koper711 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam, po wymianie rozrządu u mechanika (silnik 1.8T AUQ 130 tys km przebiegu sprawdzane po vinie) zauważyłem dziwne dźwięki odchodzące z okolic rozrządu(chrobotanie). Podjechalem do innego mechanika podłączył pod kompa i wyskoczyło to:"Rząd 1 - nie osiągnięto nastawy wyprzedzenia wałka rozrządu A (zaworów dolotowych) (nadmierne opóźnienie) P0012 przejściowy".Co to dokładnie oznacza? Trzeba jechać na reklamację? Czy jazda z tym grozi konsekwencjami? Zaznaczę, że byłem na kompie ze 2 dni przed robotą i błędów nie było. Edytowane 29 Kwietnia 2016 przez koper711
Mateuszek1001 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 A wymieniany był tylko pasek czy również łancuch z napinaczem ?
koper711 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2016 A wymieniany był tylko pasek czy również łancuch z napinaczem ? Fakturę mam na takie podzespoły: -napinacz paska wielorowkowego (ruvile) -pasek wielorowkowy (continentale) -zestaw rozrządu (skf)
Mateuszek1001 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Hmm to raczej nie wina wymiany paska vo Hmm to raczej nie wina wymiany paska bo pasek w 1 8 napędza wałek wydechowy i dopiero przez łańcuszek napędzany jest wałek ssący Wygląda na to że napinacz do wymiany. Mogło być tak że mechanik podmienil ci twój napinacz za popsuty. (jeśli nie masz pojęcia zbyt dużego o mechanice, a tego nie wiem i jeśli się mylę to z góry przepraszam) mechanik zauważył to ze nie masz dużego pojęcia o silnikach to podmienil ci twój dobry napinacz za uszkodzony. A taki napinacz to koszt ok 1500 zł
koper711 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2016 A co to za napinacz? Bo rozumiem, że nie chodzi o napinacz paska wielorowkowego?
Mateuszek1001 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 (edytowane) Połączenie wału z wałkiem rozrządu (wydechowym) odbywa sie za pośrednictwem paska rozrządu, jednak nasze 1.8 posiadają 20 zaworów przez co wymagane było zastosowanie dwóch wałków, ssącego i wydechowego. Dlatego też wałek wydechowy napędzany paskiem zębatym przekazuje napęd na wałek ssący za pośrednictwem łańcuszka który jest napięty za pomocą napinacza hydraulicznego ( w nowszych modelach zastosowany również ze sterowaniem elektrycznym, realizowane są przez to zmienne fazy rozrządu). Napinacz wraz z łancucham znajduje sie w głowicy, pod pokrywą zaworów. Umieszczony jest w tylnej części głowicy od strony ściany grodziowej. Częstą przypadłością 1.8 jest nadmierne naciągnięcie łańcucha lub wyeksploatowany napinacz w skutek czego łańcuch nie osiąga prawidłowego napięcia. Objawem tego w początkowym stadium zużycia jest terkotanie łańcuszka zaraz po odpaleniu zimnego motoru (trwa to ok 3sek) Jeśli natomiast terkotanie występuje również na rozgrzanym silniku, świadczyć to może o naciągniętym łańcuchu bądź zużytym napinaczu. Opcją jest jeszcze to że mechanik pomylił sie montując pasek rozrządu, i stąd takie cyrki. Nie zauważyłeś czy auto jest słabsze, dymi lub więcej pali ? Proponuje odwieźć z powrotem do mechanika na poprawkę, a w przyszłości zmień na innego. Edytowane 29 Kwietnia 2016 przez Mateuszek1001
koper711 Opublikowano 5 Maja 2016 Autor Opublikowano 5 Maja 2016 Mechanik posprawdzal przy użyciu blokady i twierdzi że o.k. Czy inny mechanik może sprawdzić czy musiałby wszystko zdemontować i zakładać ob nowa?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się