Jump to content

Płyn chłodzący, silnik puchnie, ciśnienie w układzie


Recommended Posts

Cześć. Pacjent 1.8t bfb 330k. Po problemie z pompa wody, auto się zagotowało. Przejechałem może z 10 kilometrów, i od razu na warsztat na komplet rozrząd plus pompa wody napinacz itp. 
 

Problem polega na tym, ze ucieka płyn chłodzący gdzieś.

Był robiony test na 

- szczelność - niby ok

-spaliny w płynie - spalin brak

nie kopci na biało tylko para 

Ogrzewanie Ok

 

brak masła pod korkiem, brak oleju w zbiorniczku, brak masła na bagnecie. Na 1000 kilometrów muszę dolać jakoś 1-1.5 litra płynu. 

 

temperatura w bloku to 102 stopnie, według vcds, pomiaru temperatury z drugiego czujnika brak, nie widzi go? 
 płyn w zbiorniczku ledwo ciepły, węże nie są twarde. 
 

po dłuższej jeździe jak odkręcam zbiornik wyrównawczy, to słychać strzał ciśnienia, i jak bąble ida od dołu silnika do góry.  Auto po rozgrzaniu traci delikatnie na mocy, na moje oko puchnie, słuchać ze coś go boli. 
 

pozdrawiam panowie i Przepraszam za pisownię, pisze z tel. 

DAB18DBC-2DF5-4673-AA1B-66B35F746050.jpeg

853CD3B9-0DD2-48AB-9B8D-955C38ED2A8E.jpeg

Link to post
Share on other sites

Co możemy podpowiedzieć? Masz coś nieszczelnego i tyle. Musisz zlokalizować wyciek, może kapie na wydech lub gorącą część silnika i paruje od razu, przez co nie będziesz miał kałuży pod autem. Będziesz miał w tym miejscu biały nalot. Zlokalizuj i zlikwiduj. 

 

Ciśnienie w układzie po zagrzaniu to normalna sprawa, a 102 stopnie mieszczą się w normie. Silnik pracuje w temp 80-120 jak dobrze kojarzę. Magiczne 90 na desce to zaokrąglona wartość.

Link to post
Share on other sites

Wejdź w kanał 134 i tam obserwuj temperatury. Jak płyn się zagotował to i ciśnienie było spore, więc któreś z uszczelnień musiało puścić. Nie masz błędów żadnych? Możliwe, że to właśnie na tym drugim czujniku puszcza, bo jego odczytu Ci brakuje (czujnik temperatury cieczy wychodzącego z silnika) i jeżeli to on puszcza, to leci od razu na wydech i wycieku nie ujrzysz.

Link to post
Share on other sites

Dziękuje Panowie. Po dłuższej jeździe po mieście, chłodnica jest zimna, płyn w zbiorniczku Gorący, po otworzeniu korka wylało się około 0.5 do 1 litra. Waż wychodzący ze zbiorniczka zimny.  
 

107 stopni na postoju. 
 

na wolnych obrotach płynu nie wyrzucało, przy 2.5tysiaca już tak ( załączam video) 

8B18AF8F-F941-4826-B85B-9754794BE42A.jpeg

Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, Langista napisał:

Wejdź w kanał 134 i tam obserwuj temperatury. Jak płyn się zagotował to i ciśnienie było spore, więc któreś z uszczelnień musiało puścić. Nie masz błędów żadnych? Możliwe, że to właśnie na tym drugim czujniku puszcza, bo jego odczytu Ci brakuje (czujnik temperatury cieczy wychodzącego z silnika) i jeżeli to on puszcza, to leci od razu na wydech i wycieku nie ujrzysz.

Dzięki. Czy jest to czujnik od strony grodzi ten zielony? Jakie są inne możliwości rozszczelnienia? Oby nie upg ;) 

Link to post
Share on other sites

Też może być. A który konkretnie to nie wiem, w VAG-COM będziesz miał oznaczenie czujnika.

Link to post
Share on other sites

Vcds nie w podaje, widać to na zdjęciu, które wstawiłeś. W VAG-COM jest tam jeszcze dopiska o numerze czujnika.

Edited by Langista
Link to post
Share on other sites

Może uszczelka pod czapką została uszkodzona po zagotowaniu silnika? Kompresja z cylindrów leci w układ chłodzenia i wywala płyn?

Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym. O ile mi wiadomo, korek powinno się odkręcać powoli, aby zwolnić ciśnienie, gwałtowne odkręcenie może się skończyć strzałem płynu.

Edited by karol190
Link to post
Share on other sites

Układ był zapowietrzony. Wszystko w normie, termostat otwiera przy 100 stopniach. Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...