Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T[BFB] Padnięty wtrysk? + ciśnienie w cylindrach...


ExeQtoR

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Opis historii...

Od bardzo dawna, sporadycznie na LPG wypada czasami zapłon (pojedyncze sztuki - komputer nawet ich nie rejestruje)

Ostatnio zatankowałem bardzo tanio LPG (1,42zł/l, gdzie w mojej okolicy wszędzie pod 1,60 a na lepszych to pod 1,70)

Ja mu w gaz, a on prawie zgas... czyli nagle wypadały zapłony i check mi mruga... no dobra więc powoli i jakoś się utarło...

Po jakimś czasie znowu.... ożesz ty... no dobra....

VAG: Fuel Innector N32 (cyl3) Open Circuit

No to kasacja i jeżdżę... potem znowu.... jak mnie coś prawie trafiło....

VAG... to samo, patrze na kanały 15 i 16... no rzeczywiście wypadają i to masowo na 3 cylindrze...

hmmm... no to na PB95 - ja mu w gaz, a on to samo !!! No i się prawie załamałem....

Co robiłem:

-> świece, w widoku - prawie identyczne, no dobra zamiana miejscami ;-)

->> bez zmian, cały czas 3 wypada

-> cewki (mają pół roku z ASO) - no to zamiana miejscami

->> bez zmian, cały czas 3 wypada

Hmmm... według googla i rossa powinno się sprawdzić ciśnienie w cylindrze... no to mierzymy - miarka nowa(Yato), już przetestowana na innych sprzętach (opcja wkręcana)

na ciepłym (ostyg 20min po drodze 30km - cewki mnie parzyły więc musiałem odczekać)

cyl1: 12,2

cyl2: 12,2

cyl3: 11,1 (tak jedenaście)

cyl4: 12,5

No to próba nr2.... dla cyl 3, tym razem, gaz do dechy, wynik: 12,5

Próba olejowa na cyl 3: 14,8 (wlałem 15ml oleju silnikowego na którym jeżdżę - przedmuchałem na pusto 5 obrotów i dopiero mierzyłem)

raz jeszcze VAG: tym razem na cyl3 pokazał komunikat że schort to ground...

Pytania zasadnicze:

-> czy awaria wtryskiwacza benzynowego wpływa na dawkowanie/wypadanie zapłonów na LPG ?

-> czy mój cyl3 jest już uszkodzony? czy może trzeba było wszystkie mierzyć z gazem w podłodze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamień wtryski gazowe miejscami i wtryski benzynowe i w tedy zobacz co sie dzieje lub zadzwoń z resztą był podobny przypadek opisywany na forum.

krzysiek 604410588.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu jest problem...

wtrysków benzynowych nie mogę zamienić... jeden ma pękniętą tarczkę zabezpieczającą(cyl 1) - jak wyjmę to rozsypie się do końca. Chciałem je wymienić kompletem na większe przed zmianą programu za jakiś czas (bez sensu inwestować dwa razy)

wtrysków LPG też nie zamienię - nie mam wężyka samo zaciskającego się, jak go ściągnę to go nie założę... a są one montowane "luźno" ale tuż przy kolektorze dolotowym...

możesz podać linka? bo widziałem temat o ciśnieniu sprężania ale tak pobieżnie napisane było...

PS: przebieg to 271 tyś km, gdyby kogoś interesowało...

PS2: przebieg na instalacji LPG: 50,5tyś km (2,5 roku ma instalacja), serwisowana na bieżąco co 10tyś km, wtryski Baracudy...

Edytowane przez ExeQtoR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej sprawdz wiązkę w miejscach w których kable od wtrysków pb są rozcięte i połączone z wiązką lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uspokoiło się....

Przeczyściłem styki na wtryskiwaczu nr.3 + poruszałem trochę wiązką kabli na silniku... ale to raczej mało dało, bo tam nigdzie nie widziałem "wpinek" z gazu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...