Rattamahata Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 Witam. Kilka miesiecy temu udalo mi sie wyszarpac od handlarza bardzo popularny pojazd w calkiem niepopularnej konfiguracji czyli AUDI A4 2.5 TDI AVANT '00r. z 6 biegowym manualem. Nie byl to spontaniczny zakup lecz zakup kalkulowany. Potrzebowalem sprzetu na dojazdy do pracy i szukalem czegos ciekawszego bowiem juz bylem zmeczony dwu letnia jazda samochodami malolitrazowymi. Pod moja wodza nie ma znaczenia czy silnik ma pojemnosc 1.4, 2.0 czy 5.0 wszystkie pala podobnie . Ponadto przemieszczajac sie pojazdami o mniejszej mocy mam wrazenie ze jade jak wariat i rosnie moje niezadowolenie gdzyz "gniote" a nie jade. Moje poszukiwania zaczalem od przygladania sie ALFIE 147 lub 156. Minelo kilka miesiecy i stwierdzilem ze nie ma szans znalesc "wloszki" fajnie wyposazonej, nie styranej i nie zaatakowanej przez ruda. Kilka razy pojezdzilem po kraju i niestety odpuscilem. Pozniej przyszedl pomysl na poliftowe BMW E39 w bardzo konkretnej konfiguracji i tez zakup spalil na panewce. To co stoi w komisach to jest jakas masakra a za naprawde ladne egzemplarze kwot siegajacych 25 tys. nie dam. Sa to za ladne egzemplarze na dojazdy do pracy. Niech je zakupia entuzjasci i trzymja pod kocem w garazu. Mniej wiecej rok temu zaczalem sie blizej przygladac silnikowi 2.5 za sprawa iz w myslach kolatal mi jeszcze zakup audi a8. Prawdopodobnie gdyby pewien egzemplarz w Koninie mial podgrzewane siedzenia opisywalbym wlasnie A8 w odpowiednim watku. I tak przegladac ogloszenia trafil sie moj egzemplarz. Ogledziny wypadly pomyslnie ale jazdy juz nie tak optymistycznie. Silnik zapalal od kopa na 18 stopniowym mrozie i chodzil rowno lecz w zasadzie nie wkrecal sie powyzej 3 tys obr/min. Generalnie do 2014 auteczko mialo jednego wlasciciela niemca. Drugi wasciciel po pol rocznej eksplatacji samochodu wstawil je do handlarza zapewne majac duuuze oczy na widok ekspertyz ile auto wymaga nakladow. Po miesiacu spokojnych negocjacji ( rowniez z moim sumieniem) furacz stanal w moim garazu. Do Audi dostalem ksiazke serwisowa ktora jakos tam obrazuje przebieg samochodu i mase roznych kwitow w tym na regeneracjie kompleksowa pompy wtryskowej. Uwage moja przykulo iz niemiec robil wszystkie naprawy w ASO od rozrzadu po hamulce. Po demontarzu pokryw glowic okazalo sie ze w silniku nieczynnych jest 5 zaworow ( 3 wydechowe i 2 ssace). Olej przypominal galarete, bog sam wie czym zageszczony byle by sie klawiatura nie tukla gdyz regulatory luzu zaworowego byly w wiekszosci martwe. O dziwo walki nie byly w tragicznym stanie lecz dzwigienki masakrycznie wytarte i dlatego 5 z nich spadlo! Nie szczedzac grosza zakupilem zestaw naprawczy glowic firmy Ruville czyli walki, dzwigienki, regulatory wraz z "pestami", nowa odme, termostat, czesciowo rozrzad, szczotki w alternatorze,oleje, plyny, filtry ... .... i w najblizszym czasie dojdzie zapewne do listy pompa wspomagania gdzyz czasem zawodzi. Od wymiany silnik zrobil juz 6 tys km. Nabral wigoru i kreci bardzo szybko do odcinki co mi niezmiernie przeskadza na pierwszych dwuch biegach . O dziwo nie wykazuje apetytu na olej co mnie bardzo cieszy. Spalanie w moim cyklu ok 8,5 l/100 km co uwazam za swietny wynik gdyz oslawiony mniejszy silniki tdi potrafil chapnac ok 7,8 l/100. Ponadto: jazda w trasie ok 100km/h spalanie 5,8 l/100km jazda w trasie ok 130 km/h splanie 6.8 l/100km jazda w trasie z przyczepka z motorem z predkoscia 130-150km/h spalanie 7.3 l/100km Z takich wartosci jestem bardzo zadowolony. Co do wyposazenia to jest w miare ciekawe gdzyz auto posiada chrom pakiet, wypinany hak, nawigacje, pelnego FISa, tempomat, nawigacje, podgrzewane siedzenia Recaro, xenony, usportowione zawieszenie. Plan jest taki ogolnie dopieszczac furacza. Mysle o zalozeniu 18" kolek i obnizeniu Audi ale jazda na nich moze mnie doprowadzic na niektorych ulicach w krakowie do rozpaczy. Juz orginalne 16stki w korelacji z usportowionym zawieszeniem napawaja obawa czy utrzymaja mi sie plomby w zebach.
Rattamahata Opublikowano 7 Maja 2016 Autor Opublikowano 7 Maja 2016 S Sorka za opoznienie ze zdjeciami -musialem zapoznac sie z mechanizmem ich dolaczania heh Foty jeszcze z ogloszenia gdyz czekam na pogode i odrobine czasu wolnego aby nawoskowac Audi. Jak zacznie sie godnie prezentowac to zamieszcze odpowiednie ujecia. Samochod "igla" nie jest. Ma swoje lata i prawie 300 tys km na liczniku...... .....ale na szczescie zaden magik nie zdazyl sie dorwac do niego. Z modow ktore jeszcze mam w planie to podrasowanie silnika w okolice 180 km i 370 Nm. Musze jednak miec pewnosc ze w silniku jest wszystko wpozadku. W tym celu zakupilem malego laptopa, zainstalowalem program serwisowy i ucze sie diagnostyki. Jak dotad jest super gdyz Awancik nie lapie zadnych bledow.
Rattamahata Opublikowano 17 Maja 2017 Autor Opublikowano 17 Maja 2017 W Weekend majowy znalazlem troche czasu i zajalem sie samochodzikiem. Audi dostalo nowa skrzynke biegow po regeneracji bowiem w starej skonczyly sie lozyska i na pewno nadwyrezony juz byl mechanizm roznicowy. Musze tez przyznac ze przekladnia swietnie slucy takze jako podstawka pod napoje he he Przy okazji wymienilem tez jeszcze orginalne sprzeglo ktore z racji wieku potrafilo poszarpywac po rozgrzaniu. Jak widac na zdjeciu sprzeglo bralo tylko polowa powierzchni.
Rattamahata Opublikowano 19 Maja 2017 Autor Opublikowano 19 Maja 2017 A tak prezentuje sie moj AKN w pierwszych promieniach slonca tej poznej wiosny.... Plany na ten sezon: - znalesc i zalozyc skrecane fafcie w rozmiarze 18" -spasowac je z nadwoziem za pomoca gwintowanego zawieszenia -we wrzesniu odwiedzic V-tech'a aby moc juz zdecydowanie rozwiewac zludzenia niektorym kierowcom Skod.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się