Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubytek płynu afn


a4b5rs4

Rekomendowane odpowiedzi

o widzisz nauczylem sie czegos nowego :) bo byłem przekonany ,ze tylko korek to reguluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry!

Mam podobny objaw. Wywala cały płyn ze zbiornika, odprowadzeniem/odpowietrzeniem zbiornika, przy dużej prędkości ok. ~160 km/h. Co ciekawe to zjawisko występuje jak robi się ciepło, wysokie temperatury.

Obawiam się, że to problem z uszczelką głowicy.

Dzisiaj zrobiłem następujący test:

- rozgrzałem silnik do 90 stopni (sprawdzone za pomocą climatronic na kanale 51)

- ruszam z jedynki na prostej drodze, gazuję do 3000 obrotów na minutę

- zmieniam bieg na dwójkę, robię to samo co przy jedynce: 3000 i zmiana biegu

- chwilkę przejadę na trójce, zatrzymuje się

- sprawdzam poziom płynu

- poziom płynu się podniósł

Powtórzyłem opisany scenariusz raz jeszcze i niestety poziom płynu się podniósł jeszcze wyżej. Następnie okręciłem korek od zbiornika płynu chłodniczego, ale nic nie bulgotało, dopiero jak przygazowałem to pojawiły się bąbelki powietrza.

Uszkodzona uszczelka pod głowicą?

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś może mi powiedzieć gdzie jest jakiś odpowietrznik w chłodnicy? Ściągnałem kratkę po lewej stronie stojąc przodem do auta jak wyczytałem w jednym poscie ale nic tam takiego nie znalazłem...chyba, że wygląda jak zwykła śruba których pełno. Hmmm ktoś coś wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś może mi powiedzieć gdzie jest jakiś odpowietrznik w chłodnicy? Ściągnałem kratkę po lewej stronie stojąc przodem do auta jak wyczytałem w jednym poscie ale nic tam takiego nie znalazłem...chyba, że wygląda jak zwykła śruba których pełno. Hmmm ktoś coś wie?

W B5 był odpowietrznik na chłodnicy?? Ja odpowietrzam układ wężem od nagrzewnicy (tym z dziurką).

Dzień dobry!

Mam podobny objaw. Wywala cały płyn ze zbiornika, odprowadzeniem/odpowietrzeniem zbiornika, przy dużej prędkości ok. ~160 km/h. Co ciekawe to zjawisko występuje jak robi się ciepło, wysokie temperatury.

Obawiam się, że to problem z uszczelką głowicy.

Dzisiaj zrobiłem następujący test:

- rozgrzałem silnik do 90 stopni (sprawdzone za pomocą climatronic na kanale 51)

- ruszam z jedynki na prostej drodze, gazuję do 3000 obrotów na minutę

- zmieniam bieg na dwójkę, robię to samo co przy jedynce: 3000 i zmiana biegu

- chwilkę przejadę na trójce, zatrzymuje się

- sprawdzam poziom płynu

- poziom płynu się podniósł

Powtórzyłem opisany scenariusz raz jeszcze i niestety poziom płynu się podniósł jeszcze wyżej. Następnie okręciłem korek od zbiornika płynu chłodniczego, ale nic nie bulgotało, dopiero jak przygazowałem to pojawiły się bąbelki powietrza.

Uszkodzona uszczelka pod głowicą?

Karol

A próbowałeś podmienić korek od zbiorniczka na jakiś inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dlatego pytam bo....cytuję "d) Po tym manewrze nasunąć wąż z powrotem i to samo z korkiem spustowym chłodnicy (wystarczy zdjąć plastykową osłonę w zderzaku z lewej str. stojąc z przodu auta przodem do niego, u mnie taki czerwony, średnicy ok. 1 cm na śrubokręt krzyżowy ) spuścić powietrze, trochę płynu i zamknąć."

A temat to ten - http://a4-klub.pl/index.php?/topic/41253-problemy-z-ogrzewaniem-odpowietrzenie-ukladu-chlodzenia/

Więc jak to wygląda w rzeczywistości? Pozdrawiam

A czy to, że posiadam LPG może wpłynąć na odpowietrzenie układu?

Edytowane przez DefSquad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tu nie chodzi o odpowietrznik tylko raczej o korek spustowy. Pomysłodawca w tamtym poście pisze żeby go odkręcić, ucieknie trochę płynu z powietrzem (niby) i zakręcić znowu. Nie wiem co ma mieć to na celu, skoro powietrze lżejsze jest od wody i idzie do góry.

6 cylindrówki nie przerabiałem, ale literatura podaje, że odpowietrznik układu jest na wężu wodnym pod zbiorniczkiem wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiadasz pod zbiorniczkiem wyrównawczym...hmmm a możesz to bardziej przybliżyć? Górny wąż jest twardy prawie jak kamień a inne potrafię zgiąć z użyciem siły oczywiście...to na rozgrzanym silniku. Na zimnym, wszystkie miękkie...a mimo to jak odkręcę korek, choćby auto stało tydzień bez odpalania to zrobi sssssssssss i płyn wraca pod korek...czyli gdzieś jest jakieś powietrze ale już nie wiem skąd je wytrzepać...dodam iż jak kupiłem to auto pare lat temu to miało przewiercony korek...nic się nie działo przez rok a potem musiałem zrobić uszczelkę pod głowicą...ale teraz powinno być wszystko ok i co...i szkoda słów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wężu pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Takie info znalazłem w książce Audi A4 b5 sam naprawiam. Jest na necie, polecam ściągnąć, bo się przydaje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek spustowy chłodnicy znajduje się po stronie kierowcy tak w razie czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek spustowy chłodnicy znajduje się po stronie kierowcy tak w razie czego

Przyznaję rację. Źle zerknąłem na rysunek. W 6 cyl też jest z lewej ;) Dzięki za poprawienie mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki i niestety uszczelka jest uszkodzona chyba bo dostaje die kompresja do układu chłodzenia. Teraz pytanie czy moge tak jezdzic bo mechanik ma czas dopiero za 2 tygodnie , a może jest ktoś kto by mi to ogarnął z dolnego śląska?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sprawdzane testerem z alkegro

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Allegro

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie można śmigać od biedy , ale istnieje możliwość , ze jak węże są stare , to mogą pękać , jeden po drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli raczej jazda spokojna

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pytanie jeszcze jest takie czy można spróbować dokręcić głowice i ewentualnie jaki moment

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz, czy tylko dokręcając głowicę istnieje prawdopodobieństwo zlikwidowania nieszczelności ???

Jeżeli właśnie o to pytasz , to odpowiedź brzmi , nie.

Edytowane przez bartez80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak o to pytam bo wiem ze przy małej nieszczelności w niektórych silnikach to pomaga

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A druga sprawa juz mi płyn nie ucieka wogole bo jeżdzę z butelka ale odczynnik zmienił kolor po 15 min na obrotach 2000

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Na testerze nieszczelności uszczelki glowicy

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Juz sam nie wiem co robic

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak zmienił kolor to znaczy, że masz jakiś przedmuch. Oby to była tylko uszczelka a nie pęknięta głowica lub blok...ja mam to samo ale narazie jestem daleko od domu a tu nie będę tego robił bo się po prostu nie opłaca...więc jeżdżę na spokojnie dolewając od czasu do czasu wody do zbiornika...a z tego co czytałem tu i ówdzie to nie dokręca się już śrub głowicy. Jeśli dysponujesz kluczem dynamometrycznym możesz spróbować na własną odpowiedzialność...wszak i tak będzie do roboty. Sprawdź po prostu czy śruby są dokręcone z odpowiednim naciskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tobie co masz zrobić , glowica do góry ,napewno jej planowanie ,a najlepiej cały kompletny remoncik głowicy ,plus sprawdzenie jej szczelności ,do tego nowa uszczelka .

Tylko uszczelke kupuj dopiero po tym jak odbierzesz glowicę od fachowca po planowaniu ,bo w dieslach jest kilka grubosci uszczelek pod głowicą ,w zależności właśnie od tego ,jak mocno została splanowana głowica ,stosuje sie gróbszą uszczelkę .

W twoim przypadku ,nie ma co kombinować jak koń pod górę ,bo już sporo faktów świadczy o wydmuchanej uszczelce pod czapką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak ze to bardzo ciekawe bo sprawdziłem u mojego kolegi tym odczynnikiem i jemu tez zmienił kolor a uszczelkę ma dobra wiec ja juz nie wiem a płyn mi nie wywala wogole

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Po zmianie korka

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te tanie testery maja to do siebie ,ze przeklamuja wynik , bo latwo do odczynnika moze sie dostac ,plyn chlodniczy ,z tad moga byc takie wyniki ,profesjonalne testery maja inna konstrukcje i wyniki sa bardziej wiarygodne.

Skoro po wymianie korka na nowy jest wszystko ok , to jest ,nie wywala plynu ,nie ma bulgotania pod deska i weze nie sa twarde jak kamień ,to znaczy ,że on był winowajcą. .

Dobrze ,że posłuchałeś mojej rady na samym poczatku i zainwestowałeś w nowy korek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...