maciekg Opublikowano 16 Lutego 2007 Opublikowano 16 Lutego 2007 Jezeli w prawidlowo dzialającym chlodzeniu silnika temperatura cieczy powinna sie zagrzewac chybciej i trzymac zawsze 90 st. to w sytuacji, gdy termostat jest wadliwy, temperatura cieczy wzrasta wolniej od momentu uruchomienia silnika tak? Dzisiaj rano zrobilem taki test, uruchomilem silnik, szybko przelaczylem na kanal 51 w panelu klimatyzacji i uruchomilem stoper w komorce. Wyniki przedstawiaja sie nastepujaco: 10 st. C - 31 sek. 20 st. C - 1 minuta 32 sek. 30 st. C - 2 minuty 32 sek. 40 st. C - 3 minuty 33 sek. 50 st. C - 4 minuty 33 sek. i tu musialem przerwac bo spieszylem sie do pracy. Badanie robilem na biegu jalowym (nie dodawalem gazu). Jeszcze mala ciekawostka, rowno po 30 stopniach wylaczylo sie ssanie i wskazowka opadla na 980-970 obrotów. Moj termostat jest padniety, bo na trasie trzyma nie wiecej niz 65 st. C Temperatura powietrza w chwili wykonania testu 1-2 st. C Zachecam Was do wykonania podobnego testu i podzielenie sie swoimi wynikami. Pozdrowienia!
Waters Opublikowano 16 Lutego 2007 Opublikowano 16 Lutego 2007 Odkąd kupiłem Wahlera zapomniałem o tym że mam termostat :biggrin:
areckid Opublikowano 16 Lutego 2007 Opublikowano 16 Lutego 2007 Tylko co daja czasy pomiaru? Z czym to porownac i do czego odniesc? Jak cos nie dziala jak powinno to trzeba wymienic termostat i to wszystko, ma byc 90*C i tak trzymac PS. dzieki za test
maciekg Opublikowano 16 Lutego 2007 Autor Opublikowano 16 Lutego 2007 Jezeli prawidlowo dzialajacy termostat otwiera i zamyka obieg cieczy chlodzacej, to silnik powinien sie szybciej zagrzewac od mojego z niedzialajacym termostatem. Przez co odpowiednia temperatura ma byc osiagana w krotszym czasie niz u mnie. Dobrze rozumiem?
Gość spedyt Opublikowano 16 Lutego 2007 Opublikowano 16 Lutego 2007 Przez co odpowiednia temperatura ma byc osiagana w krotszym czasie niz u mnie. Dobrze rozumiem? Ale to nie zmienia faktu że jest do wymiany.
mrog Opublikowano 16 Lutego 2007 Opublikowano 16 Lutego 2007 Poczytaj w FAQ forum "Silniki Pb" tam jest sporo o termostatach. Na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze czujnik temperatury.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 16 Lutego 2007 Opublikowano 16 Lutego 2007 Jezeli prawidlowo dzialajacy termostat otwiera i zamyka obieg cieczy chlodzacej, to silnik powinien sie szybciej zagrzewac od mojego z niedzialajacym termostatem. Przez co odpowiednia temperatura ma byc osiagana w krotszym czasie niz u mnie. Dobrze rozumiem? na biegu jałowym zawsze się długo nagrzewa. Powiedz nam czy na postoju (nieg jałowy) nagrzewa ci się w ogóle do 90 stopni? Sprawdzałeś błędy, nie masz żadnego związanego z czujnikiem temp?
adadur Opublikowano 16 Lutego 2007 Opublikowano 16 Lutego 2007 Twoje badanie termostatu jest nic nie warte!!! Chcesz go sprawdzić rozgrzej w spokojnej jezdzie do 60st.C temp. sprawdzasz na klimatroniku pod kodem 49 (nie 51!!!) lub VAGiem, potem już przy ostrzejszej jezdzie (do 3000 no 3500obr.) na maksa - przyrost temp. powinien stanąć na 90 st.C zarówno na zegarze jak i klimatroniku. Jesli Na wskaźniku jest mniej a klimatronik pokazuje dobrze 90 st. to do wymiany czujnik jeśłi oba mają za niska temp. to termostat. dla pewności sprawdzasz dolny wąż idący z bloku do chłodnicy pewnie będzie zimny. przy działającym termostacie i temp. 90 st. uchyli się i tym wężem popołynie płyn tymsamym będzie on lekko ciepły, temp. zależna od stopnia otwarcia, dla TDI zaczyna się od 87 stC a max jest przy 102 St.C - więc nie musi być gorący ale lekko ciepły.
wiki Opublikowano 16 Lutego 2007 Opublikowano 16 Lutego 2007 temp. zależna od stopnia otwarcia, dla TDI zaczyna się od 87 stC w benzynie też zamykam bo temat jest już wałkowany gdzie indziej :arrowr: FAQ Silniki Pb
Rekomendowane odpowiedzi