Damian_junior 0 Posted January 12 Share Posted January 12 Cześć. Pacjent 1.8t bfb 330k. Po problemie z pompa wody, auto się zagotowało. Przejechałem może z 10 kilometrów, i od razu na warsztat na komplet rozrząd plus pompa wody napinacz itp. Problem polega na tym, ze ucieka płyn chłodzący gdzieś. Był robiony test na - szczelność - niby ok -spaliny w płynie - spalin brak nie kopci na biało tylko para Ogrzewanie Ok brak masła pod korkiem, brak oleju w zbiorniczku, brak masła na bagnecie. Na 1000 kilometrów muszę dolać jakoś 1-1.5 litra płynu. temperatura w bloku to 102 stopnie, według vcds, pomiaru temperatury z drugiego czujnika brak, nie widzi go? płyn w zbiorniczku ledwo ciepły, węże nie są twarde. po dłuższej jeździe jak odkręcam zbiornik wyrównawczy, to słychać strzał ciśnienia, i jak bąble ida od dołu silnika do góry. Auto po rozgrzaniu traci delikatnie na mocy, na moje oko puchnie, słuchać ze coś go boli. pozdrawiam panowie i Przepraszam za pisownię, pisze z tel. Link to post Share on other sites
Damian_junior 0 Posted January 13 Author Share Posted January 13 Proszę o pomoc Link to post Share on other sites
golfagn 17 Posted January 13 Share Posted January 13 Co możemy podpowiedzieć? Masz coś nieszczelnego i tyle. Musisz zlokalizować wyciek, może kapie na wydech lub gorącą część silnika i paruje od razu, przez co nie będziesz miał kałuży pod autem. Będziesz miał w tym miejscu biały nalot. Zlokalizuj i zlikwiduj. Ciśnienie w układzie po zagrzaniu to normalna sprawa, a 102 stopnie mieszczą się w normie. Silnik pracuje w temp 80-120 jak dobrze kojarzę. Magiczne 90 na desce to zaokrąglona wartość. Link to post Share on other sites
Langista 163 Posted January 13 Share Posted January 13 Wejdź w kanał 134 i tam obserwuj temperatury. Jak płyn się zagotował to i ciśnienie było spore, więc któreś z uszczelnień musiało puścić. Nie masz błędów żadnych? Możliwe, że to właśnie na tym drugim czujniku puszcza, bo jego odczytu Ci brakuje (czujnik temperatury cieczy wychodzącego z silnika) i jeżeli to on puszcza, to leci od razu na wydech i wycieku nie ujrzysz. Link to post Share on other sites
Damian_junior 0 Posted January 13 Author Share Posted January 13 Dziękuje Panowie. Po dłuższej jeździe po mieście, chłodnica jest zimna, płyn w zbiorniczku Gorący, po otworzeniu korka wylało się około 0.5 do 1 litra. Waż wychodzący ze zbiorniczka zimny. 107 stopni na postoju. na wolnych obrotach płynu nie wyrzucało, przy 2.5tysiaca już tak ( załączam video) IMG_4931.MOV Link to post Share on other sites
Damian_junior 0 Posted January 13 Author Share Posted January 13 54 minuty temu, Langista napisał: Wejdź w kanał 134 i tam obserwuj temperatury. Jak płyn się zagotował to i ciśnienie było spore, więc któreś z uszczelnień musiało puścić. Nie masz błędów żadnych? Możliwe, że to właśnie na tym drugim czujniku puszcza, bo jego odczytu Ci brakuje (czujnik temperatury cieczy wychodzącego z silnika) i jeżeli to on puszcza, to leci od razu na wydech i wycieku nie ujrzysz. Dzięki. Czy jest to czujnik od strony grodzi ten zielony? Jakie są inne możliwości rozszczelnienia? Oby nie upg Link to post Share on other sites
Langista 163 Posted January 13 Share Posted January 13 Też może być. A który konkretnie to nie wiem, w VAG-COM będziesz miał oznaczenie czujnika. Link to post Share on other sites
Damian_junior 0 Posted January 13 Author Share Posted January 13 W vcds tez będzie oznaczenie ? Link to post Share on other sites
Langista 163 Posted January 13 Share Posted January 13 (edited) Vcds nie w podaje, widać to na zdjęciu, które wstawiłeś. W VAG-COM jest tam jeszcze dopiska o numerze czujnika. Edited January 13 by Langista Link to post Share on other sites
karol190 1 Posted January 13 Share Posted January 13 (edited) Może uszczelka pod czapką została uszkodzona po zagotowaniu silnika? Kompresja z cylindrów leci w układ chłodzenia i wywala płyn? Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym. O ile mi wiadomo, korek powinno się odkręcać powoli, aby zwolnić ciśnienie, gwałtowne odkręcenie może się skończyć strzałem płynu. Edited January 13 by karol190 Link to post Share on other sites
bercik2 4 Posted January 14 Share Posted January 14 A termostat sprawdzany ? Link to post Share on other sites
Damian_junior 0 Posted January 15 Author Share Posted January 15 Układ był zapowietrzony. Wszystko w normie, termostat otwiera przy 100 stopniach. Pozdrawiam Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now