 (przed liftem)
  • Sedan / Limuzyna
  • Silnik 1.8 TFSI 120KM (jeszcze...ale są już pewne plany)
  • Skrzynia automatyczna multitronic
  • Model silnika: CDHA
  • Wersja: prawie golas / Work in Progress :)
  • Dodatkowy baniaczek oleju Motul SAE 5W30 w bagażniku ;)

Postaram się dodać zdjęcia jakoś niedługo (może w ten weekend uda mi się je w końcu zrobić) i zaprezentować to autko.

Teraz po krótce moja historia z tym autkiem - będzie uzupełniana na bieżąco :)

To była miłość od pierwszego wejrzenia. Urzekły mnie jej oczy. Takie .... nietypowe....stała tak, calutka w bieli, w pełnym słońcu i zalotnie się do mnie uśmiechała .... :) Coś w tym stylu.

Teraz krótko o planach (kolejność przypadkowa)

  • Zakup VCDS i dodanie funkcji:
    • Doświetlanie zakrętów (zrobione)
    • Odblokowanie ręcznego bez potrzeby wciskania hamulca
    • Odblokowanie wskaźnika naładowania akumulatora na wyświetlaczu (zrobione)
    • Odblokowanie funkcji domykania okien z pilota (zrobione)
    • Odblokowanie opuszczania lusterek przy cofaniu (nie jest wspierane przez mój moduł)
    • Odblokowanie testu wskazówek przy uruchomieniu (zrobione)
    • Odblokowanie graficznego wyświetlacza dla tylnych czujników parkowania (nie jest wspierane przez mój moduł)
  • Wymiana opon na letnie (zrobione)
  • Wymiana kierownicy na skórzaną (może multimedialną - jak się uda)
  • Wymiana radia na MMI 3G
  • Podniesienie mocy do 180KM
  • Usunięcie problemów z poborem oleju (tak, ten model jest tym problemem dotknięty)
  • Dodanie rolet na tylnych drzwiach

W zasadzie to tyle - będę się rozpisywał o moich przygodach z autem później :)

Pozdrawiam wszystkich :)

Poniżej wątek który założyłem zaraz po zakupie auta:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/355444-18-tfsi-mulitronic/

[2016-04-30]
Dzień dobry,
tak więc - moja przygoda z VCDS-em sie rozpoczęła.

Zakupiłem kabelek o nazwie VAG007 w firmie e-service. Po małej batalii z oprogramowaniem (tutaj mała rada - nie korzystajcie z "Wujka Chomika" tylko ZAWSZE poproście o poradę sprzedawcę - poleci on odpowidni zestaw oprogramowania. W moim przypadku wszystko co potrzebne znajdowało się w mailu, który dostałem po zakupie) Koszt całej operacji - ok. 170 zł.

Ponieważ od wielu, wielu lat nie używam WINDOWS-a posiłkowałem się tutaj VirtualBox-em, którego zainstalowałem na moim laptopie z Linuxem - jak znajdę trochę czasu opiszę jak się tym posługiwać.
Tak więc - punkty z zakupem VCDS i zmianą konfiuracji samochodu mam już (prawie) za sobą. Teraz szukam ciekawostek (na forach zagranicznych) które jeszcze mogę sobie odblokować.
Poniżej krótka lista co i jak - może znajdą się zainteresowani :)

  • Doświetlanie zakrętów
  • Odblokowanie ręcznego bez potrzeby wciskania hamulca
  • Odblokowanie wskaźnika naładowania akumulatora na wyświetlaczu
[56 - Radio] >> [10 - Adaptation] >> wybieramy kanał 39
dodajemy do aktualnej wartości 16, zapisujemy i mamy na centralnym wyświetlaczu naładowanie akumulatora.
  • Odblokowanie funkcji domykania okien z pilota
  • Odblokowanie opuszczania lusterek przy cofaniu
  • Odblokowanie testu wskazówek przy uruchomieniu
[2016-05-01]
I kolejna funkcjonalność odblokowana. Oto opis:
[17 - Instruments] >> [07 - Coding ] >> Long Coding Helper
Zmieniamy Bajt 1 - zaznaczamy Bit 0 z opisem "Gauge Test / Needle Sweep"
A tak to wygląda u mnie:
 

  • Odblokowanie graficznego wyświetlacza dla tylnych czujników parkowania
Znalazłem taki opis:
[10 - Park/Steer Assist] >> [16 - Security Access - 71679] >> [07 - Coding]
Zmieniamy Bajt 0 z wartości 4 na 1 - ale u mnie to nie zadziałało. Napisało, że wartość nie jest wspierana 

[2016-05-01]
I kolejny punkt z listy zrealizowany - oponki. Jestem szczęśliwym posiadaczem opon DUNLOP SP BLUERESPONSE. Wybrałem standardowy rozmiar "fabryczny" - 225/55/R16 - nie zmieniałem felg jeszcze. Może w przyszłości jak uporam się z silnikiem, na razie po prostu kupiłem opony.
Wrażenia - ciszej. Trzymają się nieźle, ale przy 120KM i skrzyni automatycznej w mieście trochę trudno o dokładne testy. Jedyne co musiałem zrobić, to zakutaliować w komputerze czujnik ciśnienia opon, poniewaz po zmianie powiedział, że mu nie pasuje....(wszystko z menu głównego).
Opony miałem zamiar kupić na OPONEO, ale udało mi się dostać w tej samej cenie w Piasecznie, w hurtowni opon GUMART (Słoneczna, zaraz za torami). Na miejscu także wymiana opon, wszystko na fakturkę.
Tutaj link do opon:
http://www.dunlop.eu/dunlop_euen/tires/passenger/sport-bluresponse/

Edytowane przez lukas_cox
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...