Jump to content

karol190

Pasjonat
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

About karol190

Informacje

  • First name
    Karol
  • Location
    Wroclaw

Car

  • Car model
    A4 B5
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    1999
  • Engine
    1.9 TDI
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pytanie dotyczyło zaworu odcinającego paliwo, zaworu, który znajduje się na pompie wtryskowej, a nie o świece
  2. A jest zasilanie na świecach? Skoro było grzebane przy wiązce. Jest zasilanie
  3. Czyli masz odpalony samochód/silnik, na biegu jałowym, patrzysz w komorę silnika i nie widzisz nigdzie wycieków mimo, że z zbiornika ubywa płyn na Twoich oczach?
  4. Może uszczelka pod czapką została uszkodzona po zagotowaniu silnika? Kompresja z cylindrów leci w układ chłodzenia i wywala płyn? Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym. O ile mi wiadomo, korek powinno się odkręcać powoli, aby zwolnić ciśnienie, gwałtowne odkręcenie może się skończyć strzałem płynu.
  5. Z jakiego programu takie ładne obrazki/instrukcja?
  6. Telefon leżał wewnątrz auta?
  7. Tak, silnik dostanie mniej powietrza i może powodować kangurka. Na obrazku jest zawór N239 pod numerem 3. Może ten zawór jest uszkodzony (albo sterowanie tym zaworem) i puszcza podciśnienie na klapę gaszącą w momencie załączania turbo. Stąd delikatne szarpnięcie. Najważniejsze, że ustaliłeś mniej więcej lokalizację problemu. Najlepiej pojeździj na konfiguracji: EGR + Turbo. Zakładam, że turbo jest zdrowe skoro oddałeś do speca, który zrobił przegląd, powiedział, że jest okay i wziął za to forsę.
  8. Klapa gasząca ma zadanie odciąć powietrze w dolocie. O ile dobrze myślę, szarpanie pojawi się, jeśli na chwilę powietrze zostanie odcięte przez klapę gaszącą. Zgadza się? Może pojawia się nieoczekiwane podciśnienie w przewodzie od klapy gaszącej.
  9. Nieciekawy jest ten dźwięk. Z tego filmiku wynika, że na biegu jałowym taki objaw jest również. Zgadza się? Tam jest też Klapa Gasząca przy EGR, prawda? Może źle jest coś podłączone? Odłącz podciśnienie od EGR, Klapy Gaszącej i Gruchy Turbo i sprawdź jak się zachowuje.
  10. "z odpiętym wężem od ciśnienia egr" też problem występuje?
  11. Pozwolę sobie podpiąć się pod temat i zadać pytanie. Jak wygląda demontaż oraz montaż pompy VP37 u białych ludzi? Domyślam się, że wypadałoby założyć blokadę na wałek rozrządu, na wał korbowy oraz na koło pompy. Rozumiem, że trzeba ustawić dawkę oraz kąt wtrysku po całej operacji. A jak wygląda proces ściągania pompy i zakładania? Czy pompę zakłada się po prostu z takim samym ustawieniem jak wcześniej? Czy pompę da się źle ustawić przez obrót wałka pompy, ale wtedy koło pompy nie pasowałoby na blokadę, dobrze myślę? Pytam ponieważ samodzielną wymianę uszczelki pod nastawnikiem mam już za sobą,
  12. Na podstawie moich doświadczeń z A4 B5 1.9TDI i Orlen Verva: nie zatrzesz o ile będziesz dbał o filtr paliwa. Mam wspominą A4 B5 od 2008. Bardzo dużo jeździła na Orlen Verva, czasem Shell V-Power. Wszystkie filtry + olej wymieniane co roku bez względu na wykonany przebieg albo do 10k max na oleju. W 2019 roku lała się ropa z pod nastawnika pompy. Uszczelka do wymiany. Sam zabrałem się za wymianę uszczelki. Myślałem, że po tylu latach pracy pompa będzie miała zabrudzone ściany, a pompa okazała się idealnie czysta. Na pewno nie lać ropy z dziwnych stacji oraz kiedy przyjeżdża cysterna z pal
  13. Zdaje się, że więcej wkładu będzie miał filmik z komory silnika, a nie sprzed kierownicy.
  14. Mnie nurtuje kwestia tego czy okres jesienno zimowy jest najlepszym okresem na zakup samochodu. Czy w tym okresie jesteśmy w stanie wyczuć wszystkie problemy kupowanego samochodu? Mam na myśli to czy ten okres sprzyja ukryciu potencjalnych wad. Czy w okresie letni, upalnych dni, potencjanlne wady są bardziej do wyczucia ze względu na temp.?
×
×
  • Create New...